![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2006 Locatie: varsseveld Leeftijd: 31
|
bij deze een vraag ik vlieg al een tijdje en al meerdere t rexen maar nu vlieg ik met een se alles op en top er in zitten maar ik mis power en dan bedoel ik power voor het betere werk kan nu wel lekker inverted en zo maar voor de flips en dergelijk heb ik echt te weinig nu heb ik een ddr50 power analyzer aan geschaft om het probleem te achterhalen ik zal hier de setup en de gegevens van de analyzer posten en als iemand dan suggesties heeft aarzel dan niet om ze te plaatsen t-rex se setup align 325 pro wooden blades (ik weet het draaien iets te hard rond) pitch+10 en -10 en de regelaar op normal dus geen govenor 3x hitec hs65mg 401 met een hds877 digitaal 35 align regelaar flightpower evo 3sp1 1800mah 20C HeliDirect 450HDX 3000rpm met 13th tandwiel volgens trex tuning een redelijk goede motor screen shot van de ddr50 gegevens ![]() wie o wie heeft er suggesties |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juni 2003 Locatie: Tilburg
|
Met hoeveel % gas vlieg je? Bij mijn T-rex SE vlieg ik in idle-up op curve van 100% met 13T pinion en ook die houten blaadjes,vermogen genoeg! Dit is wel met de ALign 430 overigens. Groeten, Marcel
__________________ Flying RC-helicopters isnt a hobby...it's a way of life... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
Ik denk dat je het in de motor moet zoeken. Ik heb de HDX 450 3000kv en hij heeft zelfs duidelijk minder power dan de standaard Align 430 motor. Hij is wel efficient en licht, prima voor sportvliegen maar niet voor het ruigere werk. De top is de Medusa 3400 (40mm voor 4S en 32mm voor 3S). Voor de helft van het geld kun je ook een JGF 450TH nemen, evengroot en zwaar als de HDX maar veel meer vermogen, zelfs meer dan de Align 430 mar minder dan de Medusa. Over het algemeen wordt de Medusa het meest geprezen ivm power/efficientie en hij weeg maar 77 gram (De 32 versie voor 3S) Een goede budgetoplossing is de gewone ALign 430L 3550, deze motor heeft in ieder geval veel meer power dan die HDX 450.
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Guest
|
heb zelf voorgehad bij mijn dragonfly 36 dat ik na het opstijgen steeds een powervermindering kreeg.. even gas volledig dicht zetten, terug open, even volle snelheid, daarna ging deze weer trager.. bij mij was het probleem bij men stekkers, eerst gebruikte ik deze: ![]() men kameraad had geen last en vertelde mij om dezelfde connectoren als hem te gebruiken, aangezien alles bij ons hetzelfde was, behalve de connectoren. Heb dus hierna deze erop gemonteerd: ![]() en toen ging alles zoals normaal.. hopelijk kan dit helpen, het was het proberen waard |
|
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
maar met welk tandwiel op de align ? weet zo niet meer wie het vroeg maar mijn throtle curve is 100-96-92-96-100 niet continu 100 want dan toert die behoorlijk op met dalen van de heli zal van de week als ik weer beter ben(griepje) de align er weer in schroeven en kijken wat voor een resultaat de ddr50 me geeft dan is alleen mijn vraag welk tandwiel op de align ? hier een paar foto,s van mijn rex ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps shark boven de 5 amps gebruik ik nooit bec stekkers | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
|
Hoi, Als je de standaard T-rex SE setup gebruikt met een 13-tands pinion en GOEDE accu's (lees: thunderpower pro-lite 2100 of vergelijkbaar) dan haal je rond de 3000rpm op de kop en heb je meer dan genoeg vermogen voor zelfs de lompste 3D. Verhoudingsgewijs heb je dan hetzelfde vermogen dan met bijvoorbeeld een 90er helicopter. Tenminste dat is MIJN persoonlijke mening!! Mijn setup: T-rex SE met align 430l etc. 3x HS56, GY401/airtronics 94*** Futaba 146ip Thunder Power Pro-Lite 2100 325 Pro bladen/ SAB 320 bladen/ GCT 325 bladen Cheers, Richard
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 2 mei 2004 Locatie: Haps Leeftijd: 29
|
Ik vergat nog te vermelden dat ik voor de idle 2 gewoon een 100% curve heb ingesteld. cheers, Rich
__________________ Proud member of Team QuickUK, Team Duralite & Sponsored by Logictech, V-blades & 4rc.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
deze accu,s heb ik bij 4rc besteld nadat ik daar een filmje van jou had gezien met de trex ze zijn helaas op backorder dus zal het nog even met mijn flightpowers moeten doen en een koffer om de heli veilig in mee te nemen wat is het beste deze moter laten zitten of de align er weer in zetten ik denk dat ik dat laatste doe en dan kijken wat mijn ddr50 er van zegt zal de resultaten hier posten |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
zonet even de align 3550 kv er in gezet met de 13 tandwiel ik schrok weer van de power en mijn ddr50 zegt het zelfde toch jammer dat ze op trex tuning de hdx boven de align zetten ik ben het er niet mee eens de align geeft veel meer power heb hem even in de tuin uitgebrobeert beetje heen en weer en op en neer laten klappen duidelijk veel meer pit dus de align blijft hier de ddr50 gegevens spreekt voor zichzelf toch |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
De HDX motor heeft 3000 kv. De 450 TH ook maar is veel krachtiger. Ik heb ze beide zelf en weet dit uit ervaring. De 450F is echt een powerhouse. De Align 430L zit qua power/efficientie en gewicht boven de Align 430. Als je echt de top wilt staan de Medusa, 450TH en 450F bovenaan......... De HDX 450 is een cloon van de 450TH. Prima voor gewoon vliegen maar niet genoeg kracht voor het zwaardere werk. Waarom ze die HDX boven de Align zetten is waarschijnlijk de gewicht/power ratio en het verbruik. Bovendien heeft HeliDirect nogal wat verschillende HDX motoren geleverd.
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
ok sorry mijn fout DPR-50 en die komt direct uit amerika met alle sensors erbij (doe ik niet nog een keer (invoerrechten) de douane vond dat zij ook nog eens wat extra,s moesten hebben maar ja dat weet je van tevoren en dit keer trok ik aan het korste eind 25 euries extra http://www.bnbproducts.com/ de site van de maker volgens mij moeten ze ook wel in europa te verkrijgen zijn het is in iedergeval mijn beste investering dit jaar bener ook achter dat ik uitslagen van de pitch ook wat kleiner moet maken heb hem vol negatief opgetoerd en gelijk een mega uitschieter zie hieronder ![]() maar nu is het een kwestie van fijn afstellen en vooral veel vliegen |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
zit nu op de +10 en -12 ?????????? -12 en volgas geeft dus 44amp iets te veel van het goede maar dat was ook bij het optoeren vandaar die 10 graden meg die wel hebben want er zitten voor de rest geen extreme uitschieters bij en heb de rex wel aardig aan de tand gevoeld invertid tic tac (wil nog niet echt lekker waarschijnlijk door de -12 pitch) enz gewoon lekker rond crossen die min 12 is er uit en dan krijg je waardes zoals dit met beginnend 3d vliegen ![]() dacht dat dit wel aardig in orde was ? en hij vliegt heerlijk stabiel het filpmje hieronder is alleen als voorbeeld hoe je eigenlijk niet hoort te landen maar af en toe kan ik het niet laten http://rapidshare.de/files/32887246/..._de_trex_2.ASF |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |