![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 augustus 2007 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
| |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Westerhaar Leeftijd: 24
|
de kunststoffen midden assen. (dus niet naar de wielen, maar van het midden diff naar de voor en achter diffs van de Revo (en E-Maxx) zijn niet bestand tegen het geweld van een zware BL motor. m'n vaders E-Maxx heeft die assen nu bijna kapot. (die oogjes van de kruiskoppelingen zijn helemaal naar een kant getrokken)
__________________ I've made up my own mind, so please dont bother me with facts. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 oktober 2008 Locatie: Alkmaar
|
Beste Forumleden, Ik heb vanavond weer heel wat gelezen op diverse amerikaanse RC forums over de E-Revo BL en de Savage Flux ... Mbt de E-Revo toch heel veel klachten over de aandrijflijn, welke niet bestand is tegen de krachten van BL, en over de hoge kosten om dit geheel te verhelpen. Over de aandrijflijn van de E-savage Flux zijn de berichten/meningen toch zeer duidelijk positiever. Ook lees je veelvuldig dat de beide auto's eigenlijk niet zijn te vergelijken, de volgende algemene beschrijvingen van beide auto's worden genoemd: 1) De Savage Flux (broertje van nitro Savage X) is een echte monstertruck, gemaakt voor het ruige jump- en bashwerk, met een zeer stevig (bewezen) chassis. Maar minder stabiliteit in de bochten bij racen. 2) De E-Revo lijkt meer op een truggy als een monstertruck en heeft een technisch hoogwaardig chassis. De Revo is een meer all-round truck, welke op alle gebieden goed presteerd maar toch met meest is ingericht op racen. Mijn vraag aan Savage en revo rijders is of zij het eens zijn met het bovenstaande ? Aangezien ik van mening aan het veranderen ben, ik dacht in eerste instantie aan de E-Revo BL om mijn wagenpark meet uit te breiden, maar denk dat ik nu wel een Savage wil, ben ik ook geinteresseerd in (race- / jump- / bash) ervaringen met de Savage. Met name op racegebied en snel bochtenwerk (kantelen van de auto) heb ik nog mijn twijfels
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Voor de aardigheid even gekeken wat de reactie's tot nu toe zijn: E-Revo (7): Caretaker/off-road racer/thibaultvdb/rallyking/ikmafkees/marinj/Joram E-Savage (6): Drkdgglr/Byte/mex101/mcsavage/haastnooit/bram zwevend: klamath ?
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | Laatst gewijzigd door Haastnooit; 21 januari 2009 om 20:03 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2008 Locatie: Purmerend Leeftijd: 16
|
Als ik moest kiezen zou ik denkt ik voor de savage gaan. Ik vindt hem persoonlijk mooier dan de E-revo. Als ik mijn geld niet had uitgegeven aan de firestorm had ik de Savage gekocht. mvg Bram
__________________ Brushless Firestorm + 3s lipo // Protech Helixx |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2007 Locatie: Amsterdam
|
mooie analyse. dat is ook wat ik lees ook de forums. de savage is een echte monstertruck, de e-revo is meer een racetruck. mijn voorkeur is dan ook... de losi muggy of lst2 omgebouwd naar brushless! de aandrijflijn is supersterk en het zijn hele makkelijke auto's om aan te werken. onderdelen zijn via ebay vrij goedkoop te krijgen. maar als het gaat tussen de savage en de e-revo: beide zijn te upgraden. de e-revo met betere diffs en de savage met een betere wegligging(verbreden met flm draagarmen of savage xl onderdelen). aangezien ik de wegligging minder belangrijk vind, zou ik toch voor de savage gaan. |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Zutphen Leeftijd: 22
| Citaat:
__________________ Geen Modelbouw meer, maar wie weet wat er komt Eerst even richten op 1:1 schaal | |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
@ drkdgglr: Het verbeteren van de Revo diffs is naar mijn idee best een kostbare zaak. Ik heb alu diffcase gezien als optionpart, die is al $150,--, dan nog tandwielen en dan nog eens keer 2. Totaal gaat deze (noodzakelijke?) upgrade dus zeker een paar honderd euro kosten Als tweede kritische punt van schadegevoeligheid worden denk ik de rockers het meest genoemd. Iemand hier ervaring mee ? Ik heb me nog niet verdiept in prijzen van Savage option parts, dus ik heb geen idee wat een Savage upgrade met bredere draagarmen (andere shocks ook nodig ??) zou gaan kosten. @ Off-road racer: Ik ben benieuwd naar je ervaringen, have fun
__________________ Crawlers | XR10 | AX10 FB2 | MRC | Scalers | SCX10 Honhco | SCX10 Blazer | CC01 Dodge | |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Op de beide sites van HPI en Traxxas heb ik (denk ik ) wat nieuwe info gelezen. HPI: de afmetingen van de Savage en wat partnummers van diverse onderdelen (kijk in de Savage Line-up) Traxxas: de partslist voor de E-Revo BL (tabblad partslist / pdf file)
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 24 april 2005 Locatie: Zutphen Leeftijd: 22
|
Nou, ik heb inmiddels proefgereden, Man, wat een wegligging, je kan altijd (zelfs op de weg) vol insturen en de auto volgt precies zijn weg Rijdt erg mooi, er zit bij de auto een pakket geleverd waardoor je hem even hoog kan zetten als een Monstertruck (10 cm bodemspelling) En die aandrijflijn, die kan wel wat hebben, zolang je er maar gewoon mee omgaat.. De mensen waarbij dit allemaal kapot gaat zijn van die mensen die hem eerst voluit naar achteren rijden en dan ineens vol naar voren, dat vind geen een aandrijflijn leuk
__________________ Geen Modelbouw meer, maar wie weet wat er komt Eerst even richten op 1:1 schaal |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 februari 2008 Locatie: Neerijse, België
| Citaat:
| |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2007 Locatie: hoorn nh Leeftijd: 45
|
Op de site van HPI hebben ze het over 2 of 3s Lipo's of 16 cell nimh , zou je er dan gewoon een 6s lipo in kunnen hangen ? En de savage is heel simpel te verlagen , met een stukje nitro slang in de schokbreker , waardoor ie echt een heel stuk stabieler in de bochten word SICK HOBBIES
__________________ Mijn vrouw zei dat ik het eens een keer vanuit haar oogpunt moest bekijken , dus keek ik uit het keukenraam |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Is best een postitief review !! Ik vroeg mij nog af of de chassisplaten van de Savage XL ook voor de Flux te gebruiken zijn ? Iemand een idee / mening ? Denk dat ik de edit functie maar ga gebruiken voor een bericht of 10 geleden !!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |