![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #392 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Best mooi verhaal! Universeel die stampede!
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #393 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2010 Leeftijd: 33
|
Ik heb een Stampede VXL , bijna alles stock op de NIMH accu na. Nu ga ik naar Lipo en daarvoor eerst de benodigde gearing besteld. (metalen spur en 26t pinion) Enig idee waarom mijn plasticen spur zo snel defect gaan , komt dat omdat ik vaak op zand rij en vaak rem / slippen ? Zit wel ontzettend te zoeken naar welke LiPo accu ik moet hebben (ik heb al een lader met balancer functie) een 2s / 3s - 4000 of 5200? geen idee echt... Ook clear kap (chevy) gekocht en heb OOK geen kaas gegeten van spuiten maar wil deze eigenlijk zwart maar de ramen wil ik doorzichtig laten. Wat heb ik verder hiervoor nodig (naast een lexan schaar) oftewel : wat is beste verf om je kap zwart te maken |
| | |
| | #394 (permalink) |
|
Waarom zal je de gearing aanpassen voor lipo... Ik heb gewoon de stock setup, en 2s lipo erin, rijd over de 52km/h en das HARD! Alles blijft gewoon heel, en koel... Doet het goed op zowel verhard als onverhard... Mischien be ik met me 34 wel een ouwe L*L Tandwielen strippen ws door een niet goed afgetelde mesh (ruimte tussen de tandwielen)
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #395 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2007 Locatie: Amsterdam
|
De standaard spurs strippen snel omdat: - de tandwielen erg klein zijn (48p) - je gearmesh niet goed staat (zie handleiding) - je slipper niet goed staat afgesteld (zie handleiding) - de motor verschuift, waardoor je gearmesh niet goed is. Ipv een metalen spur gear kun je beter een 32p spur gear nemen van Traxxas. 58t 32p is geloof ik de grootste die op de Stampede past. Je zult dan ook een 32p pinion erbij moeten nemen. 2s lipo = leuke snelheid 3s lipo = erg snel Hier kan je berekenen wat de snelheden zijn met verschillende steups: R/C Calculations |
| | |
| | #396 (permalink) |
| Guest
|
Ik ga een roller kopen, deze Chassis compleet Traxxas Stampede VXL - TopRC.nl Is die prijs kwaliteit goed ? MVG |
|
| | #397 (permalink) |
|
Ja hoor normale prijs.. Houd rekening dat de stuur servo er ook uit is!!!! Die kans is heel groot namelijk...
| | |
| | #398 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2012
|
De traxxas stampede (en vast ook wel andere modellen van traxxas) hebben achter en voor een andere spoorbreedte waardoor je verschillende velgen moet gebruiken. Uiteraard verkoopt traxxas deze velgen, maar wat als je een ander merk velg wil kopen? Bestaat er zoiets als een adapter om de spoorbreedte voor gelijk te maken aan achter? Alvast bedankt voor jullie reacties. Stef |
| | |
| | #400 (permalink) |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 42
|
Jawel, maar dat zijn dan meestal ook meteen 17mm Hex adapters. Je kan ook de wide-pede mod toepassen, dat maakt alle vier de armen ook gelijk.
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 |
| | |
| | #401 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010 Locatie: Etten-Leur
|
Kon het weer niet laten en heb een VXL rollertje gekocht bij Toprc in Uden....Heb een setje monsterjam wielen gekocht via MP.Servo, ontvanger en esc (Ezrun 60A) heb ik nog liggen...nu nog een motortje en een body ...iemand nog een leuk idee . Nog zwakke punten waar ik rekening mee moet houden? Heb nog tandwielen van de Slash over 0.8 mod dus die kan ik alvast hufterproof maken.....
__________________ Papa maakt 'm en ik sloop 'm ........
|
| | |
| | #402 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2012 Leeftijd: 13
|
ik wil graag een traxxas stampede vxl met een brushless motor en esc kopen maar is dit een goede keus of hebben jullie nog andere ideen. de auto moet op ruig tterein kunnen rijden en goed snel gaan. gr tom |
| | |
| | #403 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 januari 2012
| Citaat:
Qua pure fun op off-road wint de stampede ruim. Zelfs met zijn 2wd geraakte hij overal op en over. Ik heb mijn merv tig keren op zijn dak zien liggen, terwijl de pede bijna altijd netjes op zijn pootjes terecht kwam. Ik zou dus met een gerust hart voor de stampede gaan. (ben zelfs aan het denken om mijn merv te verkopen en ook een pede aan te schaffen...) | |
| | |
| | #405 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2011 Locatie: helmond Leeftijd: 26
|
Dat gebeurt wel vaker op dit forum dat er appels met peren worden vergeleken.
__________________ SummiT 2x2cel,E-MaXx Brushless,SlasH 4x4 Ultimate,RuStLeR vxl,BaNdiT vxl,ReVo 1/16, TaMiYa btcc,HpI RS4 3 EVO+,VoRza FluX Hp,LosI MiCrO CraWLer,LosI DeSerT TruCK. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |