Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro offroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 januari 2010, 22:29   #151 (permalink)

PIR3lly's schermafbeelding

Leeftijd: 37
Standaard

De mmm is van zichzelf inderdaad NIET waterdicht. Vandaar dat veel mensen er alles aan doen om het water buiten te houden.

De regelaar openmaken doet niet de garantie vervallen. Er is zelfs op de website van castle creations een "how-to" te vinden.

Garantie vervalt natuurlijk wel als je er zelf wat aan kapot maakt tijdens het openmaken. Ook het waterproof maken zal de garantie doen vervallen (gelukkig is liquid tape weer makkelijk te verwijderen).
Oud 13 januari 2010, 11:45   #152 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

dat vind ik nu ook een groot nadeel van ERBE dat de MMM niet waterdicht zijn, als je de filmpjes op youtube ziet hoe simple het is om deze waterdicht te maken,

om het zelf te doen zou ik het niet proberen, maar als ze dat gewoon in de productie hadden gestoken waren er niet zoveel klachten geweest, voor die 699euro mocht dit wel,

als je elke keer moet wachten tot het droog is hier in belgie ,dan zal je nog niet teveel moeten rijden,

geeft er trouwens iemand een idee hoe je de MMM ietsje beter kan beschermen ,maar zonder MMM open te maken? dit mag ook waarschijnlijk niet afgesloten worden
erevobe is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 11:50   #153 (permalink)

dafke's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

hier zie
ne eeklonaar!das zeldzaam hier op het forum!

Laatst gewijzigd door dafke; 13 januari 2010 om 11:52
dafke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 11:59   #154 (permalink)

Stoomstrijkijzer's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erevobe Bekijk bericht
dat vind ik nu ook een groot nadeel van ERBE dat de MMM niet waterdicht zijn, als je de filmpjes op youtube ziet hoe simple het is om deze waterdicht te maken,

om het zelf te doen zou ik het niet proberen, maar als ze dat gewoon in de productie hadden gestoken waren er niet zoveel klachten geweest, voor die 699euro mocht dit wel,

als je elke keer moet wachten tot het droog is hier in belgie ,dan zal je nog niet teveel moeten rijden,

geeft er trouwens iemand een idee hoe je de MMM ietsje beter kan beschermen ,maar zonder MMM open te maken? dit mag ook waarschijnlijk niet afgesloten worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dafke Bekijk bericht
hier zie
ne eeklonaar!das zeldzaam hier op het forum!
We moeten nekeer samen rijden eh (als mijn buggy af is )
Oud 13 januari 2010, 12:50   #155 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

@dafke, yep wij komen overal, ookal zijn we niet gevraagd

@stroomstrijkijzer , ja dat zie ik wel zitten , veel plezier met het ombouwen
erevobe is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 12:52   #156 (permalink)

rayplay's schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

heren jullie zijn duidelijk. ik heb een sterk vermoeden dat hij een domme dure fout heeft gemaakt. kon hij ook niet weten eigelijk. en die dik gedrukte letters hebben we ook gelezen na het rijden misschien even schoon maken met demi water en goed!!! droog maken en kijken of hij nog werkt . ik de boten wereld doen we onze electro onderdelen in een radiox. misschien een iedee? moet alleen even kijken hoe het koelen moet gaan gebeuren. ( niet met waterkoeling natuurlijk )
is er in nederland ook een bedrijf die die dingen zou kunnen repareren ?
gr ray
rayplay is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 13:04   #157 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PIR3lly Bekijk bericht
De mmm is van zichzelf inderdaad NIET waterdicht. Vandaar dat veel mensen er alles aan doen om het water buiten te houden.

De regelaar openmaken doet niet de garantie vervallen. Er is zelfs op de website van castle creations een "how-to" te vinden.

Garantie vervalt natuurlijk wel als je er zelf wat aan kapot maakt tijdens het openmaken. Ook het waterproof maken zal de garantie doen vervallen (gelukkig is liquid tape weer makkelijk te verwijderen).
Waar kan je liquid tape kopen? Ik zou dit ook wel op m'n MMM doen. Je weet nooit dat er vochtig zand inkomt of je beland in een plas.
Al voor gehad met m'n buggy. Aan het rijden in een wijde en daar lag 1 grote plas waar je de wei opmoest. Ik wil bijtanken, rij naar mij, auto gaat over kop door een klein putje met bultje erachter, blijft spinnen in de lucht en natuurlijk recht in die plas water.
Oud 13 januari 2010, 13:29   #158 (permalink)

dafke's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

doen we zekers .eens afspreken.maar wel als he wat droger is .kennen jullie het crosparcour naast de vaart in lovendegem?
hier een filmpje van deze zomer.
YouTube - e-revo traxxas sunday fun
ik weet het .het is hier wel niet gepast.maart ik kan moelijk een topic openen.alleen voor streekgenoten!

dat spul laten ze hier overkomen van amerika.maar volgens mij zijn er goeie alternatieven die we hier kunnen vinden hoor.ik ben zelf op zoek naar een goede vervanger voor dit!
Oud 13 januari 2010, 13:53   #159 (permalink)

Standaard

Ik passeer daar dagelijks, maar kweet da ni liggen
Oud 13 januari 2010, 14:34   #160 (permalink)

Standaard

plastidip.eu gewoon in nederland (roermond)
Oud 13 januari 2010, 14:35   #161 (permalink)

hobby's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rayplay Bekijk bericht
heren! heb met verbazing deze topic gelezen en gezien hoe ze de mamba monster regelaar onderwater houden. teweten dat mijn broer een probleem heeft met deze regelaar. hij heeft vorige week zijn e-revo mamba monster thuis gekregen. en is meteen na het laden van de 2x8,4v 3000mah accu's gaan rijden ( door de sneeuw )
geen enkel probleem die dag. volgende dag wilde hij weer rijden en bij het aanzetten van de regelaar kwam er een straaltje rook uit. hij heeft de regelaar direkt uit gezet. en durft hem niet meer aan te zetten. wat zou dit kunnen zijn
groeten ray
Ik weet van een maatje van mij dat zijn regelaar ook spontaan begon te roken, maar dat was zonder ook maar iets van vocht in de buurt.
Na het netjes open maken van de regelaar, bleek dat de + en de - draad van de aan en uitschakelaar net na de printplaat was gescheurd.
Bij naders inspectie zag je duidelijk dat de draadjes klem hadden gezeten, waarschijnlijk is dit door de trillingen gekomen
Hij heeft dit netjes opgelost, door de + en de - aan elkaar te verbinden, enige nadeel is dat de aan en uit schakelaar er nu tussen uit gehaald.
Misschien toch even netjes openmaken, en hopen dat dit ´bij je broer ook het geval is
Oud 13 januari 2010, 21:16   #162 (permalink)

ook peter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hobby Bekijk bericht
Misschien toch even netjes openmaken, en hopen dat dit ´bij je broer ook het geval is
Zelf het probleem gehad met een Mamba Max (kleine broertje van de MMM) Lekker gereden in de sneeuw tot de auto ineens niet meer vooruit wil en er een wolkje uit komt zetten. Accu warm regelaar heet en motor heet.
Accu los gehaald en alles op laten drogen. Bij mij bleek uiteindelijk de motor gesneuveld om mij nog duistere reden (moet nog aan sectie onderworpen worden).
Er is dus hoop voor de regelaar. Aangezien ik vanuit het verleden goede ervaring mee heb, heb ik de regelaar wel direct in de tectyl (underbody coating) gezet. Nu geen problemen meer met in de sneeuw rijden.
Oud 13 januari 2010, 21:46   #163 (permalink)

Leeftijd: 45
Standaard

vandaag ook effe op het ijs/sneeuw gereden, maar accu was binnen 10 min leeg, terwijl die normaal pas na 20 min rijden leeg zijn, zal wel aan het koude weer liggen.
G44rtje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 21:53   #164 (permalink)

Leeftijd: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PIR3lly Bekijk bericht
Ik zou het er op laten zitten, dan kunnen ze zien dat het iig goed gebeurd is de liquid tape er op doen. Sporen van die troep zul je altijd tegen komen en cc is heel coulant wat garantie betreft, zelfs als je hem door eigen schuld opblaast krijg je meestal een nieuwe... Of 1 tegen sterk gereduceerde prijs...

@Peter

Hoe wil je een brushless motor slopen? Ik kan niet bepaald iets bedenken wat je er aan kan slopen behalve dat je de rotor demagnetiseert... De andere dingen moet je toch wel merken aan de buitenkant?
I Xyzyx I is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2010, 21:59   #165 (permalink)

bricks's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Lager die uitloopt?, magneten die los laten van de as door te hoge temperaturen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten