![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Leeftijd: 45
|
Ik heb net gekeken of er binding was maar nee hoor alles oke . Toen ik het ging testen was het windstil en ik stond op een klein grasveldje dus ik moest echt loodrecht op en neer bewegen , het fenomeen kwam voor toen ik echt Vol negatief gaf . Iets wat ik nooit eerder had gedaan dus de snelheid verraste me wel . Ik heb het tijdens rustig vooruit vliegen geprobeerd maar durfde niet helemaal vol negatief te geven maar en geen problemen gehad , dus eigenlijk weet ik nog niet zeker of het een vortexring effect was . Mischien dat ik nog es probeer wanneer ik de CCBec heb geinstalleerd . Ik vloog met een MX12 maar ga nu met een DX7 vliegen , heb nu een spartan ipv GY-401 Edit : je gaf zelf aan dat mijn Bec waarschijnlijk niet het probleem is dus mischien beter om het niet meer te doen Laatst gewijzigd door warpmarc; 6 november 2009 om 21:44 |
| | |
| | #47 (permalink) | |
| Lid sinds: 6 maart 2007
|
Je moet het zo zien; je valt harder dan je downwash, je haalt je downwash eigenlijk gewoon in, dus dan heb je extreem veel power nodig en is de heli minder bestuurbaar en tja, die keus is aan jou of je de BEC wilt plaatsen! Het gewicht gaat iets omhoog maar een switched BEC vind ik zelf altijd wel prettig. Ik heb de Hyperion ESC en die heeft ook een switched BEC. Als je het goed monteert en voorzichtig uittest ???? Als je niet goed thuis bent in electronica introduceer je misschien een extra potentieel probleem....... Trouwens, hoe lang vlieg jij eigenlijk al heli? Ik nu een jaartje of 2....... Citaat:
__________________ Goblin 700, Logo 600, Protos 500 fbl, Gazaur 480 CF PRO, Poseidon 480 GF, GAUI 200SE V2, Ep200 Hughes 3 blades Laatst gewijzigd door mautje; 6 november 2009 om 22:10 | |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2008 Leeftijd: 45
|
Ik op een paar maanden na 3 jaar , het eerste jaar ben ik zonder simulator begonnen met een walkera df36 cp heli . Heb toen geleerd om tail nose en side in te leren hoveren en een beetje van links naar rechts hoveren , heb toen veel (lullige) chrashes gemaakt veel gesleuteld en voor honderden euro's onderdelen gekocht . Toen toch maar een sim aangeschaft , in het begin vond ik dat erg saai maar ondertussen vind ik het juist wel lekker rustgevend om te simmen en heb ondertussen veel meer uren op de sim gemaakt dan met m'n heli's . Ik heb ondertussen alle vliegmode's onder de knie , tic-toc's en rainbows kan ik side in , funnels stallturns en nog wat flips en rolls . Maar vaak dat ik maanden niet echt ga vliegen , en als ik dan ga ben ik vaak een beetje te voorzichtig , een looping of flip maken gaat als vanzelf en tic-toc's durf ik ook wel aan , een roll ook nog maar heb nog echt inverted gevlogen . Op de sim gaat het als vanzelf omdat ik zo veel uren heb geoefend dus ik moet de knoop maar es doorhakken , ik heb een complete kit als reserve dus wat houd me tegen Ik ben niet echt technisch maar heb wel altijd met electronica gerommeld , van helicopters wist ik helemaal niks en aangezien we hier geen club hebben moest ik middels het internet de nodige kennis vergaren , dat is trouwens goed te doen hoor maar leren vliegen zonder eerst geoefend te hebben op een sim raad ik niemand aan ! Laatst gewijzigd door warpmarc; 6 november 2009 om 23:06 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |