![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
net als sleurhutje heb ik ook nog wel eens een filmpje gezien (volgens mij in de enorme RCgroups draad) waarop ze een easy star rechtuit weggooien ... de kist hield het misschien wel 30 meter uit voor hij de grond raakte...
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Zol lang je maar niets in paniek doet, gas dicht rustig een beetje sturen/corrigeren en niet gelijk de knuppels in de hoeken drukken. Doe je niets en hou je een beetje gas (2/3) dan gaat de EZ vanzelf weer recht vliegen.Leer vliegen bij een windkracht 2 à 3. Pas als je een beetje kanp de controle over de besturing hebt dan kun je gaan oefenen bij hardere wind. En maak je niet druk om die snotneuzen. Die denkne niet na over wat iets kost en hoe je stuurt. Die denken alleen maar aan "als ik zo doe, dan gaat-ie zo" en verder niet.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #20 (permalink) | |||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Een paar vraagjes: Citaat:
Sleurhutje zegt (zoals gewoonlijk) een boel praktische dingen, en over het zwaartepunt heeft-ie aan alle kanten gelijk. Maar...: Citaat:
Het eigenlijke probleem bij harde wind is dat het toestel bij iedere bocht van je weg waait, en om 'm bij je terug te krijgen moet je 'm strak rechtuit naar je toe kunnen sturen, iets waar iedere beginner moeite mee heeft. Bovendien is er bij harde wind meestal meer turbulentie, zodat je toestel niet rustig in de lucht hangt maar meer alsof het in de branding drijft. Citaat:
Overigens heb ik diverse filmpjes gezien van Easystars die op hun buik starten vanaf het gras. Dat bespaart je meteen het opgooiprobleem.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |||
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 februari 2010 Locatie: Almere Leeftijd: 31
|
Ja die fpv set blijft voorlopig even in de doos zitten, gebruik die bril nu even voor filmpjes te kijken Die rolroeren ga ik zeker erop maken, maar heb nu echt zoiets van eerst maar eens even dat ding de lucht in zien te krijgen... Ik speel geloof al 3 jaar Aerofly. Verder heb ik 2 helicopters 1 coaxiaal lama v4 en een dragonfly hm004, en net een nieuwe walkera ufo 5 Maar ik wil gewoon voelen hoe een vliegtuig in het "echt" vliegt, wil dat gevoel voelen. en bedankt weer voor je tijd en info!!!! Citaat:
| |
| | |
| | #22 (permalink) | |
|
Ik gebruik mode 2, dus links is gas (knuppel omhoog/omlaag) en rudder. En rechter knuppel werkt nu alleen nog knuppel naar beneden is opstijgen, en knuppel omlaag is dalen. Heb alle boekjes enzo goed bestudeerd en veel op internet opgezocht. Zender helemaal ingesteld, want niet alles stond voor mij goed. ja en die rolroeren was ik de komende weken nog niet van plan, ik wil gewoon airborne Het terugvliegen heb ik idd nog wel weinig ervaring mee, maar gaat op zich goed. Met mijn heli's heb ik hier wel eens mee geoefend. En vanaf het gras starten zou helemaal mooi zijn voor mij Citaat:
| |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
net even snel test hier in de kamer gedaan, easystar op de grond gelegd. Vanmiddag kwam hij namelijk niet vooruit als ik gas gaf. Nu komt hij wel iets naar voren, maar alleen als ik het gas bijna volledig opzet. Is dit een goede indicatie? Of heeft hij toch echt te weinig stuwkracht om vanaf de grond op te stijgen? Chris |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
cg houden wat er in de handleiding staat, dan is het altijd goed.
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 1 januari 2003 Locatie: nijmegen
|
Chris, Is je brushless een buitenloper of een binnenloper? Is het een buitenloper die hoger op de romp staat gemonteerd dan wil hij nog wel eens flinke downtrust geven. Let er op dat het zwaartepunt goed ligt, en geef hem bij het starten een flinke duw zonder gas. Zorg dat je hoogteroer een tikkeltje "up" staat. Hij ->moet<- wel vliegen op deze manier. Zeker weten trouwens dat wanneer je de stick naar beneden haalt, het hoogteroer ook omhoog gaat? Klinkt wat stom, maar deze fout willen sommige mensen toch nog maken. Reikweidte test gedaan? Met gas uit en gas aan? Geen mixers die aanstaan wanneer je gas geeft dat het hoogteroer naar beneden gaat? Verder de easystar niet in een te stijle hoek omhoog gooien met wind zonder gas, omdat hij vrij snel overtrekt.. Tsjah, welk vliegtuig niet. maargoed, hij is dan in ieder geval langer airborne geweest dan dat je nu beschrijft. Een Easystar MOET na dit alles zorgvuldig nagekeken te hebben wel vliegen. Succes, en trouwens leuk dat je een instap maakt naar het FPV vliegen..! Kom 6 maart anders eens langs voor een meet 'n greet.. het e.a. staat beschreven in de FPV draad..
__________________ Mvg Remy www.airclusive.nl luchtfotografie FPV |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
Chris, Natuurlijk niet om lullig te doen maar gewoon om voor jou een hoop uit te sluiten.... Stick naar je toe halen, hoogteroer klapt omhoog. Stick van je af is hoogte roer klapt omlaag. Starten van gras is natuurlijk ideaal maar dan, of wielen maken, of met een hele dikke setup vliegen. Voor een easystar is een mooie handstart recht naar voren aan te bevelen.
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2009 Locatie: bronsgroen eikenhout Leeftijd: 43
|
Ik heb dat ook al een paar keer met mijn easy star gehad dat hij niet omhoog wilde.Na nazicht bleek dat ik per ongeluk de connectoren van de regelaar had gewisseld tijdens het vervangen van de accu. Voordat je dit gaat doen maar eerst eens horen als dat voor de rest geen kwaad kan want dat weet ik niet.
|
| | |
| | #29 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Hm... Stette, ik neem aan dat jij een borstelmotor in je Easy hebt zitten. Want als je met een brushless de accu verkeerdom aansluit, dan denk ik niet dat de zaak heel blijft...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #30 (permalink) | |
|
Het is een binnenloper! Ik kreeg trouwens wel het gevoel toen ik hem in mijn hand hield en een beetje gas gaf, hij het vliegtuig naar beneden wilde duwen ipv vooruit. Maar misschien hoort dit wel zo, want de brushless hangt er wel een beetje onder een kleine hoek in hij staat niet kaarsrecht op. - Ok heb hem iig een tikeltje "up" gezet zoals je zegt. -ja hij gaat omhoog als ik hem naar beneden trek. -reikweidte test nog niet gedaan -ook geen mixers staan aan - ja ik wil 6 maart graag komen alleen voel me nog zon newbie die nog niet airborne is geweest, maar die wel een fatshark al heeft haha, zal straks even reageren in die thread. En bedankt weer voor je tips en info! Citaat:
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| brushless, easystar, propeller |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |