![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 39
|
Ik zag dat er vraag was naar dit topic en ik had wat tijd over en ik heb er 1 onderweg ![]() Built to compete and win, the DEX410 was designed in Germany for serious R/C racers. Since its release in September 2009, the DEX410 has won numerous national titles as well as the 2009 IFMAR 4WD off-road World Championship. ![]() The DEX410's unique drivetrain is designed for speed. The centre driveshafts are positioned above the batteries, keeping the weight centred and low in the narrow aluminium chassis. This means that the centre of gravity (COG) is as low as possible, aiding both stability and control on the track and in the air! The power from your motor is fed directly into the centre mounted, quick release spur gear and adjustable slipper clutch assembly, down the precision milled centre driveshafts, into fully enclosed, metal gear differentials, and on to the wheels via ballraced, rubber-booted steel CVD driveshafts. All of this ensures perfect power delivery from even the hottest motors and batteries, and eliminates transmission slip, apart from what you choose to dial in on the adjustable slipper clutch. With like-for-like horsepower, the DEX410 accelerates quicker than its rivals, out-of-the box! ![]() The DEX410 comes with race-developed alloy parts as standard, including an aluminium chassis (precision milled from 6061 T6 aluminium) which like the geared differentials, is unique in today's 1/10 4WD electric off-road racing buggies. ![]() The front uprights, steering linkage, servo mount, suspension pivots, motor/spur gear mounts and rear differential mounts are provided in the same high-quality, high-strength aluminium, reducing component failures and keeping you in the race! ![]() Designed and included at the request of professional racers, the titanium turnbuckles are not only lighter than cheaper steel alternatives, their increased material strength means they won't bend like steel or round-off during adjustment. ![]() Included as standard with the DEX410, the ultra-thick 4mm milled carbon-fibre shock towers provide rigid and durable mounts for the Team Durango hard anodised threaded shock absorbers and springs. ![]() The suspension on the DEX410 is fully adjustable: camber, toe, alignment, ride height and anti-roll bar preload can all be tuned to suit your driving style and the track. In addition to these adjustments, included in the kit as standard are multiple machined aluminium suspension pivots in varying drops and multiple anti-roll bars to give you as many options as possible to fine-tune your race winning DEX410. ![]() Foto's Kijk maar eens goed ziet er echt heel mooi uit!!! ![]() De DEX410R is de wat eenvoudigere versie van de DEX410 maar is zeker ook een super buggy deze is natuurlijk te upgrade naar een DEX410. Hier de link naar de DEX410R. TIPS & BUILD GUIDES Wanneer je 1 van deze 2 kits koopt en gaat bouwen is het zeer aantraden om hier wat rond te kijken voor eventuele tips tijdens het bouwen!! KLIK zeer duidelijk en met goede foto's!!! Wanneer iemand een x zin heeft om te vertalen zet ik het hier graag neer in het begin topic!!! Team Durango DEX410 - Teaser Team Durango DEX410 - Quick battery change The Team Durango DEX410s unique drivetrain is designed to win. The centre driveshafts are positioned over the batteries keeping the weight centred and low in the DEX410s narrow aluminium chassis, aiding stability and control both on the track and in the air! Team Durango at the EFRA 4wd 1/10th Euros 2009 Building Durango DEX410 RC Driver's test of the Team Durango DEX410 Er zijn een paar rijders hier op het forum die een Durango hebben en ik/we horen graag julie tips en bevindingen mis je iets in het begin topic of wil je er graag nog iets bij hebben stuur me ff een PM. Groet Ronald
__________________ Instagram: Radio_Control Laatst gewijzigd door diver; 28 september 2011 om 11:17 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2008 Leeftijd: 30
|
Oh super een DEX410 topic Bij het bouwen goed opletten op de speling van je uitgaande as (naar de slipper toe) Deze moet netjes in het diffhuis zitten en mag geen verticale of horizontale speling hebben. Ook kan ik de Xringetjes van tresrey aanraden, in het begin met de standaard ringtjes had ik regelmatig last van lekkende diffs. Het eerste setje tresrey ringetjes zit er nog steeds in, en nog steeds geen lekkende diffs Voor de rest een super leuke buggy, die wat meer geluid maakt als de rest
__________________ Mugen MBX6R OS / Mugen MBX6T OS / Mugen MBX6 ECO / Schumacher Cougar SV2 / Sanwa M11X |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2003 Leeftijd: 28
|
Mooi een DEX topic heb die van mij nu een weekje ik las je bericht op oople al diver dus ik wist wel dat we hier wat konden verwachten Ook een punt om op te letten zijn de kogelkopjes van de swaybars waar de inbus ingaat voor de stabilisator deze draai je zo dol kennelijk op de DESC heb ik ze ook met geen problemen maar op de DEX draaide die zo dol ![]() kurtje, weet jij of de voor en achter velgen van een B44 een beetje passen op de DEX? Ik zag wel dat de wielpen van de achter velgen wat langer is dan de B44. |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Nooit velgen van een Asso getest Trouwens heb ik ook geen last van het doordraaien van de swaybar schroefjes...
__________________ Mugen MBX6R OS / Mugen MBX6T OS / Mugen MBX6 ECO / Schumacher Cougar SV2 / Sanwa M11X |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Waarschoot/oost-vlaanderen Leeftijd: 31
|
die moeten normaal passen. ik gebruik de losi-velgen op de durango.dat gaat perfect! Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 39
|
Zo maar ff een vraag hè werkt dat nu makelijk met de Quick battery change je diff er uithalen om de lipo's te wisselen???? Groet Ronald
__________________ Instagram: Radio_Control |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
In mijn ogen blijven het gewoon extra handelingen t.o.v bijvoorbeeld een slash etc. Je moet het terug winnen in een betere performance van de auto. Ik moet er niet aan denken om vlak vvor de start nog even snel een accu te moeten wisselen
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 6 oktober 2003 Leeftijd: 28
|
Dan nog maar eens naar de velgen kijken. Bricks we hebben het hier over een buggy dus dan zou je dit misschien kunnen vergelijken met een B44 qua tijd zal dit niets uitmaken bij de B44 zit ik in ieder geval altijd te pielen met die 4 moertjes en de accu houders bij de DEX zijn er 2 metalen clips met wat onderdelen die in elkaar klikken.
|
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Daar heb jij weer gelijk in. Maar de desc heeft hetzelfde systeem.
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2010 Leeftijd: 31
|
Hier is het topic Rij ook al enige tijd met een DEX410, deze is opgebouwd uit een DEX410R en een 2dehands DEX410. Heb ook alle tresray optiestukken erop staan, behalve de gearbox positioners, maar deze liggen gereed om erop te zetten De wagen rijdt echt goed en er kan idd zeer hard mee gereden worden. Wel opletten dat de ESC niet uitvalt en ge geen paaltje tegenkomt De tresray ringen zijn idd een must, met de standaard lekt hij al vanaf lipo 1. Met de tresray ringen rij ik nu al een paar maandjes en deze hebben nog nooit gelekt. Moet de big bore shocks nog eens testen, maar als die bevallen komen deze er ook op.
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Batterijen wisselen is een fluitje van een cent hoor. Ik ben er zeker zo snel mee als een gewone tray. Je moet trouwens met mijn graupner lipos het spur niet eruit halen
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
|
Danku diver Ik heb de Durango 410R hier staan met enkele upgrades. Er is 1x mee gereden geweest door iemand anders. Ik wou vandaag gaan testen, maar het water komt met bakken uit de lucht De batterij wisselen gaat wel vrij snel hoor. 2 pinnetjes er uit trekken en de rest schuif gewoon in elkaar. Als je enkel de pinnetjes er uit trekt, kun de lipo er al uithalen zonder het spur er uit te doen. Gewoon lichtjes optillen en dan schuiven de lipo's er uit.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2009 Leeftijd: 31
|
ik plaats even namens mn pa een berichtje: hij is geinteresseerd in een durango DEX410 of een 410R, wat raden jullie aan? Hij is beginner maar erg technisch, verder zijn er in nederland dealers? Via de website kom ik helaas geen nederlandse winkel tegen.(wel makkelijk ivm reserve onderdelen)
|
| | |
| | #14 (permalink) |
|
De Durango is niet zo een moeilijke auto hoor, je moet gewoon de tips volgen van hun en op tijd eens onderhoud plegen... SSI uwe sphere zal da zeker wel trekken... Wel opletten met de motortemp Wat pinion heb je gestoken? Grtz
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
| Ik heb een 18T besteld. Kheb ergens gelezen dat ik een ratio van 12 moet halen voor een 5.5T, dus dat 18T volgens het boekje.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 4wd, buggy, dex410, dex410r, durango |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |