![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hoi allemaal, Ik wil graag een leuke 4WD buggy,dus ik heb even rondgekeken en de Lazer ZX-5 Lijkt me wel wat. vinden jullie dit ook? of zijn er minpunten en nog andere dingen die ik moet weten om hem aan te schaffen? Zijn er ook al gebruikers ervaringen? Groetjes |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 mei 2008 Locatie: Bornem Belgie
|
De lazer zx-5 is een top-auto! De twee aandachtspuntjes zijn dat de achterophanging aan de differentiaal nogal eens wil af breken, wat je best verstevigd zodat dit wat sterker is. De diff kapjes (onder en boven) zijn niet zo stevig, je boort de gaatjes best door en steekt er langere vijsjes met een moertje in zodat de diff niet open kan. Wij hebben er veel plezier mee en rijd op track zo goed als een trf501x (of toch bijna) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Guest
|
Ik rij zelf nu ruim een jaar met de Lazer ZX-5 en vind hem super rijden. Ik rijd niet in clubverband, en ook geen wedstrijden puur recreatief op flink ruig terrein! en sta telkens verbaast wat voor kracht hij vertoont. Het enige nadeel wat ik tot zover heb kunnen ontdekken is dat er makkelijk steentjes tussen de tandwielen komen van de motor naar het differentiaal. persoonlijk vindt ik het een aanrader! |
|
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 29 maart 2007 Locatie: Malle Leeftijd: 43
|
Kijk ook eens in de UK! (koers is goed momenteel) http:\\RC Buggies & Truggies, Touring Cars & Radio Control Car Parts, Accessories and Hop-Ups Ze hebben ook veel onderdelen. De RTR is momenteel niet op voorraad. Zelf goede ervaringen met deze shop. Aangezien ik met de Kyosho RB5 shocks rij op mijn Asso B4, ging ik op zoek naar reserve onderdelen en extra veren. Een zoektocht in Belgi๋ en Nederland leverde niks op. Zo ben ik bij hen terecht gekomen. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: deurne Leeftijd: 32
|
op de belgische kampioenschappen ziet ge hem in ieder geval niet rijden. en zelfs op de open clubwedstrijden heb ik hem nog maar 1 keer gezien . dus eigenlijk is dat persoonlijke keuze wat je wil rijden . als ge graag hier en daar al is iets wil vragen van setups dan zit ge snel vast in elk geval tog veel sukses met het zoeken en kiezen
__________________ team topspeed ,team MRO racing, Team SCHUMACHER |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2006 Locatie: Leiderdorp Leeftijd: 18
|
Ik weet niet wat je budget is maar je kan ook naar bijv. een Asso B44, Schumacher CAT SX, Hot Bodies Cyclone D4.
__________________ --Team Associated--Hot Bodies--Intellect--Novak--Castle Creations--LRP--MPX Easystar,Funjet & Fox BL |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
mijn voorkeur gaat uit naar RTR. | |
|
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 24 september 2006 Locatie: Leiderdorp Leeftijd: 18
|
Dan blijft er eigenlijk alleen maar de ZX-5 over Maar wat is je budget?
__________________ --Team Associated--Hot Bodies--Intellect--Novak--Castle Creations--LRP--MPX Easystar,Funjet & Fox BL |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer Leeftijd: 39
| Citaat:
hoi buggyra ik heb zelf ook de ZX-5, maar dan de SP versie ervan hij rijdt heerlijk en gaat als een speer,.. de enige modificatie die ik er nu op heb is een grotere voorbumper Bumpers for R/C Trucks/Buggies- T-Bone Racing en dat om m`n draagarmen te beschermen de regelaar= GM genius Sport 80R + regelmodule kan tot max 9T delta en max 5.5T ster --------- en als motor= 475 Watt 180 gram 8500 toeren per volt 61200 rpm 9T Delta Wound "Dr.Speed" ik rij met Vapextech 4600Mah packs let er wel op dat de slipperclutch niet te strak staat mijn zx5 webalbum. Picasa-webalbums - franz - Kyosho Lazer ...
__________________ ** http://rcm-alkmaar.nl.Tamiya CR-01* ..2x Traxxas 1/10 Slash 2wd brushless... groetjes Franz | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2006
|
Op welk circuit wil je gaan rijden eigenlijk? Als je op kampenhout of op een ander kunstgras circuit gaat rijden zou ik geen zx5 nemen. De tandwielen gaan constant kapot op dit soort circuits. Dit weet ik uit eigen ervaring en ook ervaringen van andere. Dit is een van de redenen waarom je bijna geen zx-5 ziet bij BNK's en andere wedstrijden. Op aarde of zand ondergrond doet de ZX5 het wel super en blijft de aandrijving ook goed. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
| |
|
| | #14 (permalink) |
| Guest
|
HELP! Ik heb zonet een bijna nieuwe B4 gezien (alleen ff de wielen,elektronica en motor inbouwen) voor 175,maar ik kan een B4 nieuw kopen voor 200 maar ik wil geen kit! moet ik de B4 kopen (die van 175) of die Lazer ZX-5? (250) ik heb ook gehoort dat de B4 gewoon een leuke,goede en stevige buggy is,zelf zijn al mijn buggy's Asso's geweest dus dat is wel een kleine rede om voor die B4 te gaan,toch? wel ff een groot verschil De B4 is 2WD de Lazer is 4WD. Heefd de 4WD nog veel meer grip op aarde dan de 2WD? En wat vind jij beter? 4WD of 2WD? |
|
| | #15 (permalink) |
| Guest
|
als ik zou moeten kiezen tussen 2WD of 4WD, dan zou ik zelf kiezen voor 4WD. Ligt er ook een beetje aan wat je er zelf mee wilt gaan doen. Ik begrijp er een beetje uit dat je voornamelijk voor je plezier gaat rijden? In dat geval zou ik zeker voor de ZX-5 kiezen. |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 4wd, buggy, kyosho, lazer, zx-5 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |