![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juli 2011 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 26
|
Hallo medeforummers! Graag zou ik willen beginnen met deze prachtige hobby, maar zoals velen zie ik door de bomen het bos niet meer! Aangezien de meesten hier al veel ervaring met merken hebben opgebouwd zou ik graag advies willen welke auto aan te schaffen. Ik wil graag rijden op gras, in het bos, en op het zand dus merendeel offroad. Tevens niet het natuurlijk wel een beetje kwaliteit zijn en het zal mooi zijn als deze tegen verschillende weer condities kan. Ik heb zelf uiteraard wel gekeken en een soort model als de traxxas Rustler spreekt mij wel aan. Ik ben erg benieuwd naar het advies van jullie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Traxxas Rustler Een uitstekende beginners auto met een lage moeilijkheidsgraad. Ik zou wel voor de vxl gaan,Dan kun je later over op lipo gaan.
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2011
|
Ben ook met de Rustler begonnen, degelijke snelle wagen. Zeker goed om mee te beginnen. Was er aleen al snel op uitgekeken toen ik besloot dat ik het wel leuk vond allemaal. Ook draait de motor op een 2S lipo al vrij snel warm, beetje te snel eigenlijk. |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Het verschilt per geval. Ik had besloten om een wat betere auto te nemen. Sommigen blijven bij de stock traxxas, en zelfs de nimh accus. En dan zijn er nog mensen die er honderden euros in steken om de brushless set en allerlei onderdelen te vervangen. Mocht het zo zijn dat je er op uitgekeken raakt, of het idee hebt dat je wat beters wil, dan is het het beste om direct een goede auto te kopen. Upgraden kost vaak meer, en het resultaat is uiteindelijk bijna altijd minder als dat je direct een echt g oede auto had gekocht. Dus het kan alle kanten uit, dat hangt puur van jezelf af. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Gezien het terein waar je wilt gaan rijden, en dat je oog op de rustler was gevallen zou ik zeggen een fatsoenlijke truggy En die zijn er van diverse merken. 8ight-T MBX6T D8T zijn wat van de beteren maar er zijn er nog een stuk meer. EDIT: Dit zijn echter wel kits, waar je dus nog alles in elkaar moet zetten, en een conversie kit moet halen Weet zo uit mn hoofd niet direct voor electro geschikte of RTR truggys die echt goed zijn. En het kost natuurlijk een stuk meer. Mijn budget was opzich wel aardig groot, maar vond het toen ik begon uiteindelijk te zot om 'zon groot bedrag' te gaan neertellen voor een eerste auto, waar nog moest blijken of ik het wel leuk vond. Om die reden had ik de rustler gekozen, wat dus uiteindelijk juist wat extra geld heeft gekost. Je kunt het beste naar een Club gaan kijken, of vragen of je ergens mee mag rijden. Dan kun je beter beslissen of het het voor jou waard is. Succes Laatst gewijzigd door geertja; 11 juli 2011 om 17:16 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Trouwens mijn 1/8 buggy heeft dezelfde bodemspeling als een rustler, en kan nog meer terrein aan dus een buggy zou ook een optie zijn, maar die lijkt kwa model natuurlijk niet op een rustler. Wel is er onder de buggys meer keuze, en meer direct voor electro geschikte modellen, of RTR wagens. Die truggys die ik noemde zijn ook wel wat groter dan een rustler |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 juni 2010 Locatie: Lelystad
| Citaat:
Zijn er al dingen die je al hebt? Lader ? Moet het een truggy zijn , of mag het ook een buggy of een short course zijn ? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 23 april 2008 Locatie: Hofstade, Belgium Leeftijd: 37
|
[QUOTE=badelaar;2196203 Moet het een truggy zijn , of mag het ook een buggy of een short course zijn ?[/QUOTE] Misschien een minder intelligente vraag van eentje uit het truckers gedeelte: Wat is het verschil tussen een Truggy en een Buggy? Geert |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
De meeste merken die truggys hebben hebben ook een buggy. Zoals mugen met de MBX6 en de MBX6T Losi met de 8ight 2.0 en de 8ight T Hotbodies met de D8 en de D8T (waar de T dus voor truggy staat, en het eerste voor de buggy) En ga zo maar door Google ze zelf en zie de verschillen. Een truggy is eigenlijk de middenweg tussen een monstertruck en buggy, om het zo simpel te houden |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 juni 2010 Locatie: diepenveen, overijsel Leeftijd: 14
| Citaat:
-truck kap -breede banden van de truck -spoiler van de buggy -breedte van de buggy
__________________ TRX RUSTLER + YR ESC 35A (2.0) + YR 9T BRUSHLESS MOTOR = | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Bekijk maar eens plaatjes van buggys en truggys naast elkaar. Deze bijv: http://i28.tinypic.com/2sa0bd4.jpg Of deze: http://www.papajoneh.com/wp-content/...9/my2rides.jpg | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| advies, eerste auto |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |