![]() |
| | #46 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Snap niet goed dat er discussie over is. 35Mhz werkt goed maar als je op hetzelfde kanaal zit als een ander dan stoor je elkaar met een mogelijke crash als gevolg. Op een club heb je een frequentie bord dus dam je die kans van mede vliegers in. Beste persoon gaat wild vliegen in de wei. Je lijkt alleen maar het signaal kan kilometers ver gaan. Dan is 2.4Ghz gewoon slimmer. Kans op storing bij een ander of bij jou door een ander is weg. Waarom dan toch een risico nemen met 35Mhz? Heb je op 2.4Ghz minder kans op storing van jezelf en voor anderen: JA 2.4ghz probleem met stroom voorziening? Weet niet waar dit over gaat maar ik kan met mijn zender 3 dagen vliegen zonder laden en een hele dag met een ontvangerspack voor mijn ontvanger. Hoor er bij niemand wat over.... Gewoon 2.4Ghz.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #47 (permalink) |
| Lid sinds: 2 augustus 2010 Locatie: Brunssum. Lid van De Vliegende Hollander Posterholt Leeftijd: 30
|
Ikzelf ben ook begonnen op 35MHz. gewoon omdat ik 2de hands iets wilde hebben en ik dit heel goedkoop op de kop kon tikken. Samen met een synth ontvanger (ontvanger waar geen kristal in hoeft omdat hij dat zelf regelt) werkt dit perfect. En wij hebben op de club een frequentiebord waardoor we niet op dezelfde kanalen vliegen. Verder vind ik het wel handig dat iedereen 2,4GHz gaat vliegen, zo wordt de kans nog kleiner dat ik gestoord wordt :P tegenwoordig zijn de 2,4GHz zenders niet zo duur meer icm een ontvanger. Een zender koop je vaak voor lange tijd, en als ik nu een nieuwe zou halen zou dat zeker weten 2,4GHz worden. Dat is niet de toekomst, dat is het heden. Ik heb dus zeer goede ervaringen met 35MHz maar ik zou gewoon lekker 2,4GHz nemen. even investeren (ik geloof dat een futaba 6kanaals iets van 150euro kost) maar dan heb je iets waarmee je jaren plezier hebt. Succes ermee! ^^Frank^^ |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2009 Locatie: Friesland (Minnertsga) Leeftijd: 16
|
Bedankt voor de reactie Laatste bericht in dit draadje is al weer een tijdje geleden, maar ik gebruik al 2.4 gHz. Ik gebruikte eerst de standaard ontvangerset die bij het vliegtuig kwam. Maar nadat het signaal een paar keer weggevallen was, zonder crashes overigens, heb ik toch maar de stap genomen en de Spektrum DX6i gekocht. Tot nog toe doet hij het perfect en ik ben er zeer tevreden mee. Bereik is meer dan genoeg, en dat geeft zekerheid! En nu weet ik zeker dat ik andere modelvliegers, niet dat die in de buurt zijn, niet zal storen. Aangezien ik nu nog bij mij achter op een stukje gras vlieg. Binnenkort ga ik bij een modelvliegclub. Ook dan zal 2.4gHz wel eens een voordel kunnen zijn. Groeten Marc
__________________ Spektrum DX6i ~ Dynam EZ Hawk 2200kv ~ Depron Mercury F3P ~ Multiplex Funjet ~ Lid bij LLC-Aeria |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 februari 2005 Locatie: uden
|
ik vlieg gewoon op de 35 mhz, en alles elektro en heb werkelijk nooit problemen ik kan met de 35mhz nog jaren vooruit, maar je moet gewoon kopen wat jij wil ik zal eerlijk toegeven als ik nu weer zou moetten beginnen met de hobby ik wel gelijk op de 2,4 ghz zou gaan![]() |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| accu, beginner, dynam |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |