![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 12 oktober 2004 Leeftijd: 30
|
Hoi, Na gisteren voor het eerst met mijn SE gevlogen (gehoverd) te hebben heb ik vandaag weer even gevlogen. De staart staat er strak achter maar als ik stuur beweegt de staart met kleine schokjes (beide richtingen). De servo is een HS-56HB. Alles loopt verder soepel. Heb al wat rond gezocht op de diverse fora maar kan niet echt een oplossing vinden. Als de gain te hoog stond dan zou de staart toch ook hunten als ie gewoon hoverde zonder dat je stuurt? Heb de gain al wat verlaagd maar dat had geen effect. De staartriem staat ook goed gespannen. Heeft iemand hier misschien een idee? Groeten, Kris
__________________ Futaba 9Z WCII/Parkzone P47/ E-Flite PT-17 /H9 Piper Cub/Robbe-B25/ Align T-Rex 450SE Futaba 3PK/ HPI Baja 5b SS/FG F1 Competition/ HPI E10 drift/Losi Micro Baja/Tamiya Scania |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Hoi, De gyro is een 401 met de gain op 100 procent (raar maar waar, Finless kon het ook in zijn video's) ). De delay staat op 0. De ontvanger is een MZK Sexta en de zender een Sanwa/airtronics RD8000 Groetjes, Kris
__________________ Futaba 9Z WCII/Parkzone P47/ E-Flite PT-17 /H9 Piper Cub/Robbe-B25/ Align T-Rex 450SE Futaba 3PK/ HPI Baja 5b SS/FG F1 Competition/ HPI E10 drift/Losi Micro Baja/Tamiya Scania |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Futaba 9Z WCII/Parkzone P47/ E-Flite PT-17 /H9 Piper Cub/Robbe-B25/ Align T-Rex 450SE Futaba 3PK/ HPI Baja 5b SS/FG F1 Competition/ HPI E10 drift/Losi Micro Baja/Tamiya Scania | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
| Citaat:
ik ga dit topic wel volgen want met m'n corona heb ik er ook last van.
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hij zit al in het eerste gaatje ,dus dat is het ook niet
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Appingedam
|
Mischien allemaal bekend maar: Is de servo een digitale ? Op de GY401 zit namelijk een micro schakelaartje die op analoog of digitaal gezet kan worden. Wanneer het een analoge servo betreft is er mischien wel een "delay" nodig.
|
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
Ik weet niet hoeveel je de gain verlaagd hebt, en ik heb geen ervaring met jouw zender, maar bij mij staat hij op 45% en vliegt rocksolid. Daarboven begint de staart te schudden bij heftige bewegingen en een beetje wind. Hoe laag heb je de gain gezet? Eerst de gyro geheel afstellen in gewone modus en daarna initialiseren in HH.
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Weet zo even niet meer exact op hoeveel gain ik hem het laagst heb gehad. In ieder geval een heel stuk naar beneden. Zal morgen nog eens wat dingen gaan proberen, maar het is niet echt dat de staart schud. Als ik bijvoorbeeld tail in hover en dan heel rustig de staart bijdraai gaat hij gewoon met schokjes die kant op. Hij shud dus niet heen en weer. Beetje moeilijk uitleggen zo In ieder geval allemaal alvast bedankt voor de reacties. Groetjes, Kris
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Oke probleem opgelost Groetjes, Kris
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |