![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Hallo allemaal. Vanmiddag stond ik lekker met mijn bakkes vol tanden.... afgelopen Donderdag nog probleemloos twee LiPo's leeggevlogen met mijn BO-105je, vanmiddag was er geen beweging in te krijgen. Maingear bleek afgeknaagd te zijn, en hoe dat nu weer kon? Blijkt de motor niet zozeer door zijn lagers gezakt te zijn, maar de as is gaan slippen in het kogellager, waardoor de as een paar tiende mm afgesleten is. Motor is een standaard KDS 3500 kV motortje, met 10 tands pinion, en heeft er wellicht 70 of 80 vluchtjes op zitten. Weet iemand of dit een maandagmorgen exemplaar was of dat dit vaker gebeurt met deze motortjes? Belast hem naar mijn mening niet zwaarder dan normaal, tenminste, ik haal gewoon 7 1/2 minuut op een LiPo, met plenty reserve. Als dit vaker voorkomt, weet iemand wat een goede robuuste 3500 kV motor is voor een 450? Ben niet op zoek naar topvermogen, wel naar duurzaamheid. Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Ik zelf heb een scorpion 2221-8 erin, is 3595kv, zeer zuinig en toch genoeg vermogen.. heb mijne nu al een vlucht of 250 erin zitten, nog nooit problemen gehad ermee.. maat van me heeft exact dezelfde setup.. hij met een 13T pinion(3000rpm max), ik met een 14 pinion (3400rpm max govern) Wij halen beide 6 minuten op deze toerentallen om te hoveren/rondvliegen. zou je minder rpm draaien nog wel meer vliegtijd(zit nu op 11 minuten max met 2100 rpm governor). ik gebruik 2200mAh packs.
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
OK... ik wacht nog even wat meer reacties af: als die ook niets negatiefs over de KDS motortjes melden, dan bestel ik weer een nieuwe want dan zal het een maandagmorgenmotor zijn geweest. de twee les-heli's draaien ook al minstens twee seizoenen probleemloos met deze motortjes.... Groet, Bert EDIT: Anko, zijn dat dure apparaten, die Scorpions? Het is maar een "budget-rigidje" per slot van rekening....
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
De align motortjes zijn naar mijn mening goed.. Als ik zie hoeveel tijd ik met de 450 heb gevlogen.. Motortje heeft erg op zn flikker gehad, en heeft het erg lang volgehouden Het is dat de lagertjes het nu opgegeven hebben
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
|
Goed te horen dat de oorzaak bekend is Bert. Was inderdaad lullig vanmiddag. Maar ja je kan immers ook na een ontvanger in/uitbouw vergeten de pitch servo weer aan te sluiten en daar op het veld met draaiende motor achter komen ![]() Dus je was niet de enige met de bakkes vol tanden haha.
__________________ Robbe Schluter 7.5cc Hughes 500E (1992). Robbe Schluter 8.5 cc Schweizer 300C. Schluter Hegi Cobra (1972)! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
|
Hyperion 2221 kan ook, qua specs gelijk aan de scorpion maar schijnt nog beter gelagerd te zijn. Bij een sponsor van Anko kost die ~65,- dus tja, toch 3x een kds motor.. Ik heb die maar eens aangeschaft nadat ik klaar was met het stuklopen van lagers in goedkopere motoren waarbij vervolgens de lagers niet kon vervangen of dat niet de moeite waard was. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Dus jij hebt problemen ondervonden met de lagering in goedkope motoren.... OK, da's een overweging om mee te nemen. Ik heb met dit motortje op zich geen vermogen tekort, en voor zover ik weet is de motor ook nooit warmer dan handwarm geweest, dus dáár hoef ik het niet voor te doen. Maar ik heb een hekel aan dingen die in elkaar lopen.... Groet, Bert
__________________ Funfactor: ____aantal bladen___ _ ...............hoeveelheid electronica | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Den Bosch Leeftijd: 36
|
align 450 M motor is ook erg goed. De KDS motor heeft volgens mij wat weinig vermogen vergeleken met andere motoren. Ik heb goede ervaringen met een Turnigy motor van Hobby King. HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv Alleen ook bij deze motor zijn de lagers de achilleshiel om zo maar te zeggen. . Ik vlieg zelf met een 430 XL motor van Align in mijn 450 en ben er tevreden over. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Zoals gezegd, het vermogen van de KDS motor is voldoende. Daar zit het probleem niet in. Het liefst plaats ik een 3500 kV (of daaromtrent) motor terug, zodat ik niet opnieuw op zoek hoef te gaan naar "het optimale pinion".... Waar ik meer benieuwd naar ben, is of de KDS motoren een structureel lager/as probleem hebben, of dat mijn geval een incidenteel iets is. Als een motor geld moet kosten, dan is dat jammer, als er maar iets in komt wat heel blijft. Maar als het goedkoper kan, is dat altijd prettig, want het is maar een "low budget" heli-tje wat eigenlijk al veel duurder is geworden dan de bedoeling was (Spinblades, FS 61 BB op de tail, 3 x Hitec HS 65 op swash). Vandaar.... Ik zal eens naar die Align motor kijken, die is nu meerdere keren genoemd. Groet, Bert
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 15 januari 2010 Locatie: Friesland Leeftijd: 32
|
Er zullen betere motoren zijn zoals de genoemde hyperion/scorpion of een align (wie zal die fabriceren? meestal is het een rebrand) maar als de kds motoren in de les heli's geen problemen geven zou je haast zeggen dat je geluk hebt met die of pech met die motor in je 450 BO-105 Zet je er weer een kds in dan zal je voor ~20,- en evt wat verzendkosten weer klaar zijn. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Heren, dank voor de reacties, en ik denk dat het dan toch nog maar weer een KDS motor gaat worden. Als die het ook begeeft, tsja, dan zullen er maatregelen genomen moeten worden ($$$$$ Groet, Bert
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Die KDS kit word gelevert met 15C accu, 30A ESC, verwacht dan ook geen top motortje. Ik dacht dat U alle elektronika gelijk verving? ( Ik ben net zo allergies voor het woord KDS als Bert voor het woord Hobbyking ) grt
__________________ RTF450 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juli 2009 Locatie: leiden Leeftijd: 33
|
Waarom niet gelijk een drupje locktite tussen de lagers en het asje dan kan deze niet meer slippen en slijten. let wel op dat er geen locktite in het lagertje komt.
__________________ GP ultimate-piper j3cub rip -Decathlon-extra 3.25- T-rex 450 - blade mcpx - nine eagle solo pro bumper chopper |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |