![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 37
|
Geen nieuw nulpunt, dat doe je door 3x hh/rate te schakelen. 3x knuppel heen en weer is een tijdelijke reset naar nul, maar 0 word niet opnieuw vastgesteld...
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Guest
|
De handleiding is een votje met weinig info. Ik denk dat ik beter direct voor een fatsoenlijke gyro had kunnen gaan Nul-punt reset ga ik eens proberen. Ik dacht dat dat gebeurde wanneer je de batterij eraf haalde of als je gewoon tussen HH en rate schakelde. Hoe staat Arttech eigenlijk op de kwaliteitsladder? Kan er bar weinig over vinden. Citaat:
Draaien heb ik geprobeerd, maar heeft geen zin. Wanneer ik de heli draai, gaat de servo aan het werk, maar wanneer ik stop met draaien, gaat hij altijd weer volledig naar rechts. Dat vond ik ook al vreemd aangezien de gyro mijns inziens zijn best moet doen de staart weer terug te krijgen. Heb allebei de kanten opgedraaid overigens Laatst gewijzigd door Bouke; 16 juli 2008 om 14:07 | |
|
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
|
Mijn 401 gyro`s doen dat ook allemaal, daarom toer ik altijd in normal modus op en laat hem daar tijdens de vlucht meestal gewoon op staan. Tenzij ik rare kunstvluchten wil doen, dan zet ik hem op hh. De gyro presteert niks minder in "normal" je hoeft dan ook minder te sturen met de staart in rondvlucht omdat de staart vanzelf de heli volgt.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 37
|
@Rheli: Moet je toch dat nulpunt eens goedzetten, 0,0 niks last van @Bouke: Thermische drift heeft een 401 geen last van (De mijnen iig nie) maar een gewone piezo wel... Dus je gyro is een beetje off. Als je het er niet uit kunt trimmen is het misschien een optie de gain iets terug te schroeven, hoe minder hij versterkt (Dat doet de gain namelijk, de draaisignalen versterken) hoe minder hij drift... met wat geluk
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Guest
|
Gisteren weer 2 accu's leeggevlogen en ik denk inderdaad dat het met temperatuur te maken heeft. In het begin nergens last van, maar na een tijdje gaat de servo en dus de staart wegdraaien. Is er overigens prima uit te trimmen, maar de trim moet dan wel een heel eind bijgesteld. Ik ga ook nog eens wat schuiven met de servo op de tail boom. In normal mode hou ik hem ook niet echt zonder trim en dat moet op te lossen zijn met mechanise afstelling. Belangrijkste punt: hij blijft in de lucht |
|
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 47
| Tijdens vliegen heb ik daar ook geen last van, hij bedoelt het wegkruipen van de servo op de grond in hh modus.
__________________ Mustang P51, Calmato Sports, Nova Cuatro, ASH 26 en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| gyro, servo, volledige uitslag |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |