![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
De enige verklaring lijkt mij er en die hier al genoemd is: Je rotorbladen draaien minder toeren en dat is meer belastend voor je motor (Lagere toeren bladen met meer pitch voor hetzelfde resultaat). Over het algemeen moeten Trexen behoorlijke toeren draaien willen ze zich lekker voelen. Een 13T met minder pitch is dus beter in jouw geval, dat hangt echter wel sterk van de motor af. Mijn 450 draait met een 450F motor en een Jazz regelaar 3000+ toeren bij vlakke pitch (Evo 20 akku). Dat is voor mijn vliegstijl teveel en dus heb ik er een 11T opgezet. Nu draait hij 2750 toeren en ik haal 8 minuten vliegtijd met snel vooruitvliegen, simpele loops en stallturns. Wat zij je toeren bij vlakke pitch?
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Guest
|
Wederom bedankt voor de reply’s Ik kan me wel vinden in het feit dat bij lage toeren meer pitch nodig hebt en dus de stroom hoger wordt, nou is het aantal toeren op de kop met 11t echt hoog genoeg om dit effect tegen te gaan. 11t wordt over het algemeen ook aangeraden voor lange vliegtijden, 13t voor 3D. De staartriem ga ik binnenkort met teflon insprayen, hoewel alles nu ook al zeer soepel loopt. De snaar is net nieuw, dus het zou het kunnen zijn inderdaad. De staartwieltjes (pully’s) zijn aan beide kanten alu, en er is geen zichtbare slijtage. De snaar geeft ook geen stof af, als er iets slijt aan de snaar zie je dat meestal zo. De heli zelf is redelijk afgesteld. Zoals ik meldde is er dus nog een paar mm bladspoor dat ik niet wegkrijg. Of dit aan de bladen licht weet ik niet maar met bv. (oude) align carbon bladen weet ik dat die gewoon niet goed af te stellen zijn kwa bladspoor. Hopelijk zijn deze niet zo slecht. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de toeren te meten, maar op gehoor is het al aardig veel. Wat me wel opviel was dat de toeren al met vrij weinig pitch inzakte, meer dan dat ik eerder (met evenveel pitch) merkte bij 13t |
|
| | #18 (permalink) |
| Guest
|
Heb de spullen inderdaad tekoop gedaan, maar daarvoor had ik het warmte probleem al opgelost. Ik had de snaar toch niet goed zitten, bij de staart liep het een en ander aan. Een onderdeeltje vervangen en hij deed het weer perfect Mooizo dat jouw t-rex het ook weer goed doet! de 430XL is echt een beest he Bedankt nog! |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |