![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 mei 2009 Locatie: Harderwijk Leeftijd: 18
|
Hallo! Allereerst, ik typ erg snel een eind weg, dus sorry voor de mensen die korte directe vragen willen. Ik zal me even voorstellen, Ik ben Aart en woon in Harderwijk. Op 25 januari word ik 18 jaar en dat betekent OV! Dus mijn reis mogelijkheden worden drastisch vergroot. Hierdoor ben ik gaan denken, "Wat kan ik dan wel, dat ik nu nog niet kan" en toen schoot het mij te binnen! Naar een RC track/club! Aangezien er in de buurt van Harderwijk(gelderland) (naar mijn weten ) geen club is moet ik het ergens anders gaan zoeken. (ik ben op een big-scale club gekomen, maar de banen voor 1/8 lijken mij leuker)Na wat rond te hebben gezocht ben ik op een paar banen gestuit maar er zijn er vast meer! Daarom zou ik het aardig vinden als jullie (als doorgewinterde racers) vertellen welke clubs/banen er zijn. (dit hoeft natuurlijk niet als ze in brabant/groningen liggen, want 3 uur reizen vind ik nu nog wat te ver gaan) Maar een club hebben waar je je bij aan kan sluiten is één ding. Dan komt natuurlijk ook nog de auto. Natuurlijk heb ik internet/youtube/mbf gebruikt om gedaagden te vinden. Maar al snel zag ik door de bomen het bos niet meer. Daarom heb ik nog een vraag aan jullie, Wat voor auto zouden jullie mij willen aanraden? De punten die ik graag terug zie komen zijn, × scale 1/8 × brushless × makkelijk aan spare parts te komen × rtr of kit maakt niet veel uit × niet te duur, want ik ben maar een student Natuurlijk ga ik eerst langs de clubs voordat ik iets koop, misschien word mijn keuze niet geaccepteerd op de baan. Een viertal jaar geleden ben ik begonnen met de rc hobby, en kocht ik een HPI Savage 3,5! Ik was koning te rijk, maar na een lange tijd begon het toch minder en minder aantrekkelijk te worden om het af te stellen en dan een 15 minuten rond te rijden om er daarna achter te komen dat je geen benzine meer hebt en het zaterdag avond is. Plus in je eentje is het minder leuk dan met meerdere! Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik al enige ervaring heb met het besturen, ik weet niet of dat van toepassing is bij het kopen van een nieuwe maar ik dacht, ik zeg het maar. Maar goed, bedankt als je de moeite hebt genomen om mijn (te)lange post te lezen! Mvg. Aart (ik weet niet of dit de goede plek is voor deze vragen, anders mag het worden gemoved naar de goede plek)
__________________ Auto's: Kyosho Fazer ▬ HPI savage 3.5 ▬ Xray XT8→MambaMonster1717 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Ik denk dat je dan het best kunt kijken waarmee ze in clubverband rijden en met wedstrijen. Ook moet je kijken wat je wil? Buggy truggy shortcourse monster... Succes.
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Locatie: Hoek van Holland Leeftijd: 30
|
Het aantal clubs/tracks is in NL gewoon zeeeer beperkt , de kans dat je dus alsnog aan die 3 uur reistijd komt is zeker met het openbaar vervoer gewoon groot. Zou eerst eens de keuze maken wat je precies wil gaan rijden..... En dan verder gaan kijken.
__________________ FG:marder FSracing Baja1000Serpent:impact m2(2),excel,Traxxas:T-maxx2.5R,RevoS23,Jato3.3,Summit Mugen:MBX5R+5T Electro's:ARX 540 dirtbike Losi xx4(2) tamiya's en marui's Micro: Xray:m18mt/NT18T/NT18MT |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Och, zo'n groot verhaal en nog niet neergezet dat ik graag een Truggy wil... En met de reistijd moet ik dan maar gaan afwegen hoe graag ik het wil.. Dan denk ik maar dat ik verder moet reizen, want het trekt me wel, dat rijden op een baan. ~Aart
__________________ Auto's: Kyosho Fazer ▬ HPI savage 3.5 ▬ Xray XT8→MambaMonster1717 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 15 december 2011 Locatie: Venlo Leeftijd: 36
|
Welkom Aart . Als electro truggy heb ik een Rustler & een Firestorm . Beide bevallen prima , de Rustler is echt een dramatisch fel kistje met veel drama en actie terwijl de Firestorm heerlijk in de handling is . Keuze is moeilijk tussen deze 2 en zou puur een persoonlijke kwestie zijn . Ik zou voor de firestorm gaan . Succes in je keuze ! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2010 Leeftijd: 31
| Electro truggy scale 1/8... Zou eens een kijkje nemen bij HPI. De HPI Trophy Flux Truggy is in Duitsland voor iets minder dan 500€ te kirjgen. Wil je weten waar stuur je maar PMeke.
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Als je dan tog van reizen houd haha Rijd dan is naar pk-racing in Dordrecht. Daar kun je veel verschillende modellen vergelijken door langs elkaar te zetten omdat ze daar echt een uitgebreid assortiment hebben.Dan nog niet over de onderdeeltjes gesproken die daar allemaal op vooraad hangen. Ben daar vorige week geweest nou das echt het paradijs voor rc. Wil er geen winkel besprewking aan overhouden het is maar een kleine tip. gr
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Ik had inderdaad ook al gekeken naar die trophy truggy van HPI, ziet er mooi uit! En ik ga denk ik inderdaad een keertje langs bij de "grotere" winkels vanaf morgen! Al is het maar om te dromen van de dingen die ik (nog) niet heb! Maar is er ergens een lijst met alle clubs/banen? Of bestaat zoiets niet. ~Aart
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 4 juni 2010 Locatie: diepenveen, overijsel Leeftijd: 14
|
bij pkracing heb je een lijst met clubs. qua auto is de trophy een goede optie, maar aangezien hij nog niet super lang op de markt is weet ik niet hoe goed de auto zelf is. hier op het forum zijn wel een stuk of 3-5 rijders met een trophy truggy flux, zij weten het wel. de traxxas e-revo BL is eigenlijk weer een kleine honderd hoger(als je bij de juiste winkel kijkt, pkracing is bijv. wat duurder.) en maar ook erg goed. hij wordt vaak vergeleken met de savage flux. je heb ook nog de merken team associated en mugen, alleen daar weet ik de prijzen en modellen niet van maar wel dat het meestal hele goede auto's zijn.
__________________ TRX RUSTLER + YR ESC 35A (2.0) + YR 9T BRUSHLESS MOTOR = |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2010 Leeftijd: 31
|
De e-revo is een monster truck en geen truggy. Hij zit er zo uit, maar door het ontbreken van oa swaybars heb je niet de wegligging van een echte truggy. Ik heb een mugen elektro truggy gehad en dat rijdt als een beest
__________________ Mugen: MBX6R OS + MBX6T OS | Hobao: Hyper TT-e | Schumacher: Cougar SV2 Pro | Sanwa M11X |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Ik heb ook gekeken naar de e-revo inderdaad, ziet er echt als een beest uit, zeker mooi. Maar omdat ik ook batterijen en alles erbij aan moet schaffen, word het wel prijzig voor iemand zonder werk. Maar ik ga nog niets overhaast bestellen ofzo, eerst maar is op m'n gemakje naar PK-Racing en heerlijk de medewerkers de oren van de kop vragen ~Aart
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
Trophy truggy Flux +Lekkere sterke motor en ESC; +Is behoorlijk stevig maar niet te zwaar. -heeft een betere servo nodig; -kijk naar alternatieve banden afhankelijk van de ondergrond; -Kan wat hoger gegeared worden dan nu stock is; -meegeleverde zender is totaal bagger. Dat is mijn conclusie van mijn Trophy flux tot nu toe.
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Hey Leo, bedankt voor je informatie over de TTFlux! als ik hiervoor zou gaan zijn er dus nog wat dingen die een "must" zijn, zoals een redelijke zender. Nu heb ik op PK racing gezien dat er twee E-revo brushless occasions te koop zijn. Dit wekt bij mij de gedachte op dat er wel vaker van dit soort "aanbiedingen" zijn. En ze staan er voor €495-. Dit laat mij wel weer erg twijfellen over deze auto. Hij ziet er gewoon machtig mooi uit in mijn ogen. Maar dan zou ik wel eerst wat clubs moeten aanschrijven of je met deze auto op hun baan mag rijden en of er (club)wedstrijden ook mogelijk zijn voor deze MT. Maar met de Revo zie ik weer op elk filmpje waarbij ze harder willen rijden dat ze allemaal op de kap komen te liggen en als je snel wegrijdt je een salto voor me kaar krijgt. Dit is natuurlijk 5 keer leuk, maar daarna wil je ook wel gewoon kunnen rijden zonder deze acrobatische taferelen. Weet iemand of daar iets aan af te stellen is of zo? Ik ga nu in ieder geval mijn pa overhalen om mee te reizen naar PK zaterdag, is wel zo gezellig. En ik hoorde toevallig vandaag een gezegde "Ga nooit alleen, want twee mensen horen meer dan één" en dat kan best handig zijn! Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik ga maar even de e-Revo topics doorpluizen Groetjes Aart
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 24 augustus 2009 Locatie: Maldegem, België Leeftijd: 21
|
Ik heb zelf al met een E-revo gereden (van een vriend) maar ik vond hem niet zo prettig rijden. Vanaf je wil door acceleren begint de auto als een gek te torquen/wheelies te maken. Erg kunt om mee te rijden. Verder heeft dat ding evenveel grip roll als een buggy (meer zelfs) en dat ook niet wat je wilt veronderstel ik.
__________________ Mugen mbx6 OS speed // Tekno V4 Mugen mbx6 Tekin RX8 & T8 1900kv/1700kv Xray T3 2011 SP 10.5T & 17.5T // Durango Dex410 LRP Octa x12 5.5T // Scrubbing Speed |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Heey! bedankt voor je reactie! Dat is wel een minpunt dan, maar overal kan je aan wennen! En Grip-Roll is dat wanneer je een bocht maakt en omver kiept? Want ik heb nu een HPI Savage en daar heb ik dat nog wel eens, maar ik denk zo dat deze auto dat minder heeft omdat hij lager bij de grond is? Of is dat niet wat je bedoelt? Maar ik zal toch ergens "eisen" moeten inleveren omdat er voor mijn budget gewoon geen 100% fantastische auto te koop is. ~Aart
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, clubs, nitro rijder, offroad |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |