Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22 september 2009, 21:24   #46 (permalink)

kristof1979's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

hallo ,ik heb ook men lazer binnen maar er zit een andere motor in een thunder tiger 550 19 t met 24 tpion
en ik vind deze niet zo snel rijden
welke motor regelaar zou ik best plaatsen ,terug de origenele setup zoja dan graag de bestel nm of een andere setup
wel geen super dure want de modeltrucks staan voorop ,de kyosho is maar voor in de weekends eens te crossen
groeten en dank bij voorbaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slashmaster Bekijk bericht
Mijn broer overweegt de Kyosho ZX5 Lazer te kopen. Al de andere genoemde auto's vallen boven het budget van 200 euro (maar zijn wel erg mooi).

Zelf vind ik hem ook erg mooi, maar ik begrijp met mijn botte hersens gewoon niet hoe Kyosho een buggy op de markt kan brengen met de tandwielen bloot. Ik heb er wel al dingen over gelezen, maar kan iemand me nu gewoon duidelijk zeggen; gaat dat nou goed in het zand, of niet?

Aangezien ik een set tandwielen per drie ritten er door heen jaag met de Slash ben ik erg voorzichtig (sinds de clutch losser staat gaat het beter)...

UPDATE: besteld; en ja hoor, om de paar rondes stoppen om steentjes uit de pinion te halen. Evengoed een goede keus geweest. Hij gaat als de brandweer; slokt alle hobbels op en accelereert mooi de bochten uit. Mijn Slash is kansloos.
Oud 14 mei 2011, 13:19   #47 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Sorry voor de topickick, maar ik had een vraagje over deze buggy. Ik heb de "Readyset" aangeschaft, en nu viel me op dat de antenne een flink stuk uit de koker steekt. Moet ik dat maar een beetje laten "flapperen" of inkorten? Of om de koker wikkelen en fixeren met een plakbandje? Het is echt een flink stuk.
Oud 16 mei 2011, 11:34   #48 (permalink)

Indoorvlieger's schermafbeelding

Standaard

Niemand met een ZX-5 Readyset die hierop kan antwoorden? Ik kan me niet voorstellen dat de antenne zover uit moet steken, het lijkt net een lang vaantje zo, maar ik wil natuurlijk ook geen problemen met het bereik krijgen als ik hem zou inkorten...
Oud 21 mei 2011, 21:06   #49 (permalink)

franzD1's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

volgens mij staat er in je hanleiding dat je de antenne NOOIT mag inkorten,

dubbel doen, en langs de antennebuis terug naar beneden

of
eerste stukje in het ontvangerskastje laten, voor dat de antenne het buisje ingaat

ff gekeken tussen mijn foto`s.. stak inderdaad ruim 15 cm uit het rietje
https://picasaweb.google.com/aiky200...Mum6_a97ZmrUg#

waarschijnlijk is de beste manier om er van af te zijn, een 2.4Ghz setje erbij te kopen
Oud 25 mei 2011, 19:39   #50 (permalink)

Leeftijd: 31
Standaard

Ik was even benieuwd naar dit topic aangezien ik ook met een Kyosho rij... Geen RTR weliswaar maar goed.

Nu ik dit dan toch lees ook maar een reply: NOOIT DE ANTENNEDRAAD INKORTEN!

Misschien dubbel, langs het rietje weer naar beneden en er een lang stuk krimkous omheen doen. Opkrullen is ook GEEN goed idee!

Upgraden naar een Spektrum lijkt mij een goed plan. De oudere zender DX2/ DX3 (niet `R'/ 'S'/ 'R Pro') verdwijnen uit het aanbod en kunnen nu voor weinig geld worden aangeschaft.

Gr,
M
Reageren

Labels
4wd, buggy, kyosho, lazer, zx-5

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten