![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Een beginners helikopter zoals Belt-CP is iets wat verkopers aan beginners aan kunnen smeren. Als je eenmaal 1 hebt gekocht kom je er snel genoeg achter dat beginners helikopters niet te vliegen zijn, en dat je een goede moet kopen. Als beginnershelikopters wel goed waren, waren het ook geen beginnershelikopters. Uch
__________________ Gaui 100SE & 200V2 R.i.p. HK450 |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
De Belt-CP is ten eerste echt totaal géén beginners helicopter (ongeacht wat een verkoper roept) en ten tweede is hij echt heel goed vliegbaar te krijgen gewoon met alles stock. Ook na crashes en reparaties. In dat opzicht is de heli niet 'moeilijker' dan een Trex. Die 10-15 jaar ervaring (nu opeens 15 jaar? 5 jaar verschil is veel hoor Die heli vliegt namelijk echt prima, in 8 van de 10 gevallen zelfs zo uit de doos zonder de heli nog echt verder af te hoeven stellen. Dat is natuurlijk al erg prettig voor beginners en gevorderden wanneer het gaat om CP helicopters, maar je zult het afstellen en repareren uiteindelijk óók gewoon moeten leren. Dat is niet anders bij een Trex. Uiteraard dien je de heli altijd goed te checken, maar vliegen doet ie echt wel! Misschien verwacht je uiteindelijk te veel voor het geld of van het RTF gedoe ofzo, maar dat deze heli (of dit merk eigenlijk) per definitie niet goed genoeg is, of niet goed vliegt is echt serieus flauwekul. Je kunt dus wel spreken over spijkers op z'n kop willen slaan enzo, maar volgens mij heb jij heel die hamer nog niet gevonden joh. Overigens bedoel ik dit allemaal echt niet negatief, dus even goede vrinden, maar volgens mij zeggen jullie dit alleen maar uit eigen frustratie en zelfbevestiging ipv. meer objectief je mening te ventileren. Mijn eigen ervaring met dit merk is dat het behoorlijk beginner-vriendelijk kan zijn, wanneer mensen op de juiste manier gaan vliegen. Veel te vaak kom ik mensen tegen die op dag 1 na 1 minuutje te kunnen hoveren al rond willen gaan vliegen. Ja, natuurlijk gaat dat dan gegarandeerd fout. Dan maakt het al haast niet uit hoe lang je vliegt, hoe goed de heli afgesteld staat enzovoorts. Je dient een model eerst te leren kennen. De electronica de schuld geven is wel het allerlaatste wat ook daadwerkelijk schuldig zal zijn, vooral bij een RTF waarbij de onderdelen echt wel bij elkaar passen. Daarnaast vliegt de Honey Bee Belt-CP behoorlijk stabiel, en is met gemak 1 van de beste Esky helicopters. Voor dat geld vlieg je geen Trex en zelfs geen clone, wat zeg ik een losse zender van beetje qualiteit is nog duurder, maar uiteindelijk heb je met de Belt-CP wel echt een volwaardige heli voor heel weinig geld. Over qualiteit valt te discussieren, maar wanneer je als gevorderde piloot toch nog met regelmaat crashed, is een dure Trex echt weggegooid geld! Overigens wel benieuwd wat voor een heli jullie zouden adviseren als eerste CP dan, of als eerste heli überhaupt. | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 11 oktober 2009 Locatie: Apeldoorn Leeftijd: 32
|
Een Trex koop je niet meer als je het nog moet leren, daar zijn ze in mijn ogen te prijzig voor. Laat ik het zo zeggen, als ik de kwaliteit van Esky vantevoren wist, had ik meteen een HK450 gekocht met een berg onderdelen. Voor hetzelfde geld, net allemaal een stukje beter. Afstellen en checken blijf je toch doen. En FYI: 15 jaar vliegervaring met vliegtuigen, parkflyers en jets en 10 jaar met heli's en mn leeftijd staat bij mij gewoon netjes aan de linkerkant.
__________________ T-Rex 500 // Swift II // Zagi // P51 |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
| Citaat:
Tadaaaa En dat is dus het hele punt waar wij het steeds over hebben, de esky is goedkoop in aanschaf, goedkoop in onderdelen(ken je adressen, Ehirobo, helibuy) en daardoor leuk als 1e CP heli, kan je toch een beetje proberen voor niet meer als 200 eurie max incl de bijbehorende spullen.. duurste crash met een esky kan niet meer dan 90 eurie zijn(barebone..) Beetje Trex is al gauw 700 eurie vliegklaar Kijk, ik deel je mening dat de kwaliteit misschien niet het beste is, maar van die klappende onderdelen?? je weet dat er zelfs van de Belt cp klonen worden gemaakt? Oa helibuy, heeft niet de echte rotorkoppen, maar de alu koppen van 2 tientjes.. offcourse zijn deze slecht en hopeloos.. begrijp me niet verkeerd, maar ik heb 2 maanden lang met zoon ding gevlogen, en toen heb ik een SE v2 gehaald.. tis leuk als eerste helietje, lekker goedkoop, maar dan houd het toch wel op..
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert | |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 18 december 2009 Leeftijd: 27
|
was mijn belt cp welke ineens uit elkaar klapte in de garage...kwam door speling op....euh ja eigenlijk overal op.... heb nu een HK450 welke ook zo stabiel en strak vliegt als maar kan...met de belt cp kon ik lastiger vliegen dan met de hk 450 laten we maar zeggen. heb de belt cp met onderdelen verkocht en van exact datzelfde geld heb ik 3 stuks (waarvan ik dacht dat deze ook zo aan gort zouden zijn maar wonderbaarlijk heb ik nu nog drie hele) Hk 450's gekocht met fatsoenlijke elektronica...lees digitale servo's met metalen gears, fatsoenlijke gyro en programmeerbare regelaar. Ik ben niet heel negatief over de belt Cp maar wel erg positief over de hk 450..... |
| | |
| | #38 (permalink) | ||
| Citaat:
Dat is ook precies wat ik bedoel, maar je bent zo bevooroordeeld, dat je dat kennelijk niet wilt inzien. Een Trex koop je inderdaad niet wanneer je het nog moet leren, maar lees maar eens terug, dat heb ik ook nooit gezegd. Juist in tegendeel. Je praat ook over 'dat Esky' spul, alsof het allemaal waardeloos is, maar ik denk dat je gewoon je eigen dure spullen wil verantwoorden, terwijl het goedkoper en net zo goed kan middels ander (!) Chinees spul hoor. Zoals gezegd, even goede vrinden, het zal mij een worst zijn waar jij je geld aan uit geeft. Feit blijft wel dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook wanneer het gaat om qualiteit van electronica. Het zal je naar ik aanneem toch niets verbazen dat ook het spul dat uit China komt steeds hoogwaardiger wordt. ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Quasti; 25 april 2010 om 15:04 | ||
| | |
| | #39 (permalink) | |
|
Het was geen kale belt cp maar een met een hele bult onderdelen erbij, samen heb ik dat voor 200 euro verkocht. Dus aub niet te snel conclusies trekken. Wat ik heb gekocht: 3 x HK 450 a 30 euro per stuk (via ebay zijn deze nog goedkoper dan ze direct bij HK te kopen) 3 x corona digitale servo met metalen gears 0,1 sec totaal 30 euro 1 x corona digitale servo met metalen gears 0,07 sec voor de staart 10 euro 1 x gyro HK 401 iets van 15 euro motor en regelaar waren samen 22,50 euro zender, lipo's en lader had ik nog van de belt... Citaat:
| |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Opgeteld kom ik er dan nog niet hoor, zeker ook omdat degene die 200€ betaald voor een Belt zonder lipo, zender en lader dan gewoon ook afgezet is. Je hebt daarbij misschien wel 3x de heli frames, maar je hebt geen 3x gyro en motor / regelaar combo hebt gekocht, dus klopt het alsnog niet. Je suggereerde er 3 volledige heli's van gekocht te hebben, hoe mierenneukerig dat misschien mag klinken. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Nu je het zegt, 3 dezelfde helis lijkt mij ook wel wat! Nu ik hard gecrashed ben en weer moet bestellen/repareren! Bedankt maar weer, dit forum is erg handig! Die HK450 van 21 dollar binnenkort maar een paar keer aanklikken en wat erbij. Dan is mijn zomer gebeiteld na deze crash-stress. Net als een multimiljonair, een hele rij helis RTC ready to crash!
__________________ Gaui 100SE & 200V2 R.i.p. HK450 |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
..en dan 3x tegen dezelfde problemen aanlopen zeker. Overigens is die HK ook gewoon een clone, maar dat terzijde. Dus wanneer het gaat om qualiteit en je echt zeikt op de details, mag je ook daar niet te veel van verwachten. ![]() Voordeel is misschien wel dat je je eigen keus electronica erin zal stoppen, maar of je daar nu voor de betere merken hebt gekozen is nog maar de vraag gezien de bijbehorende prijslijst. Dit is geen aanval ofzo, maar een algemene opmerking. Ik doel op de inconsistentie wanneer het gaat om grofweg de budget-merken ofwel Chinese clones omtrent gevoel van qualiteit en de werkelijkheid. |
| | |
| | #43 (permalink) | |
|
Dat de kwaliteit van de gekozen onderdelen beter is dan die van Esky is zeker aangezien het allemaal al een stuk langer en beter mee gaat... De prijslijst zegt niet alles, je moet gewoon slim inkopen en dat ik drie volledige RTF heli's had heb ik nooit gezegd. Tevens zou ik nooit de originele Esky zender, ontvanger lipo en al helemaal geen lader gebruiken maar dat terzijde, ooit heb ik gehoopt het Esky materiaal te kunnen upgraden met wat betere electronica (digitale zender, fatsoenlijke lader), deze had ik dus nog liggen. waneer ik gelijkwaardig materiaal zou hebben gekocht zou dat ook nog binnen de overige 32,50 passen, lader kost +/- 4 euro, zender en ontvanger misschien 20 en een lipo nog geen tientje..... de HK is zeker een clone maar een goede.. en ik ben kritisch dus waarom ben ik dan toch zoveel positiever over de clone dan over de originele Esky.......?????? trek je conclusie... Citaat:
| |
| | |
| | #45 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 januari 2010 Locatie: Almere
| Citaat:
Verder had je beter 100 euro meer kunnen uitgeven voor een align .... daar had je dan zeker geen spijt van gekregen.
__________________ T-Rex 500 ESP 3G FBL | Spectrum dx7 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |