Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Electro vliegtuigen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 april 2010, 19:35   #16 (permalink)

loges's schermafbeelding

Leeftijd: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviator3 Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een aparte ontvanger accu gebruikt door er een ubec tussen te zetten. Geen resultaat. Spanning ubec is 6 volt.

Ook heb ik nu een van de servo's vervangen door een andere digitale servo.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : MKS DS450 Digital Servo 3.1kg / .12sec / 9.5g $24.92
En deze doet het perfect, zonder aparte ontvanger accu.
Terwijl de andere blijven trillen.

Zijn het dan toch de servo's die alle vier stuk zijn? Die in onbelaste toestand hun nulpunt niet weten te vinden? Maar waarom doen ze het wel als de servostang los is?
Ik vind dit vreemd.

Helaas heb ik nog maar een servo liggen van dat andere type...

Trimverandering heb ik ook geprobeerd, geen resultaat. Ook de maximale uitslag veranderen levert niks op.
Je ziet dat de theorie die ik heb de juiste was. Het ligt niet aan de stroom. Het lijkt, nogmaals ik heb het zelf ook megemaakt, dat een uiterst lichte speling je servo gek maakt door heen en weer te gaan corrigeren op het spelingsgebied wat er is. Ik denk dat wanneer je je speling verkleint je probleem over is. daarom zei ik :leg er een stukje lood op en je zag het, je probleem was over. Ook bij het stangertje eraf halen bleek het probleem over. Maar ja, wat nu te doen? Zet je hevel eens iets omhoog en kort je stangetje eens in zodat je flap wel gewoon horizontaal ligt. De druk komt nu anders op je servo te liggen. Even proberen

loges
Oud 12 april 2010, 10:31   #17 (permalink)

Aviator3's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Goed idee, dat ga ik proberen.
Ik denk ook dat het speling is. Maar er is nauwelijks speling, dat is het vreemde eraan. Ook het rudder heeft er last van, en daar wordt dan geen druk op de servo uitgeoefend.

Zoals je op de video kunt zien zit aan de ene kant een z-bent connectie en aan de andere kant een schroef om de servo stang vast te zetten.
Het busje waar de schroef in zit kan vrij makkelijk ronddraaien. Nou moet dit ook, maar misschien gaat dit te makkelijk.

Ik ga beiden eens vervangen door een z-bent connectie.
Ik hou jullie op de hoogte. Ik had er inmiddels al allemaal analoge servo's inzitten, omdat ik er gek van werd. Maar ik ga dit proberen.
Aviator3 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 15:21   #18 (permalink)

Dennis Dierckx's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Standaard

ik heb dus hetzelfde voor, maar dan met analoge servo's op een 2,4 gig zender..
ik vind het echt heeel vreemd want met 40 Mhz is het opgelost..
Dennis Dierckx is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 22:30   #19 (permalink)

Standaard

Ook wel eens gehad met een analogeservo op 1 bepaalde positie, zelfde servo deed het prima op een andere plek. Het toevoegen van een lichte statische belasting dmv een elastiekje loste het op (was een goedkope trainer, zat er niet zo mee)

Ik hou het, zoals een andere poster, op oscillatie van de servo-regellus bij een bepaalde dynamische belasting + een beetje speling.

Toevoeging van een statische belasting (veertje, stroeve stangetjes!) zou het oplossen, dat dempt de resonantie. Zorgen dat de servo's altijd maximale travel gebruiken voor de gewenste roeruitslag helpt ook. (itt tot het in de computerzender oplossen)

Ik denk inderdaad dat het tijdens vliegen niet gebeurt.
blarp is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2010, 23:22   #20 (permalink)

Dennis Dierckx's schermafbeelding

Leeftijd: 20
Standaard

ik heb ermee gevlogen vanmiddag, 3 vluchten en in de lucht heb ik nergens last van
Dennis Dierckx is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > Electro vliegtuigen
Reageren

Labels
digitale, flutter, servo, vibratie

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten