![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
|
Hallo Helivliegers.. Ik was even aan het rondkijken op de duiste site van horizon, en toen zag ik dat er een mCP X 2 komt? Echter, na op de Amerikaanse site van Horizon te kijken, nog niet veel wijzer geworden. Blade from Horizon Hobby Weet iemand het verschil tussen de mCP X en de mCP X 2? Misschien voor aankomende mCP X kopers/geïnteresseerden handig om te weten i.v.m. mCP X of mCP x 2. Vriendelijke groet, Jasper
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, Laatst gewijzigd door Jasper-daniel; 22 december 2011 om 00:21 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 september 2011 Locatie: Breda
|
Gewoon van de E-Flite site: Version 2 Changes: - Digital 3-Axis AS3X Sensor - Large Diameter Tail Rotor - Swashplate Ball Link Dampers - 1S 200mAh 30C Battery grtz Erik
__________________ Blade mSR X & Blade 120 SR & mcpX (allen DX6i controlled)| Trex 500 | Logo 500SE |T8FG Super |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Is dit dan een reactie op het feit dat heel veel mensen vinden dat de staart het niet goed houdt? Dank en groet.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 oktober 2008 Locatie: Blijham,Groningen Leeftijd: 41
| Citaat:
Misschien nu wat duidelijkheid Blade mCP X 2 RTF | Horizon Hobby
__________________ Trex 250SE Trex 600Nitro Super Pro Full option, Trex700Nitro 3G V3.0 FBL,Trex600EFBL Futaba T12FG 2,4Ghz Coolpower/Optifuel 20% OS Max engines Only, Fusuno Canopy, GensAce
| |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat: Dank.
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 27
|
Ben wel benieuwd, opzich is de mcpx een hartstikke leuk ding, maar ook zeker niet zonder nadelen. Hopelijk brengen ze ook een V2 upgrade-set uit of zoiets
__________________ EF - Edge 540t exp ->PA Addiction->Align Trex 600->Futaba 10CP->Hyperion EOS 0720i |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
ik ga er van uit dat er binnenkort ook een brushless komt aangezien er al verschillende merken ombouwsetjes op de markt verschijnen kijk hier maar eens naar: mCPX Converter combo-1 - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech M5 for mCPX - For MCPX Aero Electronics Operations - AEO Tech http://aeorc.com/english/?product-413.html de 9t wel erg leuk zo'n setje veel meer vermogen en een langere vliegtijd!
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... Laatst gewijzigd door robertboxhoorn; 14 december 2011 om 20:50 |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Ik snap het wel, meer winst, maar dat is toch uiteindelijk niet wat wij (consumenten) willen? En we zijn zo stom om ze nog gewoon te kopen ook.. ![]() ![]() Jasper
| | |
| | #11 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Meer vermogen= meer kapot, en sneller kapot Reservedelen worden duurder Er zijn nu al complete volksstammen die hun printplaat doorbranden door de throttle hold niet te gebruiken En ze willen natuurlijk een goedkope heli aanbieden, waarmee je goedkoop kunt leren vliegen. Ik kan mij voorstellen dat brushless dan niet geheel strookt met die doelstelling En waarschijnlijk hebben ze geen zin in meerdere uitvoeringen, waardoor je goed op je type zou moeten gaan letten als je wat gaatbestellen Ik heb nog een driftwagentje staan hier. De standaard versie is sterk, gaat bijna nooit iets aan kapot Alleen heb ik de moeder van alle brushless motoren erin zitten, waardoor aandrijfassen, riemen, ophanging aan gort getrokken worden Dus ik kan nu regelmatig e.e.a. Vervangen/ aanpassen De dremel is hem ook niet vreemd.. Maar ja, ik wilde die motor, origineel was hij heel gebleven Maarorigineel is maar de helft zo leuk
__________________ |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 juli 2004 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 41
|
ben heel erg benieuwd of de V2 merkbare verbeteringen heeft tijdens het vliegen . Kan iemand dat bevestigen (en een beetje onderbouwen graag ...) Bas
__________________ Compass field rep. 2x Compass 7HV V-stabi 5.1 , Turnigy Nanotech, Jeti 2.4 |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 10 september 2009 Locatie: emmeloord Leeftijd: 15
|
ik heb alleen gelezen dat deze een probleem had met het zwabberen van de staart verder kun je toch gewoon de heli in toeren afstellen op de zelfde toeren als de standaard? verder is de brushless tail een stuk interresanter omdat de standaard gewoon te zwak is. de hyper taxi umx beast of gee bee heeft al een as3x en al een brushless dus die zou er in princiepe gewoon inpassen?
__________________ altijd weer die brandstof vliegers....... |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 10 april 2006 Locatie: Delft
|
Heb een V2 in bestelling staan en ga die ombouwen naar brushless. Op de diverse fora lees ik dat de V2 staart beduidend beter is dan de V1 versie, en dat het niet alleen door de grotere prop komt. Blijkbaar is er ook iets veranderd in de aansturing van de staart. Ik ga dus eerst alleen de hoofdmotor brushless maken en kijken hoe de standaard staart daarmee werkt. Een brushless staart lijkt leuk maar ik zie meer nut in evt dubbel uitvoeren van de standaard staart. Voor brushless staart is nl ook weer een extra regelaar nodig (extra gewicht en elektronica).
__________________ Sponsored by HobbyManiac || GAUI X7: PowerDekker 4530, BLS255HV, BLS256HV, 12s, Vbar 5.2+ YGE160HV, DX8 DSMX || mCPX BL || Voodoo 700 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |