Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro onroad

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 10 januari 2006, 20:45   #751 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikderaaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TT-01 rcdriver
...motoren verschillen ook nog wel eens van dikte..
Jaaah florian.... daarom heet het ook allemaal 540 motor....

Citaat:
.......voor de rest kan ik je een tip geven, wil je wat uitproberen, koop dan gelijk een tiental spurs, ben jhe daar ook klaar mee
Dat heet de trial and error methode... ga je dat zo ook toepassen op je xray? bestellen maarrr!!
jaah er bestaat verschil in dikte van motoren :P , en nee, dat hoeft niet bij een xray...:P
  Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 20:48   #752 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

Citaat:
ik weet wat je bedoelt, de speling tussen witte kuststofring en tandwiel, die moet er uit op, dan gelost!
doordat die witte kunststofring ietsje vrij komt van het tandwiel ramt de metalen dwarspin de 4 nokken er af op het tandwiel

tip van de eeuw
wel het is ook vaak zo, dta de witte ring er niet altijd goed op zit, dit had ik een paar keer ook niet door, let op dit kun je niet een 2, 3 zien dus check het even, dering moet er goed op kunnen, en voorzover ik weet levert dit zelfs met een ultrazware vertanding geen probleem op.
  Met citaat reageren
Oud 10 januari 2006, 21:03   #753 (permalink)

Furiousnl's schermafbeelding

Leeftijd: 19
Standaard

Citaat:
RTR:
CPR unit
Dit is een combinatie van ontvanger en regelaar in een box.
deze word alleen bij de RTR auto's geleverd.
de regelaar kan een Sport Tuned motoraan.
Nadeel is dat als men een andere motor wil monteren die minder dan 23 turns heeft er een andere elektronische regelaar nodig is.
aangezien je de cpr unit niet kunt scheiden is er dan ook een andere zenderset nodig, omdat de cpr unit ook de ontvanger van de zenderset bevat.
sorry dat ik zo kom binnenvallen en dat ik nog niet alle 50 pagina's heb gelezen maar hetis wel mogelijk:

mijn auto is ook rtr en ik heb een regelaar die max 27turns aankan

nadat deze is gecrashed heb ik alle feds vervangen voor 120 amp feds en ze onder een loeier van een coolblock gezet dit heeft me een paar euro gekost(5 ofzo) en nu rijd ik met een 18turns motor rond en hij heeft gen kik dat hij het niet aankan...

sorry dit moest eventjes kwijt...
Oud 11 januari 2006, 08:08   #754 (permalink)

Standaard

Citaat:
wel het is ook vaak zo, dta de witte ring er niet altijd goed op zit, dit had ik een paar keer ook niet door, let op dit kun je niet een 2, 3 zien dus check het even, dering moet er goed op kunnen, en voorzover ik weet levert dit zelfs met een ultrazware vertanding geen probleem op.
bij mij ios de badkuip weg gesmeuld bij het lager naar de aandrijfas.
evenals ook het afdekkapje.
bij demontage zat ook alles vast

TT is leuk om mee te rijden tot zeg maar 17 turns, anders sloop je het.
ik denk dat ik maar over ga strax op de xray T2 als ie uit komt, weer eens wat anders, eerst sparen

of een TA05.... beter betaalbaar, maar kwaliteit...?
Oud 11 januari 2006, 14:45   #755 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

@ furiousnl:
Citaat:
die max 27turns aankan
, echt niet, dat is een 23 turns.
@HansGSI:
tja hans, ik had die fout eerder gemaakt, ik ging voor de TT-01 op aanraden van, maar later zie je dat je er veel op moet kopen wil je goed kunnen rijden (samen 500 euro). en een xray ben je al klaar met 380, dan hoef je geen kogellagers, en tuningsopties meer te kopen om hem standaart al goed te laten rijden.
de Ta-05 wel goede wagen hoor, maar wil je echt beter of gewoon funrijden, in dat andere geval zou ik de T2 kiezen voor het serieuze werk.
mijn mening over de TT-01:
het voelt net als je eerste schoolliefde :P, die wil je niet meer kwijt
  Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 15:02   #756 (permalink)
Cees van de Vendel
Guest

Standaard

ta05 is ook zeker neit slecht florian! Hij heeft een hele soepele aandrijving heb ik me laten vertellen. Overstap van tt01 naar t2 is heel erg groot verschil. Een andere auto zoals de ta05, Schumacher mi1 zou een goede stap zijn. Maar natuurlijk helemaal je eigen keus.

Cees
  Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 15:17   #757 (permalink)

Standaard

ik zat tedenken, ik heb nog een redelijke badkuip voor de TT-01, als ik die er op zet, en de hele meuk aan opties en spare parts, + me graffelhound, en me wilddagger met besturing in een koop KAN verkopen, ga ik zowiezo voor de XrayT2, anders blijf ik nog eventjes door tuffen met de TT-01.
Oud 11 januari 2006, 20:52   #758 (permalink)

Standaard

hmz, ik ben vanmiddag eventjes bij rcspeedworld binnen gestapt voor een nieuwe badkuip-chassis, en een setje 55/58 tands speedgear, dat heb ik zowiezo nodig op korte termijn ivbm. club races.
ik heb de TA05 mogen bewonderen, en ik weet welzeker dat ik dit jaar nog over ga op de TA05, de XrayT2, is voor mijn rijstijl gewoon teduur, ik ben overtuigd.
plus dat ik bij speedworld op voorraad makkelijk aan hop-up's en reserve onderdelen kan komen! (T2 laters ook wel maar daar zijn de onderdelen ook weer duurder van.
je rijdt er een jaar mee, en dan komen ze weer met een nieuw chassis op de proppen, en dan begint toch ook weer tekriebelen
ik heb in iets meer dan 2 jaar een stuk 5 TT's gehad en gehandeld, ik wil een stapje hoger op.
kwa speling is het iedergeval een HEEL stuk beter dan een TT!
Oud 12 januari 2006, 14:51   #759 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

bij mij zijn de TT-01 opties duurder, dus voor mij een optie die xray, en ik wil sneller :P
voor clubwedstrijden kan het, maar wil die betweters in de A-finale ook eens de mond snoeren :P, omdat ik alleen de 10de plek met de TT-01 kon halen.
wel gebruik ik de TT-01 als reserveauto. is nog prima ding, je kan hem niet verkopen.. als je aan de auto gewend bent.
  Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 09:44   #760 (permalink)
marty26
Guest

Standaard

Hey mensen,

Wie gaan er hier allemaal Tamiya cup rijden dan?
  Met citaat reageren
Oud 13 januari 2006, 15:44   #761 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

ik kan niet, mijn auto is niet standaart meer, hij moet aan fabriekeisen voldoen, en dan zou ik bijna de halve auto moeten strippen :P
  Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 10:06   #762 (permalink)
den_hermans
Guest

Standaard

ik heb sinds donderdag ook een Tamiya TT-01.
Namelijk de Lancia Delta HF Integrale.

Na heel de topic over de TT-01 te hebben doorgelezen komen er in het kort de volgende hop-ups bij:

kogellagers
aluminium aandrijfas
oliegevulde dempers

misschien ook wel nieuwe bandjes en zeker een nieuwe body...

enkele foto's:

Click the image to open in full size.

Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 10:13   #763 (permalink)
Rover junior
Guest

Standaard

hey

ik heb er ook zo een heb je misschien al gezien maar mijn body is helaas
overleden had stooring toen lag gelijk de voor kant inelkaar de body is niet heel sterk

peter
  Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 10:38   #764 (permalink)
den_hermans
Guest

Standaard

heb het gezien, een paar pagina's terug...
ik heb ook al ondervonden dat de body ni echt heel sterk is, in de mijne staan ook al 2 scheurtjes.
Ben aan het rondzien voor een nieuwe body maar welke maat moet ik dan nemen 190mm of 200mm
als je de body van de Lancia meet dan kom ik uit op 190mm.

grtz Hermans
  Met citaat reageren
Oud 15 januari 2006, 19:28   #765 (permalink)
TT-01 rcdriver
Guest

Standaard

idd een goed idee die shaft en kogellagers, maar daarna (als je ietsje sneller wil) naar andere electronica gaan kijken..
  Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) > Electro auto's > Electro onroad
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten