![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
En dat moet hij ook kunnen daar is het een stuntvliegtuig voor. V stelling hoort dus niet bij dit vliegtuig. Volgende vraag is hoe staat het met je vlieg ervaring. Dit is namelijk geen beginnersmodel. ![]() Dat hoeft geen reden te zijn om hem niet te bouwen want bouw ervaring komt altijd weer te pas. Als je de vleugel in een geheel maakt(hij is recht en heeft overal hetzelfde profiel) hoef je alleen maar een gat in de romp te maken in de profielform. Versterken met koolstof is bij een niet te dunne profielvleugel overbodig.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 5 februari 2010 om 17:46 | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2008 Locatie: BE, Antwerpen Leeftijd: 16
|
Jah, dat over de batterij snap ik wel. Dus het zou het betse zijn als het gewicht op de motorlijn ligt? Ik weet niet of ik het goed uitdruk, hopelijk begrijpen jullie het... Ik heb nog 0 ervaring met vliegen, maar in een ander draadje staat dat ik bezig ben aan de Speedy Bee. Deze is iets moeilijker om te vliegen als de lazy bee, maar hij heeft wel opstaande wingtips. (Ik hoop dat ik dit weer een beetje juist zeg Foto: Het ziet er niet zo uit, maar dat komt omdat het een proef opstelling was met plakband om te kijken of alles past. De neus is vanboven ook niet helemaal vlak, maar dat stukje dat op de vleugel moet kan ik gewoon aan de onderkant wat bijschuren... Alles is dus gesneden en gebogen, klaar voor de elektronica en lijm! De elektronica is nu ook allemaal binnen (van HC) en over een week heb ik vakantie, dus dan bouw ik hem af. Span is ongeveer 65cm. Bekende 19g motor van HC. Plush 6A esc. 460mah 2s lipo. - Ik zal morgen dus een aantal dingen aan het ontwerp gaan veranderen. Daarna kan ik aan mijn proefmodel beginnen! Grts Laatst gewijzigd door edo; 5 februari 2010 om 18:57 |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Citaat:
Vermogen heb je genoeg dus doe voorzichtig met je gas bij de eerste vlucht.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
| Citaat:
bij jouw kistje wil je dan dat de motor op één lijn ligt (m.u.v. de down- en side-thrust). je stabilo kan wel verschillen in hoogte. aangezien je rol-as tussen je rolroeren ligt (gewoon rolroeren in één lijn doortrekken naar waar ze elkaar zouden snijden (denk aan wiskunde)) wil je dat daar ook je zwaartepunt ligt (vanuit zij-aanzicht gezien). je hebt nu dus een lijn door je vliegtuig lopen (nog steeds vanuit zij-aanzicht) over welke as je je zwaarte punt wilt hebben. namelijk de lijn tussen de motor (die jij dus al noemde) en de vleugel-camber. en over deze lijn ga je dus je accu (omdat deze dus de grootste massa heeft) om je zwaartepunt (1/3 vleugel) goed te krijgen. in het begin kun je het best wat neuslastig vliegen (zwaartepunt 'te' ver naar voor (ongeveer net als een trainer) en als je dan alles onder de knie hebt, je zwaartepunt verder naar achter gaan schuiven. snapski?
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills | |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
Je hebt er letterlijk een dimensie bij en je kunt niet meer stoppen even nadenken en dan pas verder gaan.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. | |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Leuk dat jullie mij zoveel helpen! @wingman Ik hoop dat ik het snap... @cdrom flyer We zullen zien, we zullen zien... Grts |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
| Citaat:
Zoals de afbeeldingen in het begin van de posts een vleugel met ailerons en geen v-stelling is oke maar zoals al gezegd wel minder eigen stabiel. Maar ach modelletjes in dit formaat zijn bij matige crashes nog wel te repareren. En vliegen is veel leuker dan rijden
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site | |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Hey allemaal, Ik wil even van me laten horen omdat ik gezecht had dat ik een screenshot zou plaatsen van de zwaartepunten enzo... (Op de manier die hopelijk juist is.) Maar door huiswerk enzo ben ik er nog niet aan toe gekomen. Het komt er zeker nog wel aan! Geen zorgen daarover. Misschien woensdag (maar dan heb ik ook weer veel te doen) en anders in het weekend. Dan heb ik zelfs vakantie... Tot "zo snel mogelijk"! Grts |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |