![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
vandaag weer wat meegemaakt, lekker gevlogen. na een van de vluchten zet ik mijn heli neer, en trek zoals gewoonlijk een van de draden van acuu naar regelaar los. ik heb het er niks op dat zon ding aangaat terwijl ik hem draag ofzo. wel ook voor die reden throttle hold etc geprogrammeerd, maar toch, blijft kriebelig. loop naar de pits, ineens SWOOOOOOSHHH steekvlam en veel rook uit de rex !! man oh man, wat kan je dan snel stekkers trekken en accus verwijderen wat was er gebeurd ? ik had perongeluk de pluspool losgenomen ipv de min van de hoofdaccu. die was tegen het boutje onder op het frame gekomen. nu komt het gekke, wat vliegt er in de hens ? mijn behuizing van de gy601 gyro ?!! dacht die gyro is toast vanbinnen. open gemaakt, niks te zien, de brandplekken zaten van buitenaf nu blijkt dus dat het huis van een 601 geleid !!!! ja het zwarte plastic, niet het verchrooomde !! ik stond paf..... voor de ongelovigen, check het maar met een multimeter. morgen fotos. goede nieuws, flink geschrokken, niks kapot, alleen behuizing met 2 plekken gerard.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2003 Locatie: Oegstgeest/ EHGR Leeftijd: 24
|
Je komt wel op een erg makkelijke manier aan je dosis adrenaline Gerard Gelukkig is alles nog heel.
__________________ Sponsored by 4RC, Edge rotorblades and Scorpion systems helikopter.modelvliegsport.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ja zoiets is niet fijn voor je hart
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
| Citaat:
@ gerard hoe bevalt de t-rex600 jou tot nu toe eigenlijk. meschien je mening even in het algemene t-rex topic zetten, dan houden we dit draadje schoon??
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Ey Gerard, staat zelfs in de handleiding "Conducting Resin Case". Citaat:
Groetjes, Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 26 februari 2006 Locatie: Enschede Leeftijd: 23
|
hey Gerard, dan ben je wel gelijk weer wakker als zoiets gebeurd je bent trouwens niet de enige die huiverig is voor het ''plots aan gaan'' van een electro heli of vliegtuig een brandstofmotor hoor je tenmindste lopen hoe is de accu er aan toe? of is dat nog me gevallen ik kan me namelijk voorstellen dat die lipo's het niet echt lekker hebben gevonden. groet, Roy |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
Is de behuizing van de gyro (in- of extrern ) dan ook met de negatieve pool verbonden? TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Vraag mij af hoe een kortsluiting in het circuit van de vliegaccu, de beghuizing van een Gyro eraf kan fikken, ongeacht of die geleid of niet? Om nog maar te zwijgen over een steekvlam/rookpluim? Ik weet niet of er condensatoren in een Gyro zitten, maar zo ja, zou ik die nog even extra controleren. Of bv. 'het dankje' bol staat. |
|
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Als de metalen behuizing als ontstoring moet voldoen(kooi van Faraday), dan zal die aan de massa zijn verbonden. En die zit dan via de ontvanger, via de BEC aan de massa van de hoofdaccu verbonden. Als je dan de rode draad van de hoofdaccu de gyro aanraakt, zal er een (beperkte vanwege de dunne draden) kortsluiting zijn, die toch nog leuke vonken kan trekken. Is het frame trouwens ook nog geaard? Of is die zwevend? |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
Even hier nog op verder denkend: Als je een OPTO ESC hebt, en geen losse BEC gebruikt(Dus een RX accu), dan zal je van bovenstaande geen last hebben. Dit wel mits dat het frame zwevend is en/of alleen aan de massa van de ontvangerkant is aangesloten. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 7 december 2005 Locatie: Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antwoorden: 0 Leeftijd: 34
|
nou dat zal schrikken geweest zijn! gelukkig alles nog heel.. op een paar brandplekjes na.. Vind die deans cnnectors erg lastig trouwens. en wat ik me al een hele tijd afvraag is waarom niemand (incl. mijzelf..) geen "aan/uit" schakelaar tussen zet, dus voor de ESC. dus met schakelaar uit, deans inpluggen en dan als je er klaar voor bent "aan" zetten.. kan dit? ik loop altijd te hanissen met die deans en blijf het "eng" vinden..
__________________ Trex 700 (ok) Protos (ok) BAJA 5b SS Off all the things I've lost, I miss my mind the most... |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Jammer van je behuizing Gerard, maar gelukkig is er verder niets kapot. En een goede leer voor anderen! Greetz van Aldert | |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |