![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #166 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 42
| Citaat:
Ik zal de volgende keer eens met de "howfast" module vliegen. Meten is weten want die vraag krijg je altijd | |
| | |
| | #167 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Nieuw Vennep Leeftijd: 49
|
Hi Jippieee De 291Km/u was uit een duik maar horizontaal heb ik ~275Km/u gemeten met een Eagletree pitot buis. Ik vlieg met Turnigy NanoTech 2650 6S, die houden bij 95A nog 3,8V spanning over. Dan zijn ze wel voorgewarmdt op ~40C. Grtz Rene |
| | |
| | #168 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Etten-Leur Leeftijd: 42
| Citaat:
Bij de eerste run had ik mijn nanotech's eerst op mijn lichaam voorverwarmd (het vroor buiten), bij de tweede run kwamen ze koud van de lader. Erg veel verschil maakt dit niet. Als ik ineens vol gas geef kom ik wel onder de 3V per cel maar zit dan ook boven de 45C (niet temperatuur...) Rene, hoe heb jij de FJ glad afgewerkt? Laatst gewijzigd door Jippieee; 7 januari 2011 om 15:53 | |
| | |
| | #169 (permalink) |
| Lid sinds: 12 juli 2010 Locatie: Nieuw Vennep Leeftijd: 49
|
@Jippieee Mijn Ultra is Geel gespoten zonder schuren alleen vanwege de zichtbaarheid! Bij >280Km/u is tie snel uit het zicht, zeker in grijs. Zelfs verticaal omhoog gaat nog met >250Km/u. Greetz Rene |
| | |
| | #170 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2009 Locatie: Valkenswaard Leeftijd: 46
| Citaat: |
| | |
| | #171 (permalink) |
|
@minicoopert Heb je ook aan de onderkant LED's geplakt? Ik wil eventueel mijn toekomstige funjet ook met groene ledjes zo aan de bovenkant uitrusten. Heb jij er al mee nachtgevlogen? zijn dit gewoon 1-kleur LED's of van die RGB gevallen (ofwel, meerdere kleuren op zon strip)
__________________ EF Extra 300 48" EXP, Swift 2(verlicht) | |
| | |
| | #172 (permalink) |
|
nee, alleen aan de bovenkant, hier let ik tijdens het vliegen alleen maar op. ik gebruik deze niet voor nachtvliegen. het is maar 1 kleur led op deze foto. nu heb ik deze nog uitgerust met rood op de neus en blauw op het middengedeelte van de romp (wel alles op de bovenkant). succes en plaats maar een foto als je klaar bent met je vliegtuig. |
| | |
| | #173 (permalink) |
|
spulletjes zijn besteld: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo dit op 4S2650 35C nanotechs met een 6*4 prop. Is dit een beetje lekker vliegen op de ultra (gewone funjet ging met deze setup ongeveer 200 op zn max) Ik zag trouwens ook nog de volgende motor, is dat eventueel nog iets, kost maar €20 incl verzending http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...dProduct=10010 4S Testing 6x4 APC sport 30800rpm 15.27V 72.4A 1120w
| | |
| | #174 (permalink) |
| Lid sinds: 11 mei 2004 Locatie: Rhoon Leeftijd: 46
|
Mooie setup Fabian! Ik ben aan het orienteren voor een setup voor de FJ Ultra, deze wordt ook veel geadviseerd. HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv Welke moet ik kiezen?? |
| | |
| | #175 (permalink) |
|
heb je wel stroom gemeten met deze prop, ik gebruik dezelfde setup (ook op 4s) en max een 5x5, anders wordt (bij mij) de stroom te hoog. ik zou meer gaan voor meer spoed dan een groter diameter prop. ik gebruik nu voor mijn tweede funjet ultra de 3648-1450 (1600W), dit is ook een aanrader (is helaas slecht leverbaar, maar mocht iemand nog een adresje hebben die deze motor leverbaar heeft, doet er maar gelijk 2, dit heeft echt power) |
| | |
| | #176 (permalink) |
|
@minicooptert Bedoel je dat 2700 kV motortje met 6*4 prop. Ik ga dat gewoon meten als het binen is. Ik heb ook nog 2* APC 5*5 liggen, dus zal die eerst proberen dan Ik twijfel nog om een HET-RC 2W-25 te kopen, gaat dat véél sneller dan met de 2700 kv motor van hobbycity? (jij hebt toch vroeger ook met een 2W-25 gevlogen vandaar) @cor die motor heb ik ook een aantal langs zien komen, zal ook prima werken.
| | |
| | #177 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 juni 2007 Locatie: Alken Belgie Leeftijd: 26
| Citaat:
| |
| | |
| | #178 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
Ik ben erg benieuwd hoe groot het verschil is met mijn "gewone" Funjet Ik sluit trouwens niet uit dat ik later nog een 5s/6s setup ga inbouwen
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #179 (permalink) |
|
ik heb de 2W20 en de 2W25 gehad, liggen alletwee in de afvalbak, zulke slechte motoren heb ik nog nooit gehad, eens maar nooit meer. deze kosten ongeveer 59 euro bij rc techn. de eerste motor 2W20 is opgeblazen en de tweede 2W25 is in de lucht uit elkaar getrokken (het binnenwerk lag voorin de funjet), de motor zit gewoon in elkaar gelijmd met een soort van epoxy lijm, wat een rotzooi eigenlijk. dus mijn advies, koop deze absoluut niet. |
| | |
| | #180 (permalink) |
|
aparte boel zeg, ik zie zoveel mensen die met plezier die het-rc motoren gebruiken, ook zwaar boven de specs etc. Ook op rcgroups zeiden ze dat ik een goede keuze zou maken als ik een HET-rc zou nemen. Misschien gevalletje pech, maar toch opmerkelijk dat het dan bij 2 verschillende motoren precies bij jou gebeurd Welke motor raad je dan wel aan om nog rapper te gaan?? Die andere motor die ik in een paar posts terug plaatse, is dat nog iets (die doet 4S met 72A en geeft geen krimp, is zelfs met 5S getest die motor)
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |