![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 november 2010 Locatie: venlo Leeftijd: 32
|
beste forum leden ik heb gemerkt dat bij mijn trex 500esp het toerental niet veranderd bij normal ,stunt 1 en stunt 2 terwijl ik toch echt anderen gas curves in mijn zender heb staan spectrum DX7se nomal 0-80-80-80-80 stunt 1 85-85-85-85-85 stunt 2 100-100-100-100-100 hoe zou dit kunnen komen? ![]() gr nick
__________________ silverlit incecta - qs8003 - shark - qs8005 - esky big lama - esky honeybee fp V2 - 2x KDS 450c -blade MCPX-Trex 500 esp-spectrum DX7se |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hoe meet je de toerentallen? En hoeveel rpm heb je bij elke stand van je idle switch?
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Vermoedelijk de knop in de zender niet goed aangewezen
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Servo op regelaar kanaal aansluiten en kijken wat servo dat bij verschillende standen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 juli 2004
|
Tip 2: Heb je de allereerste keer dat je de ESC hebt ingelezen op het gas-kanaal toen al de 0%-80% curve gebruikt? Zo ja is nu het maximale toeren tal dus 80%(ESC ziet de 80 als 100%) Oplossing als dat zo is: ESC opnieuw inlezen met een 0%-100% curve Laat eens wat horen, er zijn mensen die met je mee willen denken.(reageer eens) Mvg. Richard |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
hallo allemaal sorry voor het late reageren heb geen tijd gehad om wat te proberen druk met werk ik ga deze week jullie reacties proberen. de esc was ingelezen met 0-25-50-75-100 voorheen heeft hij het altijd goed gedaan ![]() ik ga het een en ander proberen en laat nog van me horen in iedergeval bedankt voor jullie reacties m.v.g Nick
__________________ silverlit incecta - qs8003 - shark - qs8005 - esky big lama - esky honeybee fp V2 - 2x KDS 450c -blade MCPX-Trex 500 esp-spectrum DX7se |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Als hij het altijd goed heeft gedaan, en er is niets veranderd is het onmogelijk dat hij het nu opeens niet meer doet. Of er moet iets op de regelaar opgebrand zijn, maar dat had je vast wel gemerkt. Dus, wat is er veranderd?
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Vermoedelijk heb je een dusdanige motor/gearing combinatie, dat die laatste 20% vrijwel niks meer doen qua toerental. het toerental kan nu eenmaal niet "hoger dan hoog" worden. Iets anders kan ik niet verzinnen. Oplossing is grotere verschillen tussen de curves maken.... het nadeel daarvan, is dat je met de huidige motor/gearing combinatie alleen maar lagere toerentallen gaat draaien in de eerste twee curves. Dus probeer eens een langere gearing (groter pinion) of gelijke gearing maar een motor met hoger kV waarde. Maar let wel: het enige wat je bereikt is verschillende toerentallen. Of je heli er beter van gaat vliegen staat daar helemaal los van. Ik vlieg alles met één toerental, en tenzij je wedstrijden vliegt, zie ik de meerwaarde van meer keuze in toerentallen niet zo.... Groet, Bert EDIT: @ Student: ik denk dat het nooit anders geweest is, maar dat hij nu met voortschrijden van de vaardigheden die curves gaat gebruiken en nu pas merkt dat er weinig tot geen verschil is in toerental.
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik heb het ook eens gehad (lang geleden Dan wil hij dus ook niet hoger dan 75%
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
ik vlieg eigelijk altijd in idle 1 met 85% gascurve als ik dan wou gaan landen schakelde ik over na normal mode met 80% gascurve met deze 5% verschil hoorde ik wel degelijk een ander toerental en hoor dit nu niet meer ![]() verder maakt het eigelijk niks uit met vliegen merk niet veel verschil maar vroeg me wel af hoe dit kon. wel vind ik als ik volgas geef de staart af en toe wegslaat (niet echt veel) wat me ook opviel is dat op mijn ontvanger zitten lichtjes die branden ik dacht mij te herineren dat deze voorheen continu branden nu blijven deze knipperen. wat betreft de esc inlezen heb deze niet opnieuw ingelezen en uit zichzelf zou deze toch niet kunnen veranderen. nu zie ik ook op mijn zender dat ik bij de gascurves ook een exp in kan geven (is dit expo?) deze stond bij stunt 1 op on en bij de rest van de curves op off heb deze nu ook op off gezet maar heb nog steeds niet kunnen proberen (balen) tijd gebrek en als ik tijd heb is het alweer donker gr nick
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ontvanger ligt het niet aan, die doet het of doet het niet. Niets ertussenin. De esc krijgt gewoon zijn signaal, dus daar is ook niets mee aan de hand. Waarom je altijd het toerental hoorde zakken, en opeens niet meer? Geen idee Kan eigenlijk niet... Als er niets veranderd is in de zender of in de heli kan het eigenlijk gewoon niet... Wegslaan van de staart, en daarna netjes terugkomen is een teken van te lage gain, of te laag toerental (iig, als hij heel de tijd de neiging heeft weg te willen slaan) Is het af en toe een tik, dan heb je waarschijnlijk last van statische ontlading (al hoor ik het op een 2,4 ghz niet zo veel) Beetje vet op de belt zou dat even op moeten lossen
__________________ |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ silverlit incecta - qs8003 - shark - qs8005 - esky big lama - esky honeybee fp V2 - 2x KDS 450c -blade MCPX-Trex 500 esp-spectrum DX7se | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Als zo'n verschijnsel daadwerkelijk voorkomt, zal het geleidelijk gaan en heb jij niet in de gaten dat je heli al die tijd iedere dag een heel klein tikje langzamer is gaan draaien. Electro en brandstof zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken, maar als een brandstofmotor heel langzaam achteruit gaat, duurt het soms ook heel lang voor het je opvalt "dat alles niet meer zo draait als vroeger".... Probeer eens (als je een gelijkwaardige motor hebt liggen) of het probleem met een andere motor verdwenen is.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Bij 100% zender stick zal de ESC altijd gewoon 100% geven, maar het is de zender instelling die beperkt is tot 75%. Resultaat: 75% gas. Verander je de gas curve naar 100%, dan zul je gewoon 100% gas gaan zien. Als jij de fysieke grens van je zender stick voor de ESC gecalibreerd had staan op 75% dan heb je bij het inregelen echt iets gigantisch fout gedaan. Dan nog betekent dat dat 75% stick beweging 100% gas op je gas curve is. Echter, boven de 75% stick uitslag kan dan je gas uit vallen of niet hoger dan 100%. Conclusie: je gas curve bepaald je maximale stand, niet je ESC. Citaat:
Bij een exponentiële curve krijg je een mooie curve met krommingen waarbij alles geleidelijker over gaat in je ingestelde opeenvolgende gas punten. Voor het bovenstaande probleem geldt waarschijnlijk dat je 85% niet meer maximaal gehaald wordt, mogelijk door slijtage of een weerstand binnen je heli. Dat kunnen versleten lagers zijn, onderdelen die niet soepel meer lopen of gewoon je motor die langzaam aan inkakt. | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |