![]() |
| | #31 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 november 2008 Locatie: drunen, noord-brabant Leeftijd: 23
| Citaat:
2 dagen geleden heb ik dit namelijk nog gepost over de differentielen -2*zelf verstevigd spider in beide differentielen als je je differentielen open haalt zie je een klein spidertje zitten waarop de 3 kleine kegeltandwieltjes gemonteerd zijn. Van deze spider breken de pinnetjes sowieso af, omdat de spider van gietijzer is. Ik heb van de spiders te pinnetjes afgezaagd en (precies op de plek waar die pinnetjes zaten) in het rondje wat ik toen overhield 3 gaatjes geboord. In die gaatjes heb ik gehard stalen pennen gedaan. Daarna moest ik wel de kleine kegeltandwieltjes uitboren omdat de gehard stalen pennen iets dikker waren dan standaard. Nauwkeurig priegelwerk maar het loont zich!!! voor jou geldt dit voor 1 differentieel aangezien er maar 1 motor in de overlander ligt. In principe is dit exact dezelfde aandrijflijn als de wild dagger heeft, echter is hij totaal gezien lichter denk ik, aangezien je voor geen motor en tandwielen hebt. Hij zal daardoor net iets meer aankunnen dan een wild dagger, echter geloof me maar wanneer ik zeg dat je drivecups zowel bij je wielen als bij je tandwielkast ongelooflijk hard gaan slijten en dat je op een gegeven moment je assen 90 graden gaat twisten/krom rijden en zelfs breken. aangezien je geen tandwielen voor hebt als ik het goed begrepen heb tenminste, dan heb jij 8 kogellagers minder nodig. Dan heb je er 4 nodig voor de 2 voorwielen, 4 voor de achterwielen en 8 voor de achterste tandwielkast. Totaal dus 16. ps...zet je wel een wieltje tussen je wheeliebar? en bevestig hem maar goed stevig! succes!
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
en wanneer je dat doet kun je alleen nog op los zand gaan rijden of een andere ondergrond met weinig grip, want op gras of asfalt zet het zoveel stress op je differentieel en assen dat alles stuk gaat. @zoeff: graag gedaan hoop dat ik je ermee geholpen heb. Heb er zelf heel lang voor moeten zoeken om passende en sterke onderdelen te vinden. Ben zeker een jaar bezig geweest om alles bij elkaar te scharrelen voor de mijne in elk geval door het afstruinen van allerlei forums. Dus heb jij ff geluk dat je zelf niet hoefde te zoeken haha
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive |
| | |
| | #36 (permalink) |
| pfff...lees nou eens goed...alles sneller dan 23 turns brengt overmatige slijtage teweeg aan je assen en drivecups. wat je met deze informatie doet moet je helemaal zelf weten. Maar nee 18 turns is inderdaad niet zo snel, de assen en drivecups zijn gewoon heel erg slecht tegen wat vermogen opgewassen.
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive Laatst gewijzigd door robin_phaser4rs; 31 januari 2010 om 09:51 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
heb ze bekeken. Mooie dempers. De demperbrug zou ik misschien nog wat lichter maken door 2 driehoeken weg te nemen uit het midden. Hij zit wel stevig zo aan de 4 bevestigingspunten! Een alu chassis maken is ook zeker een verbetering. Heb het zelf ook gehad! Ben nu overgestapt op het lichtere en stijvere epoxyplaat. Ik heb nog een tip voor je met betrekking tot de stevigheid. Zoals het standaard is hangt 1 tandwielkast met 8 schroefjes vast aan het middendeel (de andere trouwens ook hoor haha) maar luister. Die 8 schroeven zitten vast in 8 uitstekende delen van de tandwielkast. ik weet niet of jij het al meegemaakt hebt maar die platic pinnen waar je de schroeven in vast draait breken dus af bij het maken van sprongen. Daarop heb ik het volgende bedacht. Boor die dingen in de tandwielkast gewoon helemaal door met een 3 mm boor helemaal naar de andere kant. Vervolgens neem je een hele lange (volgens mij ongeveer 55mm) rvs m3 bout met 2 ringetjes en een borgmoer. En met 4 van deze setjes hang je dan 1 tandwielkast vast aan het middendeel van het chassis. In totaal heb je dus 8 rvs m3 ong 55mm boutjes nodig met 16 m3 sluitringen en 8 rvs borgmoeren. Los te kopen bij de fixet
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 25 januari 2010 Locatie: Heemskerk N-Holland Leeftijd: 22
|
ik heb het chassis nog niet gemaakt. maar dat doorboren van die gaten daar zat ik ook al aan te denken. ik zit alleen nog met die motoren zie bij model elektronica bij algemene modelbouw.
|
| | |
| | #40 (permalink) |
|
bij een brushless motor kun je willekurig 2 van de 3 draden omkeren om de rotatierichting te wisselen. Bij een ezrun setje kun je de rotatierichting instellen via de meegeleverde programmeerkaart!
| | |
| | #41 (permalink) |
|
ik weet wel dat het heel moeilijk gaat worden voor me om me brushless andersom te laten lopen. ik heb namelijk een sensord. met een sensorless is het idd 2 van de 3 draden omwisselen. maar met een sensord is dit niet het geval (ik heb het ook nog geprobeerd dus ik weet het zeker). Ik heb vandaag wel een lampen plaat gemaakt. er moeten 3 zaklampen op komen allemaal van fenix 2x e01 en 1x de p3d. komt een bak licht van af groeten Zoeff |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Citaat:
En als laatste wat betreft het chassis maken uit alu. 3 mm alu is meer als genoeg qua dikte en je moet er inderdaad gewoon aan beginnen. Tekening maken op dik sterk papier en netjes uitknippen. Vervolgens op alu overkrassen en zagen maar. Het lastigste is vooral om de gaten van de tandwielkasten pricies uitgelijnd te krijgen. Misschien dat je een extra batterijensleuf erbij kunt maken....je weet maar nooit wat je in de toekomst van plan bent ermee. Succes in elk geval!!!
__________________ phaser4rs met picco p3 .28, wild dagger customized, sprint2 drift, marui coors melling, samenbaksel van whizzer/stadium thunder, slash 4x4, associated b4, tamiya quickdrive | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
die lampen zijn een soort tussen dingetje. vond het wel leuk om te maken. wat betreft het allu chassis, die maak ik uit 2 mm plaat. net zo als de shocktowers en van die 2e accu, dat had ik al een beetje van je afgekeken. ik had al een setje brushless voor mijn sprint gekocht een jaar geleden. ik zou het wel leuk vinden als het in die twin detonator kon. maar ik denk niet dat dat gaat lukken. dus hang ik dat setje gewoon weer in me sprint en ga ik weer op zoek naar iets anders voor me detonator ben nog wel van plan om hem sneller te maken Laatst gewijzigd door Zoeff; 2 februari 2010 om 18:04 |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
kijk eens naar een ezrun setje op ebay vanuit engeland of duitsland. geen kans op invoerrechten en ongeveer 75 euro per setje incl gratis verzenden (60A of 35A regelaar, een motor naar keuze en programmeerkaart) Als je het echt goed zou willen doen zou je kunnen proberen de accu's achter elkaar te leggen zodat je een lager zwaartepunt krijgt. bijvoorbeeld: ![]() en ja dit is een wild dagger...maar wel een hele zieke..volgens mij is zijn "naam" cold fusion.
| | |
| | #45 (permalink) |
|
ik heb ff gekeken op het net, moet je hier is heen gaan http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=75602 dat is volgens mij dezelfde en wat ie zegt over die accus parallel schakelen en dan weer splitten is een goede oplossing voor dat de regelaars hetzelfde voltage krijgen. had er nog niet aan gedacht Laatst gewijzigd door Zoeff; 2 februari 2010 om 21:36 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |