![]() |
| | #152 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 september 2005 Locatie: TIELEN ( belgie) Leeftijd: 42
| Citaat:
Zo mijn asso 1/12de is aangekocht. Maar ik zou er wel graag met rijden met mijn spektrun , maar nu lees ik hier dat het eigenlijk geen goed idee is om dat te doen zonder extra ontvangerpack. Hoe kan ik dat het beste oplossen en met welke cellen en hoeveel? alvast bedankt kris.
__________________ www.orra.be | |
| | |
| | #153 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 26
|
kijk kris, het gaat wel! maar je KAN een apart pack gebruiken, het moet echt niet http://www.markpayneblog.blogspot.com/ Citaat:
even vertalen voor je: de spektrum ontvanger werkt tot 3.2V dus een 4 cellen configuratie is geen probleem. Reden waarom het hier wel gedaan wordt zijn de volgende: 1) servo snelheid 2) iets met brushless wat soms doet alsof er geen power is als 'r toch wel power is. (ga ik niet verder op in) 3) bij 't acceleren ontstaat 'r soms een val in't voltage waardoor sommige personal transponders niet genoeg voltage geven en niet willen 'tellen' | |
| | |
| | #154 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2005 Locatie: TIELEN ( belgie) Leeftijd: 42
|
bedankt coop.
__________________ www.orra.be |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 5 april 2006 Locatie: Munstergeleen Leeftijd: 40
|
@cooper: OFFTOPIC: ik smurf - jij smurfT - hij smurfT - wij/zij smurfen draaiDe -> gedraaiD * fietstTe -> gefietsT NIET MOEILIJK TOCH ??? Blijkbaar wel, het is fietste, en niet fietstte ONTOPIC Leuk topic, dat 1:12. Is weer totaal anders dan alle andere schalen. Auto zit ook totaal anders in elkaar. Ik heb me eens op een indoor-baan vergaapt aan het tempo dat die krengen kunnen rijden. |
| | |
| | #156 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 26
| Citaat:
zo zie je maar... niemand schrijft foutloos maar je kan wel je best doen! | |
| | |
| | #157 (permalink) |
| Lid sinds: 10 mei 2003 Locatie: Nieuwerkerk Leeftijd: 30
|
__________________ Website: Psql.nl Schumacher: Cat SX, Mi1, Mi2, Mi3, Mi4lp XRay: M18 Pro Robitronic: Scalpel Tamiya: F104 Pro, Grasshopper, Dyna Storm, M-03M, Xevo, Top Force, Top Force Evolution |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Guest
|
hallo, ik wil binnenkort een crc carpetknife gen-x aanschaffen (als hij geleverd kan worden) iemand ervaring met deze auto? ![]() het is een autotje voor erbij (ik rij 1:6 offroad) maar het lijkt me ook wel eens leuk om indoor te vlammen. ik zat te denken aan een 19 turns motor (iemand tips welk merk/type?) en een novak gtx regelaar. Of is een brushless setje (van LRP) beter? budget is eigenlijk geen probleem want ik heb flink wat gespaard om dit aan te schaffen dus als iemand tips heeft kom maar op gr erik |
|
| | #159 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2004 Locatie: Zevenhuizen, Groningen
|
Om even terug te komen op Spektrum en 1:12. Spektrum zelf heeft er ook een oplossing voor namelijk: http://www.spektrumrc.com/Products/D...ProdID=SPM1600 "Spektrum Voltage Protector Overview Spektrum's new Voltage Protector prevents a DSM™ receiver's voltage from dropping below the proper operating level in lower voltage applications such as 4-cell 1/12 carpet racers. Installation is as simple as plugging it into an open channel slot on the receiver unit."
__________________ Xray T2 009 - GM Genius 120 - Futaba 9550 low profile - more to come |
| | |
| | #160 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2004 Locatie: Zaandijk Leeftijd: 36
| Ik heb dit topic eens even door zitten lezen en ik kom er heel veel kleuren/compounds banden tegen. Ik wil deze winter wat op gaan zetten met 1/12 bij ons op de club en wat ik graag zou willen weten... Wat is nu een goede basis bandenset voor een tapijtbaan??? Misschien ter vergelijking, met 1/10 TC doen de CS22 en de Sorex 20R het erg goed... Ik weet wel, dit zijn andere banden en een andere klasse maar misschien zegt dat iets over het tapijt en kunnen jullie me makkelijker een goede set geven...
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever |
| | |
| | #161 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2005 Locatie: Schiedam
|
je kunt niet zomaar " even " zeggen welke banden het best werken. Dat ligt oa aan het tapijt; de hoeveelheid grip; de rijstijl van de rijder en de afstelling van de auto. Bij 1:12 is smeren een 'must' In principe is het zo dat hoe zachter de band, des te meer grip die geeft. |
| | |
| | #162 (permalink) |
| Frans, dat snap ik heel erg goed... Dat is met de TC's ook zo. Ik rij bijvoorbeeld alleen maar met CS22 en een andere rijder alleen maar met Sorex 20R. Maar is er een soort van basis waar je mee kan beginnen wat een goed uitganspunt is??? Anders schaak je jezelf straks met tig setjes banden waarvan je er uiteindelijk maar een paar gebruikt. Als iemand dat aan kan geven zou dat handig zijn...
__________________ P235-CS '12 Pro10 | KoPropo | GM/Trinity | Hobbywing | Shepherd/Xceed Pro10 4 Ever |
| | |
| | #163 (permalink) |
| Nog even ter verduidelijking... Het is een vrij technisch bochten-circuit en de auto's zullen rijden met 19turns motoren op 4 cellen... Misschien dat dat iets uitmaakt...
| | |
| | #165 (permalink) |
| Okee... Ja, er mag gesmeerd worden bij ons... Dus pinks achter en purple voor en van wel merk banden praten we dan? Want dat schijnt ook nog te verschillen...
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |