![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 januari 2007 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 49
|
Hallo, Wanneer ik de accu aansluit op de esc, schieten de 3 swashservo's naar hun eindstand. Wat kan de oorzaak zijn? Mijn zender is een dx7 en de ontvanger een spektrum 6115e. Alvast bedankt. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 27
|
Staat je pitch-curve misschien alleen maar op 100%?
__________________ EF - Edge 540t exp ->PA Addiction->Align Trex 600->Futaba 10CP->Hyperion EOS 0720i |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
zender aanzetten misschien.
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Is het al meteen zo, of was het eerst normaal?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2010 Locatie: Wildervank Leeftijd: 17
|
Misschien de servo's per ongeluk gereversed?
__________________ VLC, Spektrum DX6i, Hype U Can Fly Te Koop!, Slowflyer 'Slow shark', Das liddle Stik (ep),"I can fly"-fietskar,Turnigy Bonsai, |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Dus je hebt de servohoorntjes op 90 graden gezet, maar na het volledig programmeren staan ze opeens vol naar boven?
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
@Jasper-daniel, Ik heb de servo's gereversed, maar geeft geen effect, het lijkt erop dat de zender de servo's niet herkend. En daardoor wanneer er spanning op komt naar hun eindstand schieten. @Laurens ja, tijdens het bouwen alles mechanisch zo goed als mogelijk afgesteld. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Je zender heeft weinig met het herkennen van servo's te maken. Je ontvanger al een stuk meer. Het enige wat je ontvanger doet is het ontvangen signaal van je zender doorgeven naar de servo. Als ze nu alledrie precies hetzelfde gedrag vertonen, heb je iets in je zender aangepast waardoor ze dit doen. Ik zou nog een keer als je mixen nalopen, vooral je pitch curves en autorotatiecurve. Koppel je motor los, en probeer al je schakelaars, kijken of dat verschil maakt.
| | |
| | #12 (permalink) |
|
[QUOTE=laurens;2417928]Je zender heeft weinig met het herkennen van servo's te maken. Je ontvanger al een stuk meer. @ Laurens, ja da weet ik, Ik ga eerst je advies eens opvolgen om alles op de zender nog een na te lopen. gr |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Swashservo's reversen via het reverse menu werkt niet, dit moet je doen in het swash mixer menu!! Daar verander je de +50 in -50 en dan is je servo ge-reversed! Groeten
__________________ >> Ossekopf Divisie! << Laatst gewijzigd door markjuhh; 31 december 2011 om 15:38 Reden: typo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |