![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Meten is weten. Heb je de voorgestelde metingen uitgevoerd en wat waren de meetresultalen? Kleurgebruik bij balancerkabels kent geen enkele standaardisering. Je mag er voorzichtig van uit gaan dat de eerste rode draad op de balanceraansluiting de plus is. Met je uitspraak bij de ene accu 1 keer positief en 4 keer negatief en bij de andere accu 4 keer positief en 1 keer negatief kan ik niet veel omdat dit niet door metingen wordt onderbouwd.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Plaats eens een foto, want ik krijg t idee dat je verschillende soorten balanspluggen in een niet daarvoor bedoeld boardje probeert te prikken..
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Elektronen, och θrme, de sloebers, zijn kleurenblind.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2010 Locatie: zwaagdijk-oost N-H Leeftijd: 43
|
jullie maken het moeilijker als het is een voltmeting met een multimeter geeft toch ook aan als je de meetpennen verkeerd om plaatst . verkeerd dan bedoel ik ; de rode + pen van de multimeter op een negatief punt wat je wilt meten , en de zwarte - pen op een plus punt , dan komt er een min-teken in beeld van de multimeter. en de enkele afwijkende pen van de balansstekker is inderdaad de ene keer + en de andere keer - kleur maakt in principe niet uit ,maar rood+ en zwart - klopt dus wel zoals de kleuren logischerwijs in electronicataal aangehouden worden. ik meet het met dezelfde multimeter dus daar kan geen verschil in zitten en ook de robbe lader merkt het verschil dat de enkele pool dus - is ipv + aangezien hij een foutmelding geeft bij de als laatst aangeschafte nieuwe accu en dus niet wil opladen. ron
__________________ het gaat misschien niet zo rap de lucht in , maar ik hou er wel zin in. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Dus, of een chinees heeft heel erg liggen slapen Of je hebt een ander type balanceerstekker, wat erg lijkt op die andere, maar het net niet is. Plaats eens een foto van beide balanceerstekkers...
__________________ |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
| iemand thuis?
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
|
@Anko, Ron is erg druk met van alles en nog wat en is zeker geen computer technicus,en ik denk niet dat ie veel verstand er van heeft om foto's op het forum te zetten,vandaar dat het mss iets langer duurt voordat er foto's van de balance stekkertjes op het forum komen te staan
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
|
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2010 Locatie: zwaagdijk-oost N-H Leeftijd: 43
|
juist , het is voor mij een hobby en komt na mijn gezin, werk , begeleiding sportvereniging en mijn vele vrijwilligerswerk , maar besef mij wel dat je hier gewoon serieus tijd in moet steken om het onder de knie te krijgen . excuses voor mijn onwetendheid , niet lullig bedoeld hoor , ik steek genoeg op van de vele info die verstrekt word . ik heb de topic voor het uploaden van de foto wel gevonden , en ik heb eerder al een foto naar de leverancier hangar gestuurd , maar dan zie je 2 accu's van dymond met EH stekkers , met aan 1 stekker ; links 1 zwarte en rechts 4 rode draden en aan de andere ; links 1 rode en rechts 4 zwarte draden met bijbehorende polariteit (rood=+ zwart= -) maar dat voegt dus niets toe . ron
__________________ het gaat misschien niet zo rap de lucht in , maar ik hou er wel zin in. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
ik zal vanavond alle balancer bordjes van mn lader eens naast elkaar leggen, en een foto plaatsen. Er zitten er 2 tussen die verschrikkelijk op elkaar lijken en sommige accu leveranciers leveren de accu's ook met verschillende aansluitingen
__________________ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |