Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 maart 2010, 21:09   #121 (permalink)

Nard Cox's schermafbeelding

Leeftijd: 26
Standaard

Rood / Groen ... had ik laatst ook bij mijn MERV. Wat had je voor dit licht aangesloten? Ik had dat laatst toen ik 2 NiMH's aansloot op LiPo stand.
Oud 13 maart 2010, 18:54   #122 (permalink)

Jeroen E.'s schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nard Cox Bekijk bericht
Rood / Groen ... had ik laatst ook bij mijn MERV. Wat had je voor dit licht aangesloten? Ik had dat laatst toen ik 2 NiMH's aansloot op LiPo stand.
Ik heb op dit moment een Futuba 3PKS met deze set: HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8 2.4GHz Combo pack for Futaba W/ Module & RX $89.99. Ik weet dat die ontvangers nooit in de Stampede passen maar deze zouden het toch moeten doen? Als Hobbyking nou is een keer opschiet koop ik deze: HobbyKing Online R/C Hobby Store : X8R3 3Ch 2.4GHz Receiver (Long Antenna) $24.50 Hopen dat die het wel zonder problemen doen, maar dat zal echt een uitzondering zijn.
Oud 13 maart 2010, 19:03   #123 (permalink)

nicksavagex's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

jeroen, als alles aanstaat (dus als je kunt rijden) dan moet je een goede 10 seconden de knop induwen en dan zou het moeten gaan.
Oud 13 maart 2010, 19:09   #124 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicksavagex Bekijk bericht
jeroen, als alles aanstaat (dus als je kunt rijden) dan moet je een goede 10 seconden de knop induwen en dan zou het moeten gaan.
Ja ik weet het maar dat werkt ook niet. Misschien heb ik de ESC en servo verkeerd aangesloten op de ontvanger? Servo heb ik in 1 en ESC in 2.
Oud 13 maart 2010, 19:10   #125 (permalink)

nicksavagex's schermafbeelding

Leeftijd: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen E. Bekijk bericht
Misschien heb ik de ESC en servo verkeerd aangesloten op de ontvanger? Servo heb ik in 1 en ESC in 2.
zo hoort het.
probeer anders eens te kalibreren met de standaard zender als je die nog hebt
Oud 13 maart 2010, 19:21   #126 (permalink)

Standaard

Dat werkt sowieso niet omdat dat geen 2,4 ghz is. Maar de oude ontvanger en zender werken prima op de stand dat die nu staat. Maar zodra ik de nieuwe weer aansluit kan ik niks meer, ook niet kalibreren.

Trouwens moet je perse een volle accu aansluiten voor het kalibreren? Ik heb hem nu halfvol (lipo) maar heb het uiteraard ook geprobeerd met een volle en toen deed ie het natuurlijk ook niet.

Laatst gewijzigd door Jeroen E.; 13 maart 2010 om 19:24
Jeroen E. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2010, 23:24   #127 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Kom gewoon nu langs...
Ik heb het je via msn ook al gezegd, dat het heel lastig is, om dit "remote" te doen..

Of je doet wat verkeerd, of het ding is stuk, maar ik denk 99.9% dat je iets verkeerd doet.....

Emil

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<

Laatst gewijzigd door Psygho (Emil); 13 maart 2010 om 23:27
Psygho (Emil) is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 09:06   #128 (permalink)

mixit's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

De hoogte van de grond tot het chassis is 6 cm

Laatst gewijzigd door mixit; 22 april 2010 om 15:20 Reden: Heb de info gevonden
mixit is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 13:17   #129 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

Post dan ook evne de info, dan hebben we er allemaal wat aan...

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Oud 25 april 2010, 22:45   #130 (permalink)

Okan's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Exclamation Stampede VXL problemen

Hallo iedereen,
ik wil als eerste zeggen dat het een mooi forum is, ik ben blij dat ik hier om goede hulp kan vragen.
Ten eerste heb ik een Stampede VXL met de standaart zender en op dit moment de standaart batterij met verder niets eraan gedaan.
De Stampede is echt een leuke auto, hij is lekker hoog en heeft grote, all-terrain banden, die ook off-road echt goed zijn. Ik rijd met mijn vriend wel vaak in het bos, en daar hebben we een stunt, kleine rechte stukken maar vooral 1 meter hoge 'heuveltjes', die we op en af moeten.
Laatst reed ik met de Lipo van mijn vriend (3s, 2800mah 30c) en na een korte tijd werd het aardig warm en kikte de regelaar in tot safe-mode, en op de auto van mijn vriend deed de batterij het wel. Dat ten eerste omdat ik zelf ook een Lipo wil, en als tweede; er is een deel van mijn ijzerdraad van de ontvanger eraf (verder niets met Lipo te maken), zou iemand voor mij aub de lengte van hun draad (lol) kunnen meten vanaf het deel dat de kabel uit de ontvanger komt, dan kan ik er een stuk terug aan vastmaken. Ik heb de rode VXL met een freq. van 27.045mhz, ofwel kanaal 2. Ik heb last van een onzuiver signaal, en het is begonnen nadat een deel van de kabel eraf ging.
Nog twee dingen; past deze Lipo in onze batterij-houder? Bionic Batteries 30C 4000mAh LiPo Hard Case LiPo Pack (TRX) BCS30-4000-0201TR
en dan nog, is zo'n 7.4v Lipo wel handiger dan onze standaart 8,4 NiMh, ik wil graag wel langere runtimes met powrrr.
Alvast bedankt en sorry voor de lange post
Okan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 00:07   #131 (permalink)

evert2's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

met een 2s lipo heb je inderdaad meer power dan met een 8,4v NiMh.
of die accu erin past kan ik je niet vertellen want ik heb geen stampede, maar de maten van de accu staan erbij, en jij hebt wel een stampede......meten is weten zou ik zeggen
evert2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2010, 16:03   #132 (permalink)

Okan's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Ja ik heb het gemeten en het is kantje boord, daarom vroeg ik of iemand zo'n hard case Lipo erin heeft. De batterij is 25x48x139, en de batterijhouder van Traxxas is 30x49x140. De lengte en hoogte maken niet zo erg uit (ik kan ook het schuim, die om de NiMh op zijn plaats te houden in de batterijhouder zit, eruit halen), ik ben bezorgd om de breedte.
Weet iemand ook de lengte van de kabel van de ontvanger va het ontvangerkastje met een Stampede van kanaal 2???
Thnx!

Laatst gewijzigd door Okan; 26 april 2010 om 22:03
Okan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 12:08   #133 (permalink)
Moderatorteam

Standaard

De accu past wel, enkel zul je iets moeten aanpassen bij het balanceerkabeltje....
Daar zit standaard GEEN uitsparing voor...

Oud 16 juli 2010, 20:48   #134 (permalink)

motorsports's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

en wat nu als je de standaard XL-5 ESC wordt gevoedt door een 2S of 3S Lipo?

info traxxas :

XL-5™ Waterproof FWD/REV ESC

• Innovative watersealed design
• 12-turn motor limit for 550 size motors
• 15-turn motor limit for 540 size motors
• Input Voltage: 4.8 to 9.6 volts
• Three drive profiles
• Forward / Reverse / Brake
• EZ-SetŪ push-button setup
• Thermal shutdown protection

denk dat een 3S Lipo de ESC doet door fikken maar een 2S?
Oud 2 augustus 2010, 14:15   #135 (permalink)

tsjaar's schermafbeelding

Unhappy Welkom bij de hobby waar dingen vies worden en dingen kapot gaan ;-)

Niet zo veel activiteit in het stampede draadje. Zijn er niet zo veel stampede rijders, of hebben die gewoon weinig te zeggen...

Ik ben sinds een week of 2 de bezitter van een Stampede VXL. Tot nu toe erg tevreden met mijn 7,2 V accupacks, gaat vooralsnog hard genoeg. Gisteren nog even op pad geweest. Hij slipte alle kanten uit, maar ik kwam er vrij snel achter dat dat veroorzaakt werd door het regenachtige weer. De straat was nog niet helemaal droog en na wat meters over het gras en zand werd het er niet beter op. Al met al rustig mijn rondjes gemaakt en wat geoefend met het bochtenwerk, totdat... je raad het al, de bocht iets kleiner was dan de draaicirkel van mijn auto met de op dat moment rijdende snelheid, gecombineerd met te natte banden en te glad wegdek. Een heuse slippartij tot gevolg, welke abrupt werd gestopt met het rechtervoorwiel tegen de stoeprand...

Welkom bij de hobby waar dingen vies worden en dingen kapot gaan

Click the image to open in full size.

En nu mijn eerste sleutel/reparatieklusje maar eens uitvoeren.
tsjaar is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten