Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 mei 2009, 09:08   #31 (permalink)

Matthijs NED 469's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buggyra Bekijk bericht
nou eh nee ik ben aan het twijfelen. Zijn er wel genoeg onderdelen in NL verkrijgbaar? of op internet? ik twijfel tussen een B4 een E-Firestorm Flux en de Lazer ZX-5 mijn grootste reden om te twijfelen bij de Lazer zijn de onderdelen.

alle kyosho onderdelen zijn te verkrijgen bij iedere modelbouwwinkel. Ze zullen niet alles op voorraad hebben maar wel binnen een week te verkrijgen via de leverancier, Kyosho Duitsland. Bij KYOSHO Deutschland GmbH kun je ook zelf een account aanmaken en daar bestellen, komen er echter wel verzendkosten bij. Als je in Nootdorp woont is een kwartiertje fietsen naar Quartel, en zij hebben echt regelmatig bestellingen bij Kyosho dus dat moet geen probleem zijn. Van de andere door jou genoemde merken is het ook vrij zeker dat winkels hier geen, of weinig, onderdelen van op voorraad hebben, dus je zult altijd even geduld moeten hebben als er iets kapot gaat. De kyosho is redelijk robuust, je zult niet snel schade hebben. De b4 is vrij gevoelig, vooral draagarmpjes en baleindverbindingen begeven het nogal eens, verder een mooie snelle auto maar wel 2wd dus je hebt wat meer stuurkunsten nodig om lekker te raggen of snel over de baan te gaan.

Oftewel, verkrijgbaarheid van onderdelen is voor alle merken hetzelfde, je moet alleen bedenken wat je met de auto wilt.
Oud 12 mei 2009, 16:30   #32 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franzD1 Bekijk bericht
hoi buggyra, ik zat net ff te googlen en zag dat jij in ( nootdorp) slechts zo`n 20KM afzit van MVB BERGSCHENHOEK
ga daar eens kijken en vragen wat hun favoriete buggy, en waar hun de onderdelen vandaan halen
info@rcracing.nl
mvb.racing@orange.nl
Ik ben lid van de MVB! ga daar elke zondag heen.
en daar rijden ze vooral met losi en asso.
buggyra is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2009, 18:49   #33 (permalink)

jeffrey's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Standaard

hey,
misschien een rare vraag, maar is er hier iemand met een kyosho lazer ZX-5 die even de breedte van het chassis zou willen meten.
ik ben namelijk met een projectje bezig.
(een lowbudget 4WD ombouwen naar een volwaardige wedstrijd wagen met novak brushless)
maar ben nog naar een body aan het zoeken voor mijn wagen.
de lengte maakt niet zo uit want die kan ik makkelijk aanpassen.
maar ik zou de breedte willen weten voor te weten als hij gaat passen.
heb eigenlijk liever een B44 body maar weet niet dadelijk iemand met een b44. ofwel moet ik wachten tot volgende wedstrijd in stokrooie.
alvast bedankt
grtz jeffrey
Oud 12 mei 2009, 19:33   #34 (permalink)

rallyking's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
De b4 is vrij gevoelig, vooral draagarmpjes en baleindverbindingen begeven het nogal eens.
BS, ondanks zware mishandeling mijn nieuwe B4 na 4 race dagen nog niet stuk gemaakt.
Oud 12 mei 2009, 19:38   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buggyra Bekijk bericht
nou eh nee ik ben aan het twijfelen. Zijn er wel genoeg onderdelen in NL verkrijgbaar? of op internet? ik twijfel tussen een B4 een E-Firestorm Flux en de Lazer ZX-5 mijn grootste reden om te twijfelen bij de Lazer zijn de onderdelen.
3 totaal andere auto's.
kyosho zx-5 wordt niet veel mee gereden in nederland.
E-Firestorm is geen ''echte'' wedstrijd auto meer basher.
B4 is erg goed en wordt ook veel mee gereden op de club.
Oud 29 juni 2009, 11:01   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rallyking Bekijk bericht
Ik weet niet wat je budget is maar je kan ook naar bijv. een Asso B44, Schumacher CAT SX, Hot Bodies Cyclone D4.
nou ik wil graag een beginners buggy!
Oud 29 juni 2009, 16:36   #37 (permalink)

Standaard buggy

Hallo buggyra,

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je lid bent bij MVB waar ik ook rij.
Je zult je nieuwe buggy dan ook wel willen gaan gebruiken op ons circuit.
Ik stel voor dat je gewoon bij ons op de club je licht op steekt want daar loopt 100
jaar ervaring rond, en die jongens (zoals ik) kennen al die auto's niet alleen van plaatjes
maar hebben er ook mee gereden. Vragen staat altijd vrij, dat is een van de leuke dingen
van het lid zijn van een vereniging, niemand van de ervaren rijders bij MVB is te beroerd om
je te helpen.

Groeten

Hans
Hansie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 22:06   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansie Bekijk bericht
Hallo buggyra,

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je lid bent bij MVB waar ik ook rij.
Je zult je nieuwe buggy dan ook wel willen gaan gebruiken op ons circuit.
Ik stel voor dat je gewoon bij ons op de club je licht op steekt want daar loopt 100
jaar ervaring rond, en die jongens (zoals ik) kennen al die auto's niet alleen van plaatjes
maar hebben er ook mee gereden. Vragen staat altijd vrij, dat is een van de leuke dingen
van het lid zijn van een vereniging, niemand van de ervaren rijders bij MVB is te beroerd om
je te helpen.

Groeten

Hans

Oke,ga ik wel even rondvragen!

Maar wat is in jouw ogen de beste beginners buggy?

Groeten Buggyra
Oud 29 juni 2009, 22:18   #39 (permalink)

Standaard

budget?
Oud 29 juni 2009, 22:39   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rallyking Bekijk bericht
budget?

Hoi,

300 tot 400€,dat lijkt me ruim voldoende voor een goede buggy.

Groeten Buggyra
Oud 29 juni 2009, 23:17   #41 (permalink)

Leeftijd: 31
Standaard

300 tot 400 moet wel lukken. Een 2WD laat een ruime keuze, 4WD wordt wel wat moeilijker.

2WD opties om te beginnen
1) Associated B4
2) Losi XXX-CR

Truck
1) Associated T4
2) Losi XXX-T-CR

4WD
1) Associated B44
2) Hotbodies D4

De Associated en Losi auto's zijn zeer goede auto's voor het geld. De 2WD en Truck zijn in het bijzonder interessant omdat deze ook bestaan in een ready-to-run uitvoering. Van de 4WD is deze optie er niet. Met een ready-to-run koop je een kwalitatief goede auto met redelijke elektronica. Deze zou je op termijn kunnen vervangen voor beter.

Belangrijk als je net begint met de hobby is dat de onderdelen voor de auto waar je mee rijd snel voorhanden zijn. De Associated buggy's zijn op de club zeer populair en meestal zijn de breekbare onderdelen altijd wel bij iemand in zijn koffer aanwezig. Ook hebben deze auto's goede support via rcracing.nl die via de vereniging spullen verkoopt.

De Losi auto's zijn minder populair op dit moment, maar zeker niet slecht! De Hotbodies is een goede optie voor de 4WD. Prijzen voor een 'kale' 4WD zijn echter nog hoger dan een ready-to-run 2WD/ truck.
Oud 29 juni 2009, 23:20   #42 (permalink)

jurre corally cct's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

wil je gaan racen of gewoon lekker rondscheuren met vrienden?
Oud 30 juni 2009, 00:49   #43 (permalink)

Standaard buggy

Hallo allen,

Ik sluit me zoals gewoonlijk volledig bij Michael aan.
Wel een kleine toevoeging, op een vereniging als MVB staan altijd wel gebruikte auto's
te koop. Scheelt een hoop geld dat je vervolgens kunt gebruiken voor goede electronica.
Dan ben je voor 400 euro echt wel klaar.

Groeten

hans
Hansie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 14:28   #44 (permalink)

Standaard

@ All: Ik heb een B4 FT gekocht op ebay! (Wel tweedehans maar hij heeft er alleen maar mee geracet, niet gebashed.)
Oud 14 juli 2009, 11:49   #45 (permalink)

Slashmaster's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard Over de streep

Mijn broer overweegt de Kyosho ZX5 Lazer te kopen. Al de andere genoemde auto's vallen boven het budget van 200 euro (maar zijn wel erg mooi).

Zelf vind ik hem ook erg mooi, maar ik begrijp met mijn botte hersens gewoon niet hoe Kyosho een buggy op de markt kan brengen met de tandwielen bloot. Ik heb er wel al dingen over gelezen, maar kan iemand me nu gewoon duidelijk zeggen; gaat dat nou goed in het zand, of niet?

Aangezien ik een set tandwielen per drie ritten er door heen jaag met de Slash ben ik erg voorzichtig (sinds de clutch losser staat gaat het beter)...

UPDATE: besteld; en ja hoor, om de paar rondes stoppen om steentjes uit de pinion te halen. Evengoed een goede keus geweest. Hij gaat als de brandweer; slokt alle hobbels op en accelereert mooi de bochten uit. Mijn Slash is kansloos.

Laatst gewijzigd door Slashmaster; 20 juli 2009 om 00:46 Reden: Toch maar gekocht
Slashmaster is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad
Reageren

Labels
4wd, buggy, kyosho, lazer, zx-5

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten