Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Electro specifiek

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 april 2010, 12:18   #16 (permalink)

Leeftijd: 27
Standaard

heb er ook een en heb absoluut geen klachten over deze zender...
Xplorer is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 12:26   #17 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Die is gewoon gecrasht en heeft daardoor een kromme hoofdas... dat zie ik hier nog..
Oud 20 april 2010, 13:38   #18 (permalink)

Standaard

@Anko: Dat kan wel zo zijn, maar je kunt zo bij elk stukje electronica wel een probleem 'vinden' hoor.

Het betekent niet meteen dat een merk of een serie van een bepaald stuk electronica per definitie voor problemen zal zorgen.

Ik roep het wel vaker, maar ik zou ook vooral de gebruiker niet onderschatten.

Laatst heb ik nog iemand gezien die met een opgezwollen lipo ging vliegen. Nog gewaarschuwd voor problemen, maar door eigenwijsheid natuurlijk een heli kapot.

En dan durven ze nog te beweren dat het gaat om een slecht accu-merk.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 14:12   #19 (permalink)

Anko's schermafbeelding

Leeftijd: 17
Standaard

Mensen die wat goedkopere heli's hebben, hebben zoon ding voor 2 redenen, of ze zijn net begonnen, of de leeftijd is nog laag... 2 situaties, waarin beide geen of weinig ervaring hebben..
Oud 20 april 2010, 14:16   #20 (permalink)

Rogier Jansen's schermafbeelding

Leeftijd: 32
Standaard

Alles beter dan die Esky-zooi laten we maar zeggen...
Oud 20 april 2010, 16:16   #21 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

Kvind die "esky-zooi" goed genoeg om mee te leren vliegen. En budgetvriendelijk als je niet zeker weet of rc-helikopters wel iets voor jou is.
Koen Vloeberghs is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 16:18   #22 (permalink)

Standaard

Budget vriendelijk?

Dat ding van mij lag alleen maar in t zand te spartelen omdat er weer eens iets stuk was gegaan. Van al die Esky onderdelen (duur!!) had ik een Trex 500 kunnen kopen ipv de HK500GT...
Oud 20 april 2010, 16:56   #23 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Jansen Bekijk bericht
Budget vriendelijk?

Dat ding van mij lag alleen maar in t zand te spartelen omdat er weer eens iets stuk was gegaan. Van al die Esky onderdelen (duur!!) had ik een Trex 500 kunnen kopen ipv de HK500GT...
Ja, natuurlijk budget vriendelijk! Zo duur zijn die Esky onderdelen nu ook weer niet, een Trex 500 kost echt veel meer.

Mensen overschatten zichzelf altijd zo enorm gemakkelijk, alsof het alleen maar aan de electronica ligt.

Citaat:
Mensen die wat goedkopere heli's hebben, hebben zoon ding voor 2 redenen, of ze zijn net begonnen, of de leeftijd is nog laag... 2 situaties, waarin beide geen of weinig ervaring hebben..
En laat dat nu precies zijn waar ik op doel. Veel mensen die niet tevreden zijn met bijv. Esky (maar vaak toch daarmee het vliegen geleerd hebben), hebben helemaal de ervaring niet om daarover te oordelen (of hebben er nooit mee gevlogen!), laat staan dat ze dan de prijs/qualiteit verhouding goed weten in te schatten.

Het is nogal wiedes dat een Esky heli niet dezelfde qualiteit bevat als een heli van >1000€. Dat betekent nog niet dat je er een beginner geen plezier mee doet.

Ik zou een beginner (en iets gevorderde) echt zonder meer een willekeurig Esky product adviseren, niet in de laatste plaats omdat het meer dan goed genoeg spul is om mee te leren. En vallen en opstaan doet iedereen.

Ben je toe aan duurdere onderdelen, dan kun je dat zelfs nog op bijv. de King 3 of Belt CP v2 zetten. Je kunt op zo'n moment ook overstappen op een goedkope Trex clone of een Trex kopen,... maar uiteindelijk zijn die duurdere helis... vooral alleen maar duurder!

Zodra je echt extreem 3D gaat vliegen zou ik misschien wel wat andere eisen gaan stellen aan een heli, maar voor de prijs zou ik de Esky's niet zonder meer negeren.

Voor de prijs van één Trex met alles erop en er aan koop je gewoon meerdere nieuwe RTF Esky helis, dus ik snap de verwarring niet zo goed.

Ook gevorderden kunnen trouwens veel plezier beleven aan de Esky helicopters en 3D vliegen is uiteindelijk ook gewoon mogelijk.

Kortom, een beginner een Trex 500 aansmeren is gewoon sneu en dom.

Laatst gewijzigd door Quasti; 20 april 2010 om 17:01
Oud 20 april 2010, 17:40   #24 (permalink)

Standaard

Je leest niet goed, ik zeg niet dat je een Trex moet kopen. Maar van het geld aan onderdelen van die Esky, omdat ie bij het minste geringste uit de lucht pleurt, kan je wel een Trex halen.

Maat van me is Rc heli trainer op de vliegclub hier. Bouwt en vliegt al meer dan 10 jaar heli's. Hij kreeg die Belt, na herbouw en controle door hem, nauwelijks in bedwang...

Toen ik zijn Trex450 zag, zo super snaarstrak in de lucht, heb ik mijn conclusies getrokken.

Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!

Goedkoop is duurkoop is mijn mening.

Edit: En ja, ik heb hem echt wel eens gewoon dom de grond in geboord door een beginnersfout, maar 5% van de tijd vliegen en de rest weer aan onderdelen knooien en bestellingen plaatsen op internet, werd ik redelijk flauw van. Denk dat je daar ook niets van leert, anders dan weten hoe je je geld het snelst uit moet geven. En ik ken er nog een paar die er zo over denken...

Laatst gewijzigd door Rogier Jansen; 20 april 2010 om 17:42
Rogier Jansen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 18:15   #25 (permalink)

Leeftijd: 33
Standaard

Tja, ik ben ook een beginner en heb men belt onzacht laten neerkomen (door eigen schuld, een van de armpjes van mijn hulplandingsgestel zat niet goed vast ;( ) waardoor de tailboom, push-rods, mainblades, flybar en feathering-shaft vervangen moest. Als leek ben ik eraan begonnen en op enkele uurtjes tijd heb ik hem weer mooi aan het hooveren gekregen met hulp van menige filmpjes op het net (myrcguides.com)...
Koen Vloeberghs is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2010, 16:32   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Je leest niet goed, ik zeg niet dat je een Trex moet kopen. Maar van het geld aan onderdelen van die Esky, omdat ie bij het minste geringste uit de lucht pleurt, kan je wel een Trex halen.

Maat van me is Rc heli trainer op de vliegclub hier. Bouwt en vliegt al meer dan 10 jaar heli's. Hij kreeg die Belt, na herbouw en controle door hem, nauwelijks in bedwang...

Toen ik zijn Trex450 zag, zo super snaarstrak in de lucht, heb ik mijn conclusies getrokken.

Hebben die Belt van Xplorer ook door hem laten checken, laten opspinnen in de garage en ineens KLABATS. Zo uit het niets klappen die bladen eraf. Levenslink spul!
Wat jij hebt gezien is vooral een nagenoeg perfect afgestelde heli geweest. Serieus geloof me, een Belt CP kun je ook super strak afstellen en laten vliegen.

Uiteraard zijn de vliegeigenschappen misschien niet 100% hetzelfde als een willekeurige andere helicopter en de meeste Esky heli's zijn vrij licht, maar het is serieus onzin dat het alleen of zelfs vooral aan de electronica zou liggen!!

Citaat:
En toch is er weldegelijk een mooie gouden midden weg te vinden hoor, waarbij je geen duizend euro kwijt bent voor een echte Trex incluis dure electronica.

Citaat:
Edit: En ja, ik heb hem echt wel eens gewoon dom de grond in geboord door een beginnersfout, maar 5% van de tijd vliegen en de rest weer aan onderdelen knooien en bestellingen plaatsen op internet, werd ik redelijk flauw van. Denk dat je daar ook niets van leert, anders dan weten hoe je je geld het snelst uit moet geven. En ik ken er nog een paar die er zo over denken...
Dit zegt serieus nog altijd meer over jou, dan over de electronica of heli.

Een slecht afgestelde heli zal inderdaad maar zo'n 5% van de tijd 'soepel' vliegen.
Oud 21 april 2010, 16:40   #27 (permalink)

Standaard

Zal het die gast zeggen met 10 jaar ervaring, dat ie te stom is om een heli fatsoenlijk af te stellen. Yeah right.

Nou, veel plezier er nog mee dan.... ik mot m niet meer.

Maatje van me vliegt trouwens ineens lekker strak met zn HK450 terwijl zn Belt CP ook vaak problemen had. Goh, hoe kan dat nou? Die Esky Belt is toch zo megagoed volgens jou?

Droom lekker verder...
Oud 21 april 2010, 18:20   #28 (permalink)

chrisdv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat heb ik met hk450 ook gehad, wijze les geweest: voortaan treadlocker op die schroefjes in de featheringshaft, die dingen gaan me niet zomaar weer loskomen.

Op de featheringshaft van de belt zit als het goed is standaard al rubber-borging op de moertjes, dat komt al niet zomaar los. Qua montage lijkt me dat een degelijker oplossing dan een m2 inbusschroefje.
Was er nog gekeken wat er eigenlijk fout was gegaan bij de belt? daadwerkelijk iets afgebroken ofzo?

Bij gebrek aan beter heb ik een headlock gyro en ontvanger van esky op m'n hk450 gezet. Echt een budget setup zo, verder sg90 servo's (die van esky zitten nog op de king), maar vliegen doet ie wel
Het ging mij in eerste instantie om te kijken of het zou werken en te ervaren hoe zo'n t-rex kloon vliegt tov m'n esky king 3.
3s 2650mah turnigy lipo voorin en daarmee bijna 800gr aan heli in de lucht is inderdaad stabieler. De wind heeft er minder invloed op bij dan de king die een maatje kleiner en lichter is, dus inderdaad strakker in de lucht hangen met dat ding; er is meer nodig om 'm in beweging te krijgen.
Maandag echter hk nog gecrasht, laat ik het esky spul maar de schuld geven haha
chrisdv is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 23:50   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
Zal het die gast zeggen met 10 jaar ervaring, dat ie te stom is om een heli fatsoenlijk af te stellen. Yeah right.

Nou, veel plezier er nog mee dan.... ik mot m niet meer.

Maatje van me vliegt trouwens ineens lekker strak met zn HK450 terwijl zn Belt CP ook vaak problemen had. Goh, hoe kan dat nou? Die Esky Belt is toch zo megagoed volgens jou?

Droom lekker verder...
10 jaar ervaring en zo eigenwijs als een banaan, trekt ook krom naar 1 kant. Nee, je hebt volkomen gelijk joh.

Als het gaat om heli's vliegt echt niets 'opeens' strak. Ervaring, afstelling en goede omstandigheden... alles telt, en niet alleen jouw ego.
Oud 23 april 2010, 10:04   #30 (permalink)

Standaard

Ik trek mijn conclusies. Als iemand met 10-15 jaar ervaring hem niet fatsoenlijk aan de praat krijgt, ga me er verder niet aan wagen.

En ja, die heeft hem van boven tot onder afgesteld en ook de conclusie getrokken dat je zaken radicaal moet upgraden en je uiteindelijk waarschijnlijk meer afsteld dan leert vliegen. Daarom is het in mijn ogen ook geen beginnersheli.

Ik snap dat je volledig overtuigd bent, maar ik gewoon niet, puur door wat ik nu gezien heb bij meerdere Belt CP's die zowel door beginners als ervarenen behandeld/onderhouden zijn. Niet op wat ik op internet lees...
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten