![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2008 Locatie: Dieren Leeftijd: 26
|
Hallo daar was ik weer. Ik heb van het weekend gevlogen met meer rpm en minder pitch. Nu vliegt hij weer goed en is lekker strak. Bedankt voor alle reacties Dit is mijn thr curve 0 50 75 85 100. En dit pit curve 50 62,5 75 87,5 100. Is nou iets aangepast om dus meer rpm en minder pitch te krijgen. Midstick is bij het 3de getal. pitch is bij midstick 0 en bij volgas 9+ |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2010 Locatie: Baaigem
|
Het kan ook dat het gewicht van de heli niet mooi verdeeld is. Heb dit ook al gehad. De heli even omhoog hangen in een touwtje aan de flybar bv. Hij moet mooi horizontaal of beetje met de neus omlaag hangen,maar zeker niet met de staart naar beneden. Zou dit al zeker even bekijken.
|
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
| Citaat:
| |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2008 Locatie: Dieren Leeftijd: 26
|
okeej zal ik is proberen. Er zit een super slow start op ,maar zodra ik dan een keer de stick omlaag en weer omhoog doe gaat hij sneller. Nou heb ik nog een vraag en die gaat over de ecs (hk 50/65amp) Zodra je de lipo eraan doet hoor je van die piepjes totdat hij geïnitialiseerd is. Dit hoor ik ook na het vliegen als ik men stick weer helemaal omlaag doe ook, is dit normaal? Dit doet hij soms ook als ik th hold erop heb , maar zodra ik th hold er dan afhaal begint de heli meteen te draaien. ??? alsof hij dan niet goed de th range ontvangt? |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
| Citaat:
Je hebt een beetje ernstig zitten rommelen bij je pitch curve, als je geen typfout hebt gemaakt.... Dus je hebt nu op 75% je midstick zitten, en daar 0 graden? Daar klopt geen hout van. Midstick is 50 Je pitch zou er zo ong uit moeten zien: 20-35-50-75-100 Wat er neg uitkomt weet ik ff niet, maar positief MOET je ong op 10 graden uitkomen. Hooverpunt met die redelijke vlakke throttlecurve zal ergens op 75 % van je stick zitten.
__________________ | |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ik ken die esc niet, maar normaal houdt een liedje in dat hij even geen stroom heeft gehad. Anders gaat hij niet opnieuw initialiseren. Check je soldeerverbindingen(beetje trekken en draaien), redelijke kans dat er 1 gebroken is of losligt.
__________________ |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Beverwijk Leeftijd: 36
| Citaat:
Je doet er trouwens goed aan als je dit neemt voor je curves: Throtle curve normal mode: 0- 80- 80-80- 80 ( 80 mag ook een ander getal zijn, hang ervanaf welk toerental je wil hebben) Throtle curve idle up: 100- 100-100-100-100 ( mag ook allemaal 90 zijn of what ever, hangt af van welk toerental je wil) Pitch curve normal mode: 42- 50- 75- 100 ( 42 omdat je toch nog wat negatieve pitch wil hebben om te kunnen dalen met de heli) Pitch curve idle up: 0- 25- 50- 75- 100
__________________ I don't have a short temper, i just have a quick reaction to bullshit. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |