![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 33
|
Balancing pole mounting. zo heet dat ding.. :P EK1 0401 Balancing pole mounting - Belt CP heb het zelfde probleem gehad. en toen zat er hier een scheurtje in.. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2011
|
@Brandenburg, Bedankt voor je reactie! Ik zal de kop (weer) loshalen en kijken of dit bewuste 'balancing pole mounting' onderdeel nog 100% is. Zo op het oog zie ik er niets aan... Hoop het (eigenlijk) niet ; onderdeel zal natuurlijk ook wel 'overal' zijn uitverkocht Had jij wel (in normal mode) bij 50% throttle 0° pitch en bij 0% throttle -2° pitch ?? En is de CopterX 450 een aanrader (= beter dan de Belt) ?? Groet, Robbie |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Als de graden van de bladen verlopen, kan het van niet zoveel dingen komen. Zodra je alles hebt afgesteld, heb je dus ook de swash etc rechtgezet.. Verloopt die ook? Swash wordt alleen door de servo's aangestuurd. Deze kan dus alleen anders gaan staan als de servo's positie wijzigen.... Dus als deze inderdaad blijft wijzigen en de afwijking klopt ongeveer met het verschil in de bladen, zijn waarschijnlijk 1 of meerdere servo's de tandwielen een tik gestript. Als 1 tandje overslaat, wijzigt het nulpunt van de servo iedere keer als hij erlangs loopt. Als de swash recht blijft, kan het alleen van boven de swash komen. Dus idd een feathering shaft, hoofdas niet lekker op de plek, kapotte lagers, kromme bladhouders etc Kop goed nakijken, en een beetje voelen en trekken om eventuele ongelijke speling op te sporen.. Een heli moet op de linker bladhouder net zo weinig speling hebben als op de rechter
__________________ |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
Allemaal bedankt voor de reacties en hulp Heb weer 'alles' gecontroleerd (vrouw kwaad; eten laten verpieteren ).Heb voor alle 'zekerheid' de (nieuwe !) servo's vervangen door die uit de Honey Bee FP V2 waar ze altijd goed dienst hebben gedaan, maar nog steeds 'verloopt' de instelling (servo's verdraaien), maar dit gebeurt alleen als je de batterij losmaakt en opnieuw opstart. Zeg maar dat hij de 'oude stand' niet onthoudt... En weet iemand misschien of het volgende klopt: (in normal mode) 0% throttle; -2° pitch 50% throttle; 0° pitch 100% throttle; +7° pitch Bij mij gaat pitch van +2° tot +7° (Heb alléén negatief pitch bij 'idle-up') Wat ik mij kan herinneren van de King V3, is dat het instellen 'een eitje' was: links op lengte volgens handleiding; paddles vlak en op gelijke afstand van de hoofdas en klaar! Bijna geen bladspoor, niets verliep en hij reageerde goed en redelijk stabiel (King is vrij klein) Bij de Belt ben ik continu aan het prutsen en proberen Heb een flinke hamer er al vast bijgepakt ... ... ... ...(en dat terwijl ik normaal gesproken heel veel geduld kan opbrengen Groet, Robbie |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 33
| Citaat:
En mijn belt cp v2 was ook een drama. Daarom is hij retired. | |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Bij mij is de Belt-cp2 ook naar de eeuwige vliegvelden, niks anders dan problemen. Sinds ik een (2) kloon van de Trex 450 heb, ben ik maar 2 keer gecrashed in een jaar. Ach, je leert wel sleutelen van de Belt,..
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben 'klaar' met de Belt Hij gaat op de kast (totdat mijn vrouw hem zat wordt Wat de opvolger gaat worden; ben ik nog niet helemaal uit, maar stoppen doe ik er niet mee Ben nog steeds geen ervaren vlieger , dus zal nog wel veel vragen hier...Groet, Robbie |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Niet opgeven,.. Doe op z'n minst je best om het vliegend te krijgen, je kan er een hoop van leren. Anders moet je op het forum zoeken naar http://www.modelbouwforum.nl/forums/...35-dollar.html En daar verder gaan, hep ik ook gedaan,..
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 oktober 2008 Locatie: Zoetermeer
|
Waarom verstel je de 3 links niet tot je -2 hebt in normale mode. Voordeel plus pitch prima, alleen geen 3d Gr Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 Laatst gewijzigd door Martin49; 18 januari 2012 om 19:06 |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Nog steeds geen idee waar je woont. Breng maar langs of stuur hem op. Ik stel hem wel voor je in. Kosten versturen uiteraard voo jou. Gr Martin
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Citaat:
Maar om -2° te krijgen zouden de korte links (tussen tuimelarm en bladhouder) nog korter moeten zijn dan op de 'kortste stand' (kan dus niet) en dan moeten de lange links (tussen tuimelschijf en tuimelarm) zover worden ingekort dat de tuimelarmen helemaal 'scheef' staan. Ik weet niet of dit wel zo kan Blijft ook nog het probleem van het 'verlopen' ![]() Maar wel leuk dat jullie nog steeds, en heel creatief, oplossingen blijven aandragen Groet, Robbie | |
| | |
| | #29 (permalink) |
|
Je hebt een bericht. Bel me even, en nee wat je zegt klopt niet Ok, je hebt dus niet gebeld Wat je moet doen is het volgende . Alle links zo lang als in de handleiding staat . Alleen aan de links die van de servo's naar de swashplate lopen draaien om: .. De swahplate perfect horizontaal je zetten; .. De pitch in te stellen. De links die van de swashpate naar boven lopen gebruik je ALLEEN om te zorgen dat je geen bladspoor hebt, en nergens anders voor Groeten Martin, en bellen mag echt wel tussen 18 en 20 uur. Ik bijt niet ( vaak)
__________________ Auteur van o.a. Leren vliegen met de Honey Bee FP, Afstellen en Onderhouden van de collective pitch helikopter (uitgewerkte voorbeelden van o.a. de Belt CP V2, de Belt CPX en de CopterX 450SE) en de ff7 Laatst gewijzigd door Martin49; 18 januari 2012 om 20:29 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |