![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 januari 2011 Leeftijd: 14
| Citaat:
Maar voor Bert zijn vliegstijl, moet een KDS motor gewoon goed volstaan. | |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Mechaniek is een "goedkopie" T-rex kopie, rotorkop van CopterX (vierblad) ESC is Align RCE 35 BLX, en servos zijn 3 x Hitec HS 65HB en 1 x Futaba FS 61 BB carbon gear. Gyro is Protech "goedkopie" (die het overigens véél beter doet dan de Futaba GY 190 die er eerst in zat). De bedoeling was om onder de 300 Euro een goed vliegende non E-stab rigid op poten te zetten zonder in HongKong te hoeven shoppen*, en dat was bijna gelukt.... Maar Towerpro servo's waren net te goedkoop (kwaliteit), en CopterX rotorbladen bleken het ook "nét niet" (... Huidige heli komt op: Romp 80 Euro Donorheli 70 euro motor 20 Euro Rotorkop 50 Euro Bladen 70 Euro ESC 50 euro Servo's TS 65 Euro Servo tail 40 Euro Totaal plm 450 Euro Gyro, ontvanger etc had ik nog en accu's tel ik even niet mee (gebruik de accu's van de vliegschool) De eerste poging was ruim 100 euro goedkoper (Towerpro servo's voor 20 Euro, rotorbladen bij de kop geleverd). Toen zat ik dus op 335 Euro. Echter, door die servo's heb ik een romp en een rotorkop af kunnen schrijven, en die rotorbladen stuurden uiterst beroerd. Had dus beter direct voor de Spinblades en de Hitec servo's kunnen gaan. Via Hong Kong had je hooguit op de donorheli wezenlijk (plm 35 Euro) kunnen besparen, voor de overige delen had je hooguit nog een paar tientjes totaal bespaard. Maar gezien de ervaring met de Towerpro servo's had je dan waarschijnlijk in no time, net als ik, de heli kort gevlogen. Groet, Bert * dat is puur omdat ik wilde kijken of je een betaalbare heli kunt vliegen zonder in Hong Kong te moeten bestellen....
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 12 december 2011 Locatie: Wormerveer Leeftijd: 33
|
De motor is wel het hart van je heli. Ik vlieg met de 450 met turnigy. En na 25 vluchten zit hier al spelling in. In de 250 zit een align motor, die tot nu toe perfect is. Geen idee hoeveel vluchten die al heeft gehad. Maar mijn motto is. Bespaar nooit op de motor. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Ach, met heli's is het net als met mensen: de kop is toch belangrijker dan het hart.... Maar je hebt op zich wel gelijk, alleen had ik tot nog toe redelijk goede ervaringen met deze motortjes, en ik vraag inderdaad niet overdreven veel van het ding.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
De as van deze zal niet slijten door slippen, of hij geschikt is voor deze heli, en je portemmonnaie, weet ik niet. Tevens leuke discussie over zin/onzin van oppervlaktebehandeling: Hee, pssst, motortje kopen? Van vrachtwagen gevallen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Euh..... plaats je dit nu om je eigen draadjes onder de aandacht te brengen? Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Nee, daarvoor is het draadje te oud, was als geintje bedoeld.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Oh.... heu.... dan had ik dat effe niet door.... (beetje suf vandaag...) Groet, Bert
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |