![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
al een tijd heb ik een zeer ititante storing op hek bij de trex xl v2 De hek rotor begint plots na een 5 minuten vliegen te haperen of doet helemaal niet meer, ik heb sterk het gevoel dat het storing is. inmiddels heb ik van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen en ben het sluitelen nu wel zat, hij mag ook wel eens heel blijven voor de verandering. Set up is : zender ff9 fatuba giro GY 401 fatuba hek servo robbe FS 61 BB speed nick, rol, pitch servo's fatuba 3107 ontvanger fatuba pcm R149DP Motor align 450 regelaar castle 60 A accu lipo 2200 mah Draden liggen zeveel mogelijk geschijden van elkaar en geen kleuwens en spoelen. ontvanger achterin de heli regelaar voor onder accu erboven Dit allen in een carbon ccpm frame Niets schijn te helpen heeft iemand dit probleem ook gehad en het weten op te lossen daan graag wat advies. groeten Gert-Jan |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 mei 2005 Locatie: Grootebroek Leeftijd: 36
|
Je hebt alleen storing op de staart en dit ook nog eens elke keer na 5 minuten, dat lijkt me sterk. Misschien raakt je lipo te leeg en is regelaar aan het terug regelen? Dat is iets waar ik me iets meer bij zou kunnen voorstellen. Maar als je een 2200 lipo in 5 minuten leegtrekt dan zit er iets niet goed, of de lipo zit niet vol bij aanvang of het verbruik ligt veel te hoog. Misschien moet je het probleem iets beter omschrijven, je verliest plotseling de controle over de staart? -Slippen de pulley's toevallig niet door? -Wordt de servo niet te warm omdat er ergens binding is? -In de hele aansturing zit geen binding en dit heb je met de hand getest door de aansturing los te halen van de servo? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2006 Locatie: Brussel - B Leeftijd: 43
|
Let wel, gyro is het eerste wat gaat lijden onder een te zwakke spanning en de staart wordt daar natuurlijk het slachtoffer van. Dus lijkt het me idd iets in die richting te zijn zoals Amstel zei. Maar 5 minuten is idd vrij snel... Keiharde 3D zeker?
__________________ 14MZ --> Srimok 90 (soon v-stabi), Vibe 50 v-stabi, 500 v-stabi, 450 pro, Yak54 (88") http://www.rcpilotenforum.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2006 Locatie: Brussel - B Leeftijd: 43
|
@Fonziebear: Als je een 401 hebt kan dat zijn dat je gain te hoog staat, of als je geen digitale serve op de staart hebt dat je iets meer delay moet geven op de 401. Maar goed, dat is natuurlijk pure speculatie als we niet weten wat je configuratie is. Ron
__________________ 14MZ --> Srimok 90 (soon v-stabi), Vibe 50 v-stabi, 500 v-stabi, 450 pro, Yak54 (88") http://www.rcpilotenforum.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |