![]() |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo jongens, Ik heb zelf een heli gebouwd maar ik kan hem niet in de lucht houden. Alles lijkt goed te gaan maar na circa 30 seconde hooveren stort het motor vermogen totaal in, als ik vervolgens heel even wacht kan ik hetzelfde ritueël herhalen. Wat ik ook niet voor elkaar krijg is het soft starten van de motor, ondanks dat ik de gascurve verander begint de motor met een te hoog aangrijpmoment waarna hij wel direct terug te regelen is. Wie kan mij wat goede raad geven. |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 december 2004 Locatie: bovenkarspel Leeftijd: 41
|
heb je nog wat meer info over deze set-up. motor regelaar tandwielverhouding accu`s en foto`s kunnen vaak ook wel helpen.
__________________ let niet op me taal ik ben woord blind. nieuwe msn dus me andere licht er uit. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
Hoi hoi, Hoeveel ervaring heeft u? M.a.w. als we vragen naar pitchwaardes, instelling governor, enz. enz. is dat dan bekende taal? Ook is het nu van belang dat we weten over welke heli het gaat, overige setup en zenderinstellingen, gewicht heli, grote rotordisk enz. En ik zie in je eerste post staan gascurve... maar u draait met een Hacker heli regelaar met waarschijnlijk een governorfunctie (governorfunctie en gascurves gaat niet samen). En gezien uw setup is het een behoorlijke heli. Waarschijnlijk heeft u vliegervaring (heli)?? M.a.w. meer info? Greetz Aldert |
|
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Hey Rob, Met alles wat nu bekend is, en ervan uitgaande dat het gehele helideel okay is (ook gezien uw ervaring), kan ik alleen het volgende concluderen: Een 50'er formaat heli die draait met een 5S lipo is krap bemeten. M.a.w. in hoover gaat de heli behoorlijk stroom trekken, waardoor of de akku's inzakken qua spanning, of de regelaar wordt te heet en gaat terugregelen. Indien de regelaar niet te heet wordt, en indien u hetzelfde direct na neerzetten kunt herhalen lijkt het erop dat de akku's iets inzakken. Tevens het verhaal governor/gascurve... een Hacker heli regelaar kan je zo instellen dat de regelaar het toerental constant houdt. Je moet dan je gascurve volledig vlak instellen (niet meer of minder gasgeven bij meer of minder pitch). Ik ben overigens héél benieuwd naar hoe de heli er uitziet (misschien foto's)? En tevens kan ik u aanraden om met de heli naar een ervaren electrohelivlieger te gaan, om zo info uit te wisselen en te leren e.d. en indien mogelijk enkele (stroom/spanning/temperatuur) metingen te verrichten. Succes, groeten van Aldert |
|
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Tenzij je 5*3,7*80%*2400*10/87=4082 rpm gaat draaien Ik denk persoonlijk dat je motor te hoogtoerig is om zonder extra trap te gebruiken... Groetjes, Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Ik was er al een beetje bang voor dat de tandwielverhouding niet optimaal was dus ik ga op zoek naar een betere tandwiel verhouding en vervolgens weer aan de tekentafel om alles weer haarfijn uit te werken. En voor alle belangstellenden, als ik er helemaal mee klaar ben zal ik een uitgebreid verslag met foto's posten, maar tot dan zullen jullie je nieuwsgierigheid moeten bedwingen. Tot zover bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte. Groeten. Rob. |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Tuurlijk niet wachten, we willen NU foto's zien van de heli *&%#@
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Uw huidige tandwielverhouding is nog steeds niet goed, echter een nieuwe rekensom is wel gewenst. Een tandwielverhouding van 1:11,5 is dan gepast. (Foto's??) groetjes van Aldert | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |