![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 mei 2011 Leeftijd: 25
|
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje. ik heb 4 lipo batterijen, : 2x lithium battery 11.1V 2200mAh 20c KDS en 2 x Hyperion G3 VX - 3S 2200mAh (35C) deze batterijen laad/blanceer ik doormiddel van: KDS Power RC-6S ik gebruik deze batterijen op mijn kds 450c Nu komt het Elke vlucht die ik maak hou ik 4 min aan op de timer van mijn remote. na elke vlucht laat ik de batterij 20 min liggen en wil ik ze op laden. bij elke batterij maakt niet uit welke laat die het volgende zien eerst laat tie dit zien de eerste 2 sec cell 1 -3.98 cell 2 3.98 cell 3 3.98 na 2 seconde gaat cell 1 opeens ophoog van 3.98 naar 3.99 ect ect tot hij 4.08 staat, en dit is et geval bij elke waarde die ik zie nadat ik vlieg in eerste instantie zijn alle 3 de cellen even ver leeg getrokken maar na 2 seconden op het display van de lader gaat cell 1 om hoog altijd precies altijd 0.10 kan het zijn da er iets mis is met met lader/balancer of zijn al me batterijen kapot, moet erbij zeggen dat de kds batterijen 2 maand oud zijn en de hyperon 1 week mocht je meer info nodig hebben vraag maar, he echt hulp nodig bij deze hoop dat iemand me hiermee kan helpen alvast bedankt Groetjes michiel Laatst gewijzigd door Swedje; 5 juni 2011 om 22:57 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 28
|
Ik mis nu beetje een opmerking van Ron van Sommeren. Iets over van: Het zijn geen batterijen, maar accu's ![]() (Sorry Swedje, iets informatievers kon ik niet neerzetten
__________________ Ben toch benieuwd vanaf welke leeftijd je lid kan worden ??? Jaja, IK WORD PAPPA |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Geen zorgen, dan plaats ik wel iets informatiefs in jouw plaats, verplicht leesvoer voor LiPo gebruikers. Bovenaan vastgepind in het Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl subforum, http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ik-je-die.html .
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Na gebruik koelen accu's af EN celchemie komt tot rust. Wacht wat langer met meten.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Ik mis eigenlijk je probleem. Als je gaat laden gaat de spanning van de cellen inderdaad omhoog, gelukkig maar. Misschien kun je uitleggen wat er nu verkeerd gaat als je gaat laden? Ik zie niets verkeerd namelijk.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 april 2003 Locatie: Oldenzaal Leeftijd: 25
| Citaat:
edit; ik neem aan dat het verdere laden (dus naar 4.2V per cel) veel langer duurt... vrij normaal, gebeurt iedere keer bij het laden van een lipo cel (bij mij tenminste)
__________________ De zwarte doos in een vliegtuig is onverwoestbaar, waarom wordt het hele vliegtuig dan niet van hetzelfde materiaal gemaakt? Laatst gewijzigd door MaartenR; 6 juni 2011 om 12:24 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
dat is idd precies wat ik zo vreemd vind maarten, en ja het verdere laden duurt wel langer. maar zal eerst het advies van ron es opvolgen en volgende x een uurtje wachten met opladen. zal et later vandaag wel laten weten of dat het probleem heeft opgelost, even voor de duidelijkheid, het is altijd cell 1 die dit doet bij de accu's cell 2 en 3 blijven wel altijd op de orginele waarde staan die die weergeeft en gaat vanaf daar ook gewoon verder met laden cel 1 geeft na de eerste waarde die +0.1 meer weer |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Er zal dan een klein laadstroompje lopen op die cel 1, geeft niks zolang hij de accu gewoon goed oplaad zonder onbalans.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Oke vandaag even gevlogen met me 2 kds accu's na de vlucht warmte van de lipo gechecked en waren iets warmer dan me hand op dat moment. Batterij "1" een uur laten afkoelen Batterij 2 heb ik 2 uur laten koelen sluit ze aan op me lader en weer hetzelfde batterij 1 : cel 1 t/m 3 "3.88" en na 2 sec gaat cell 1 "0.1" omhoog Moet ik me hier nu zorgen om maken of moet ik de batterij nog langer laten koelen? alvast bedankt voor de hulp iedereen Groeten michiel |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
check eens met een voltmeter of jouw lader wel de juiste waarde aangeeft. Wellicht is het meetcircuit van cell 1 niet 100% in orde en geeft deze na enkele seconden een foute waarde aan.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Even voor er allerlei gekke dingen rondgaan.. We hebben het hier over een onbalans van 0,1 volt? Als dat het probleem is, is er m.i. Geen probleem...
__________________ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ho, ik heb niet goed gelezen, ik dacht dat spanning opliep na gebruik.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| discharge, lipo, loopt niet gelijk leeg, uneven |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |