![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
1300 RPM op een T-rex 600 ??? Volgens mij ben je de boel dan aan het wurgen. Wordt de accu warm ?
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Van weinig toeren merkt je lipo niks. Als je 17 minuten vliegt en dan 4000mAh bij laadt trek je heel weinig stroom, dus dat is ook het probleem niet. Blijft over...hoe vaak heb je ze gebruikt? Levensduur van lipo's wordt opgegeven in cycles (aantal keer laden/ontladen), niet in maanden. Ondanks de claims van diverse fabrikanten en de wilde verhalen hier op het forum is mijn ervaring dat veel lipo's na zo'n 100 cycles achteruit beginnen te gaan en vaak bolling gaan vertonen. Somminge doen dat al na 70 cycles, andere halen de 150. Maar dat zou je dus eens bij moeten gaan houden. Zelf heb ik inmiddels geaccepteerd dat lipo's niet uitblinken in levensduur - maar als je het per vlucht uitrekent valt het nog alleszins mee.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2010 Locatie: Leur Leeftijd: 44
|
Nee niet abnormaal in principe Deze instelling heeft Helifun voor mij gedaan ivm het oefenen,bij meer rpm gat hij nl knikken,pas bij 1800 rpm gaat het weer goed.Maar dan is hij voor mij erg snel en krachtig. Volgens Helifun uit Odoorn moet het prima gaan,maar ik merk dat de meeste op een hoger rpm vliegen...
__________________ Gr Tony |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2010 Locatie: Leur Leeftijd: 44
|
Arjan, Duidelijk,leer steeds meer bij op dit forum... Ik denk dat mijn fout is geweest dat ik ze bij het begin helemaal leeg getrokken heb,nu heb ik er een timer opzitten. De Lipo's zijn max. 30 keer gebruikt denk ik(had er 4...nu nog 2)
__________________ Gr Tony |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| lipo vraag |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |