Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Electro vliegtuigen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 30 april 2010, 12:30   #121 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

bdoets's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

De échte moraal:
Het kan geld en frustratie schelen om er in het begin iemand bij te hebben die het al kán...
Oud 30 april 2010, 12:34   #122 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turbokeu Bekijk bericht
Mooie spin naar rechts maar toen ik hem wou rechttrekken besefte ik dat de roeruitslag naar links onvoldoende was.
De EZ* bleef in zijn spin naar rechts en crashte zwaar.
Dit lijkt op een vrille. Mogelijk veroorzaakt door een te langzaam gevlogen bocht. De rechtervleugel vliegt niet meer, maar valt.
Remedie: aanduiken om de R.vleugel weer aan het vliegen te krijgen. Daarna tegensturen en optrekken.
Oud 30 april 2010, 13:35   #123 (permalink)

Turbokeu's schermafbeelding

Leeftijd: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdoets Bekijk bericht
De échte moraal:
Het kan geld en frustratie schelen om er in het begin iemand bij te hebben die het al kán...
Ik ken niemand persoonlijk die vliegt (op Mike na), en de clubs in de buurt die ik gecontacteerd antwoordden ofwel niet op mijn vele belletjes (elk moment van de dag gedurende weken geprobeerd), ofwel scheepten ze mij af met LETTERLIJKE excuses als 'we hebben een ledenstop' en 'zwevers met batterijen, dat is toch dat speelgoed waarmee je 5 minuten kan vliegen?' en 'Sorry, wij vliegen enkel met brandstofmotoren, elektro is voor speelgoed'...
(naam, adres en contactpersoon van de één en dezelfde vliegclub die al deze opmerkingen gemaakt heeft op aanvraag via PM beschikbaar, de hufters! )
Mijn besluit is gemaakt, dit was dus mijn allerlaatste poging om via een club te vliegen, voor mijn part mogen ze hun vliegvergunning verliezen, en dat méén ik!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdoets Bekijk bericht
Dit lijkt op een vrille. Mogelijk veroorzaakt door een te langzaam gevlogen bocht. De rechtervleugel vliegt niet meer, maar valt.
Remedie: aanduiken om de R.vleugel weer aan het vliegen te krijgen. Daarna tegensturen en optrekken.
Ik weet wat een vrille is.
Ik vloog ca. half gas met een redelijke snelheid maar zelf met vol links roer bleef de EZ* naar rechts duiken.
Achteraf heb ik o.a. opgemerkt dat de neutraalstand van het richtingsroer blijvend naar rechts uitweek na enige volle links/rechts uitslagen en dat de 'vol rechts' stand véél groter was de 'vol links' stand.

Vliegen met een sim is natuurlijk véél gemakkelijker omdat het toestel per default al perfect uitgelijnd/uitgetrimd is.
Ik wanhoop niet, vliegen zal hij!
Losi 8ight buggy / Xcelorin brushless - Côte d'Emeraude 1:20 zeesleper - MPX Easystar
Protech Topic 400 - 2x Protech Thermal 220 - Cockpit MM 35MHz/2.4GHz - T3PM - F-14
Turbokeu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2010, 13:53   #124 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turbokeu Bekijk bericht
Ik vloog ca. half gas met een redelijke snelheid maar zelf met vol links roer bleef de EZ* naar rechts duiken.
Dat kan ook niet anders als de rechtervleugel overtrokken is. Dus: eerst snelheid bijprikken, dan optrekken en tegensturen.
Oud 1 mei 2010, 00:13   #125 (permalink)

Leeftijd: 36
Standaard

Ik gooide het gas ook dicht, maar daardoor stuurde hij waarschijnlijk juist helemaal niet meer. Had beter even volgas kunnen geven, om luchtstroming langs het richtingsroer te genereren, maar dat is nogal tegen je gevoel in.
Klaassie is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Electro vliegtuigen
Reageren

Labels
brushless, easystar, propeller

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten