![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 september 2008 Locatie: gorinchem Leeftijd: 51
| Citaat:
loges
__________________ 1xTrex 250, 2xTrex 600ESP, 2xTrex 700, 2xFutaba T10 C Fasst . Bell 47G SSM, Vario MD900. Zoonlief gaat zijn brevet halen. | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 28 april 2009 Locatie: Zaltbommel Leeftijd: 44
|
Goed idee, dat ga ik proberen. Ik denk ook dat het speling is. Maar er is nauwelijks speling, dat is het vreemde eraan. Ook het rudder heeft er last van, en daar wordt dan geen druk op de servo uitgeoefend. Zoals je op de video kunt zien zit aan de ene kant een z-bent connectie en aan de andere kant een schroef om de servo stang vast te zetten. Het busje waar de schroef in zit kan vrij makkelijk ronddraaien. Nou moet dit ook, maar misschien gaat dit te makkelijk. Ik ga beiden eens vervangen door een z-bent connectie. Ik hou jullie op de hoogte. Ik had er inmiddels al allemaal analoge servo's inzitten, omdat ik er gek van werd. Maar ik ga dit proberen. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2008
|
Ook wel eens gehad met een analogeservo op 1 bepaalde positie, zelfde servo deed het prima op een andere plek. Het toevoegen van een lichte statische belasting dmv een elastiekje loste het op (was een goedkope trainer, zat er niet zo mee) Ik hou het, zoals een andere poster, op oscillatie van de servo-regellus bij een bepaalde dynamische belasting + een beetje speling. Toevoeging van een statische belasting (veertje, stroeve stangetjes!) zou het oplossen, dat dempt de resonantie. Zorgen dat de servo's altijd maximale travel gebruiken voor de gewenste roeruitslag helpt ook. (itt tot het in de computerzender oplossen) Ik denk inderdaad dat het tijdens vliegen niet gebeurt. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| digitale, flutter, servo, vibratie |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |