![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 21 september 2005 Locatie: Hengelo Leeftijd: 37
|
Ik vlieg met mijn trex 450 pro clone met een align 430xl motor en 35A align regelaar en 2100mAh RC plus accu 6 minuten. Dan hou ik nog 20~23% capaciteit over. Langer vliegen dan dit doe ik niet. Voornamelijk hooveren, hoover figuren, normaal foward flight, stall turns.
__________________ Modelbouw Shop Twente & Gens Ace lipos CopterX 450 Pro Torque Tube, Spektrum DX8, Power HD servo's, Spartan DS760 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Zet er een accu piepertje op, dan kan je hem goed leeg vliegen. Wel snel landen als hij af gaat. Low voltage buzzer for Lipo battery When testing full power (>3.6V) 2S Lipo battery: 2 gree LED keeping light. When testing full power (>3.6V) 3S Lipo battery: 3 gree LED keeping light. When testing full power (>3.6V) 4S Lipo battery: 4 gree LED keeping light. When voltage <3.3V, it will buzzer with red LED light.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn Laatst gewijzigd door DannyvG; 19 juli 2011 om 08:42 Reden: link verwijderd, probeer info in post te zetten, zo min mogelijk links |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2010 Locatie: Barneveld Leeftijd: 16
| Ik heb nog nooit in 1x deze hele accu leeg gevlogen dus hij gaat sowieso langer mee als 20min. Ik denk dat die de 30min wel red. Ik vlieg dan niet extreme maar gewoon een beetje heen en weer enzo
|
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
Als je altijd doorvliegt tot aan de buzzer zullen je lipos een stuk korter meegaan. Je kunt beter gewoon op een timer vliegen en evt een buzzer als noodwaarschuwing gebruiken.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Zodra hij gaat piepen en ik landt meteen, staat de accu bij het laden op 10.8 volt. Dat vindt ik netjes. Met de timer vindt onbetrouwbaarder. Ook zijn niet alle piepers gelijk, sommigen gaan veel te vroeg piepen.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 24 februari 2011 Locatie: Breda Leeftijd: 26
|
10.8/3=3,6V Dat vind ik toch al aan de lage kant. Hoeveel % van je celcapaciteit laad je dan bij? Kan zijn dat het wat dat betreft wel goed zit. Niet iedere lipo en heli is hetzelfde.
__________________ Onwetendheid is een zegen, maar vaak is kennis toch wel handig. |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Een lipo mag in principe niet lager gaan dan 3.0 volt, volgens wiki kan dat zelfs tot 2.7 volt. Maar dan ga je ze slopen denk ik. Lithium-ion polymer battery - Wikipedia, the free encyclopedia.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juli 2011 Locatie: Enschede Leeftijd: 51
|
heb vanmorgen voor het eerst gehoverd en dat ging goed totdat ik te dicht bij een struik kwam en het gas iets te snel dicht deed waardoor een blad tegen mijn horizontal kwam en deze beschadigde incl. een blad, vanmiddag opnieuw een poging gewaagd die veel beter ging alleen vond ik dat hij naar links bleef weglopen, bleek een schroef te zijn losgetrilt van de besturing naar de flybar, verder geen problemen gehad. Moet er wel extra accu's bij hebben, en natuurlijk awt74 danken voor de hulp die hij mij heeft gegeven. |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Geen dank Peter... Ik hoop dat je veel plezier aan het heli vliegen zult beleven!
__________________ Modelbouw Shop Twente & Gens Ace lipos CopterX 450 Pro Torque Tube, Spektrum DX8, Power HD servo's, Spartan DS760 |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
yep.... passen ook voor een 450 Hoeveel C kunnen deze aan? 25C? 30C?
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |