Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 15 december 2008, 15:05   #31 (permalink)

Standaard

per ongeluk dubbele post....
drkdgglr is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2008, 15:06   #32 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thibaultvdb Bekijk bericht
Ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de twee aangezien de savage waarschijnlijk een sterkere aandrijflijn heeft. Want wat ik lees over de e-revo's aandrijflijn is dat hij niet echt bestand is tegen een neu 1515 1Y op 6s lipo. Maar er gaan blijkbaar wel andere aandrijfassen in zitten, dus als die het beter houden ga ik wel voor de e-revo
volgens mij zijn de aandrijfassen van de revo wel sterk genoeg. het zijn de diffs die het moeilijk krijgen. je kan de diffs wel upgraden: RC-Monster: Revo Hybrid diff/case V2, RC Monster Products of je kan proberen de diffs van de losi lst2 in te passen: LST diff in a revo... - RC-Monster Forums
Oud 15 december 2008, 15:40   #33 (permalink)

Klamath's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

de kunststoffen midden assen. (dus niet naar de wielen, maar van het midden diff naar de voor en achter diffs van de Revo (en E-Maxx) zijn niet bestand tegen het geweld van een zware BL motor. m'n vaders E-Maxx heeft die assen nu bijna kapot. (die oogjes van de kruiskoppelingen zijn helemaal naar een kant getrokken)
Oud 24 december 2008, 01:08   #34 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Haastnooit's schermafbeelding

Standaard

Beste Forumleden,

Ik heb vanavond weer heel wat gelezen op diverse amerikaanse RC forums over de E-Revo BL en de Savage Flux ... Mbt de E-Revo toch heel veel klachten over de aandrijflijn, welke niet bestand is tegen de krachten van BL, en over de hoge kosten om dit geheel te verhelpen. Over de aandrijflijn van de E-savage Flux zijn de berichten/meningen toch zeer duidelijk positiever.

Ook lees je veelvuldig dat de beide auto's eigenlijk niet zijn te vergelijken, de volgende algemene beschrijvingen van beide auto's worden genoemd:

1) De Savage Flux (broertje van nitro Savage X) is een echte monstertruck, gemaakt voor het ruige jump- en bashwerk, met een zeer stevig (bewezen) chassis. Maar minder stabiliteit in de bochten bij racen.
2) De E-Revo lijkt meer op een truggy als een monstertruck en heeft een technisch hoogwaardig chassis. De Revo is een meer all-round truck, welke op alle gebieden goed presteerd maar toch met meest is ingericht op racen.

Mijn vraag aan Savage en revo rijders is of zij het eens zijn met het bovenstaande ?

Aangezien ik van mening aan het veranderen ben, ik dacht in eerste instantie aan de E-Revo BL om mijn wagenpark meet uit te breiden, maar denk dat ik nu wel een Savage wil, ben ik ook geinteresseerd in (race- / jump- / bash) ervaringen met de Savage. Met name op racegebied en snel bochtenwerk (kantelen van de auto) heb ik nog mijn twijfels
Oud 24 december 2008, 01:32   #35 (permalink)

Standaard

Voor de aardigheid even gekeken wat de reactie's tot nu toe zijn:

E-Revo (7): Caretaker/off-road racer/thibaultvdb/rallyking/ikmafkees/marinj/Joram

E-Savage (6): Drkdgglr/Byte/mex101/mcsavage/haastnooit/bram

zwevend: klamath ?

Laatst gewijzigd door Haastnooit; 21 januari 2009 om 20:03
Haastnooit is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2008, 10:16   #36 (permalink)

bram's schermafbeelding

Leeftijd: 16
Standaard

Als ik moest kiezen zou ik denkt ik voor de savage gaan. Ik vindt hem persoonlijk mooier dan de E-revo. Als ik mijn geld niet had uitgegeven aan de firestorm had ik de Savage gekocht.

mvg Bram
Oud 24 december 2008, 10:34   #37 (permalink)

Standaard

mooie analyse. dat is ook wat ik lees ook de forums.
de savage is een echte monstertruck, de e-revo is meer een racetruck.

mijn voorkeur is dan ook... de losi muggy of lst2 omgebouwd naar brushless! de aandrijflijn is supersterk en het zijn hele makkelijke auto's om aan te werken. onderdelen zijn via ebay vrij goedkoop te krijgen.

maar als het gaat tussen de savage en de e-revo: beide zijn te upgraden. de e-revo met betere diffs en de savage met een betere wegligging(verbreden met flm draagarmen of savage xl onderdelen). aangezien ik de wegligging minder belangrijk vind, zou ik toch voor de savage gaan.
Oud 24 december 2008, 11:55   #38 (permalink)

Off-Road Racer's schermafbeelding

Leeftijd: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haastnooit Bekijk bericht
1) De Savage Flux (broertje van nitro Savage X) is een echte monstertruck, gemaakt voor het ruige jump- en bashwerk, met een zeer stevig (bewezen) chassis. Maar minder stabiliteit in de bochten bij racen.
2) De E-Revo lijkt meer op een truggy als een monstertruck en heeft een technisch hoogwaardig chassis. De Revo is een meer all-round truck, welke op alle gebieden goed presteerd maar toch met meest is ingericht op racen.

Mijn vraag aan Savage en revo rijders is of zij het eens zijn met het bovenstaande ?
Volgens mij klopt dit inderdaad, heb zelf nu ook de E-Revo in mijn wagenpark staan, vandaag eens proefrijden (gewoon borstel)
Oud 24 december 2008, 23:11   #39 (permalink)

Standaard

@ drkdgglr: Het verbeteren van de Revo diffs is naar mijn idee best een kostbare zaak. Ik heb alu diffcase gezien als optionpart, die is al $150,--, dan nog tandwielen en dan nog eens keer 2. Totaal gaat deze (noodzakelijke?) upgrade dus zeker een paar honderd euro kosten .

Als tweede kritische punt van schadegevoeligheid worden denk ik de rockers het meest genoemd. Iemand hier ervaring mee ?

Ik heb me nog niet verdiept in prijzen van Savage option parts, dus ik heb geen idee wat een Savage upgrade met bredere draagarmen (andere shocks ook nodig ??) zou gaan kosten.

@ Off-road racer: Ik ben benieuwd naar je ervaringen, have fun
Oud 25 december 2008, 01:13   #40 (permalink)

Standaard

Op de beide sites van HPI en Traxxas heb ik (denk ik ) wat nieuwe info gelezen.

HPI: de afmetingen van de Savage en wat partnummers van diverse onderdelen (kijk in de Savage Line-up)
Traxxas: de partslist voor de E-Revo BL (tabblad partslist / pdf file)
Oud 25 december 2008, 12:43   #41 (permalink)

Off-Road Racer's schermafbeelding

Leeftijd: 22
Standaard

Nou, ik heb inmiddels proefgereden, Man, wat een wegligging, je kan altijd (zelfs op de weg) vol insturen en de auto volgt precies zijn weg

Rijdt erg mooi, er zit bij de auto een pakket geleverd waardoor je hem even hoog kan zetten als een Monstertruck (10 cm bodemspelling)
En die aandrijflijn, die kan wel wat hebben, zolang je er maar gewoon mee omgaat..

De mensen waarbij dit allemaal kapot gaat zijn van die mensen die hem eerst voluit naar achteren rijden en dan ineens vol naar voren, dat vind geen een aandrijflijn leuk
Oud 25 december 2008, 16:14   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Off-Road Racer Bekijk bericht
Nou, ik heb inmiddels proefgereden, Man, wat een wegligging, je kan altijd (zelfs op de weg) vol insturen en de auto volgt precies zijn weg

Rijdt erg mooi, er zit bij de auto een pakket geleverd waardoor je hem even hoog kan zetten als een Monstertruck (10 cm bodemspelling)
En die aandrijflijn, die kan wel wat hebben, zolang je er maar gewoon mee omgaat..

De mensen waarbij dit allemaal kapot gaat zijn van die mensen die hem eerst voluit naar achteren rijden en dan ineens vol naar voren, dat vind geen een aandrijflijn leuk
Of die mensen gebruiken een brushless, en het ging erover dat de e-revo aandrijflijn geen mamba monster op 6s lipo aankan en dat de nieuwe brushless e-revo een aangepaste aandrijflijn ging hebben
thibaultvdb is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2008, 16:49   #43 (permalink)

kobus's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Standaard

Op de site van HPI hebben ze het over 2 of 3s Lipo's of 16 cell nimh , zou je er dan gewoon een 6s lipo in kunnen hangen ?

En de savage is heel simpel te verlagen , met een stukje nitro slang in de schokbreker , waardoor ie echt een heel stuk stabieler in de bochten word

SICK HOBBIES
Oud 12 januari 2009, 00:08   #45 (permalink)

Standaard

Is best een postitief review !! Ik vroeg mij nog af of de chassisplaten van de Savage XL ook voor de Flux te gebruiken zijn ? Iemand een idee / mening ? Denk dat ik de edit functie maar ga gebruiken voor een bericht of 10 geleden !!
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten