![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
| Dat bedoelde ik dus ook, als hij dan toch op brushed wil blijven, beter die 7.2v motoren erin, Dan moet dat toch echt wel leuk vliegen hoor.
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, Xray NT18T, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz =-My Blog |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2009 Locatie: Kampen Leeftijd: 38
|
Ik neem aan dat brushed met de standaard prop dus een beetje "under-powered" is of je zit gelijk aan hoge stromen bij een wat grotere prop, wat mijn regelaar dus niet gaat trekken (30A max). Ik heb Brushless overwogen maar vind dat te duur, want je zit gelijk aan nieuwe accu's, regelaars en motoren. Ik was van plan om mijn huidige accu's te gebruiken (7C NiMH 3K & 2S LiPo 2K). Ik zou er eventueel 7.2V motoren in kunnen zetten, maar ik heb begrepen dat de snelheid hiervan lager is dan de 6V motoren. Mijn voorkeur gaat uit naar de Speed serie van Graupner, die zijn in Bussum zo te halen voor mij. Het gaat om een lange vliegduur/accu met voldoende stijgkracht. Wanneer ik het goed begrepen heb zorgt een grote prop diameter dus voor de stijgsnelheid (meer lucht over de vleugel) en de spoed voor de snelheid. Het opgenomen (afgegeven) vermogen is afhankelijk deze 2 factoren en bepaald dus ook weer het vermogen van de benodigde motor. Groet'n Sander
__________________ Mijn CV (Vintage): Robbe Volare, Multiplex Easystar (FPV) Robbe Charter .46LA, Mulitplex Twinstar, Graupner Terry-S, Graupner Dandy, Derschug Brilliant-Vz, Carrera ASW-17, Multiplex BigLift I, ? |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2002 Locatie: Baarn Leeftijd: 60
|
"Vroeger" zou een vertraging een oplossing zijn (maar dat is prijstechnisch niet meer interesant, t.o.v. brushless) ... de SP400 vervangen door 480HS'jes van Jamara (ca. € 7,-- per stuk) deze kunnen 50% meer vermogen leveren met de zelfde prop+accu ... tot 15A zijn ze te belasten dus een 30A regelaar is voldoende ... Maar gezien de huidige prijzen van "brushless" oplossingen (ook bij de lokale modelbouwshop), zou ik toch daarvoor kiezen voor wat extra power ...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #20 (permalink) |
|
@Dirk Voor een beetje brushles controller ben je toch al gauw €20 kwijt en een motor ook, dus dan zit ik al op 80 euro, zonder 3S LiPo, Props en andere losse onderdelen. Het is daarom dat ik vraag hoe ik een simpele hop-up kan doen, zonder al te veel te investeren. (uiteindelijk zal het wel Brushless worden, maar dan moet ik toch even sparen) @PlotterWelt Ik neem aan dat je 480's bedoelt, want een 450 kan ik niet vinden. Groet'n Sander
__________________ Mijn CV (Vintage): Robbe Volare, Multiplex Easystar (FPV) Robbe Charter .46LA, Mulitplex Twinstar, Graupner Terry-S, Graupner Dandy, Derschug Brilliant-Vz, Carrera ASW-17, Multiplex BigLift I, ? |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Citaat:
Dat "ding" heet gewoon (Multiplex) "Permax 450 turbo" bestelnummer 332536
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! | |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Jullie brengen me wel aan het twijfelen hoor, misschien maar gelijk goed doen en er toch een brushless van maken? Ik dacht aan een 3900 of 5100kv motor, zijn die dan of weinig gas te vliegen? Edit: Ik heb nu 2 motoren gevonden die redelijk betaalbaar zijn bij rctechnics uit een ombouw post van mijnheerjeroen. Gezien de prijzen van de brushless outrunners is dit iid ook goed te doen. Ever verder zoeken dan je neus lang is zullen we maar zeggen...
__________________ Mijn CV (Vintage): Robbe Volare, Multiplex Easystar (FPV) Robbe Charter .46LA, Mulitplex Twinstar, Graupner Terry-S, Graupner Dandy, Derschug Brilliant-Vz, Carrera ASW-17, Multiplex BigLift I, ? Laatst gewijzigd door PH-SVV; 30 maart 2010 om 12:52 Reden: brushless aanpassing |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
3900 en 5100 Kv is veel te veel, tenzij je de Twinstar met ducted fan's wilt uitvoeren ... een motortje van ca 75 tot 100 gram met een Kv van1700 tot 2200 is voor 2S Lipo realistischer met een 8"x5" zou een zo'n 1700 Kv motortje 20A moeten treken is dus ca. 140W (x2) ... en 10000+ toertjes draaien ... ruim voldoende voor de Twinstar ... maar je accu moet het wel kunnen trekken En als je op 3S Lipo's gaat vliegen dan kunnen de 1400 Kv "fietsbellen" (koop je al voor € 9,95 per stuk) ook nog wel met een 8x4" propje trekt zoiets 13A is dus ook iets van ruim 130W...
__________________ Na het vliegen is landen een NohohoHOODzaak!! |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
Je bent Hollander of je bent het niet !
__________________ Mijn CV (Vintage): Robbe Volare, Multiplex Easystar (FPV) Robbe Charter .46LA, Mulitplex Twinstar, Graupner Terry-S, Graupner Dandy, Derschug Brilliant-Vz, Carrera ASW-17, Multiplex BigLift I, ? | |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
| SBLC-25A + 2310-1500 Combo is wel 1500 kv. Regelaar en prop erbij + 1 reserve prop en volgens mij, geen verzendkosten pak je dat 2x Lipo's hebben ze daar ook (en die zijn ook nog best goed), en die laat je dus gratis mee verzenden (de lipo betaal je wel, maar geen verzendkosten)
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, Xray NT18T, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz =-My Blog |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Vandaag toch maar 2x 1400KV Brushless met 25A regelaars en 8x4 prop bij RCtechnics besteld. (25A is teveel, maar dan kan ik in de toekomst opschalen naar groter) Bedankt voor de input! Groet'n Sander
__________________ Mijn CV (Vintage): Robbe Volare, Multiplex Easystar (FPV) Robbe Charter .46LA, Mulitplex Twinstar, Graupner Terry-S, Graupner Dandy, Derschug Brilliant-Vz, Carrera ASW-17, Multiplex BigLift I, ? Laatst gewijzigd door PH-SVV; 31 maart 2010 om 15:07 Reden: typo |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| advies, keuze, propellor, regelaar, twinstar |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |