![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Deze heli is zalig maar gisteren stond ie op de grond en gaf ik geen gas, en ik besloot om es te kijken wat die idle up switch deed. Ik doe de schakelaar om en plots beginnen die rotorbladen heel snel te draaien. Nadat ik dit deed vloog ik normaal en maakte ie een raar geluid. Ik keek en het bovenste tandwiel (waar de motor is op aangesloten) was beschadigd. op 4 punten is er schade aan de tanden van het wiel. Mijn vraag: dien ik het tandwiel direct te vervangen? |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 6 augustus 2007 Locatie: Sliedrecht Leeftijd: 33
|
Ja, wanneer je het tandwiel ript door er opeens veel vermogen op te zetten kun je hem weggooien...ALtijd normaal optoeren en daarna pas in idle up zetten zodat de overgang niet zo groot is.
__________________ Floaterjet, Bixler, Voyager, T-REX 600ESP BeastX, T-REX 600ESP BO-105 Politie, T-REX 500ESP lifeliner 3, KDS450 Hughes500 @ SPEKTRUM DX8 RED EAGLES Dordrecht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Wat Richard ook al zei, dat tandwiel kun je weggooien. Ik krijg de indruk dat je je afvraagt hoe lang je hier nog eventueel mee door kunt vliegen? Antwoord: absoluut niet. iedere keer dat die beschadigde plekken langs het motortandwiel komen (en da's dus heel vaak) krijgt alles (lagers, motor, maar ook electronica, in de heli een opdonder. Doorvliegen leid gegarandeerd tot nevenschade. Vervangen, en voor een paar euro vlieg je weer vrolijk verder. In het vervolg eerst rustig gasgeven, en dan tegelijkertijd de schakelaar omzetten en het gas weer dicht, dan gaat alles goed en blijft de boel heel. Groet, Bert |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Zijn er nog andere onderdelen die mss beschadigt zien die ik niet kan zien? | |
|
| ||||||
![]() |
| Labels |
| e-sky, heli, probleem |
| Discussietools | |
| Weergave | |