![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 8 september 2009 Locatie: Hoboken, Antwerpen, Belgie Leeftijd: 37
|
Gewoon online ergens eentje kopen.........eventueel via ebay daar verkopen ze ze nog wel eens. En anders bestellen bij de lokale hobbyshop
__________________ Mijn video kanaal ===> http://www.youtube.com/user/DaveBalliu Powered by futaba and hobbyking |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 32
|
Hoe lang kan ik met de PZ Trojan ongeveer vliegen met een 2200mAh/30C accu vliegen? Magic numbers zeggen 4,8 min aerobatics en 7,6 min no stress. Kloppen mijn berekeningen? En tot hoever mag ik die accu ontladen?
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hee Gary, Ikzelf heb ook een tijdje met een Trojan gevlogen met de orginele LiPo (weet even niet of dat een 1800 of 2200 was). Maar jouw berekeningen kloppen wel ongeveer is mijn ervaring. Onderdelen zijn te verkrijgen via de LHS, vertel mij niet hoe ik dat weet Alleen de levering kan wel eens lang duren Grt, Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #80 (permalink) |
|
Hey Berto alles goed? Heb zelf een 2200 lipo, heb die Trojan zonder zender enzo gekocht.
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Hier alles wel. En daar? Wij hebben hem geloof ik als PNP gekocht (kan ook zijn dat het een BNF was waar we de ontvanger uit hebben gehaald). Leuk kissie en vliegt leuk. Je moet hem alleen niet vol up trekken als je inverted vlak boven de grond vliegt Grt. Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #82 (permalink) |
|
Met een 2200 30c moet je tussen de 6 a 8 minuten halen afhankelijk van je throttle managment.
__________________ Mijn video kanaal ===> http://www.youtube.com/user/DaveBalliu Powered by futaba and hobbyking |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Vanochtend voor de eerste keer gevlogen met de Trojan. Ik heb er een zwaardere accu in gedaan (2200mAh) maar het lijkt alsof ie staartlastig is.. Bedoel, die accu kan er toch maar op 1 manier erin? Of is die stock motor zo sterk dat ie met half gas evengoed alleen maar omhoog wilt? Hand launch was easy, genoeg power. Met gas er helemaal af komt ie (bij weinig wind) precies goed binnenglijden voor de landing.
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Ik vlieg zelf met 2800mah erin en dan doet die het helemaal perfekt. Maar ook met 2200mah is die niet staartlastig hoor. Gewoon de lipo geheel naar voor schuiven en dan moet het goed gaan. Anders eens goed kijken of je elevator wel goed staat en eventueel bijtrimmen. Grts Dave Ps: mijn trojan heeft vandaag toch ook weer 4 vluchten gehad met een temperatuur van om en bij de -8 graden celcius. Elke vlucht ongeveer een minuut of 7 gevlogen met handschoenen aan
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Mja ligt misschien ook een beetje aan mij. Ging een 2e keer vliegen, toen ging het beter. Moet alleen niet vergeten te sturen, vliegt heel anders dan die Easystar, maja, nog een paar keer en dan ben ik het weer gewend. Laaghangende zon was vervelend, voor de rest goed vliegweer. Owja denk dat ik de timer ook op 7 min zet. Na 6 min ging er 800mAh in.
| | |
| | #86 (permalink) |
|
Je kan het gerust ook wel op 8 min zetten hoor.......als ik hoor dat je 6 min gevlogen hebt en er maar 800mah inging van de 2200 Ik vlieg nogal redelijk veel vol gas heel de tijd dus ik speel op safe met mijn 8 minuten. Moest ik meer aan throttle control doen haal ik er met gemak zeker 10 a 11 minuten uit. Grts Dave
| | |
| | #87 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2011 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 49
|
Ik vlieg mij Trojan 12 minuten. Heb er 2200mah in, meestal gaat er dan iets van 1600mah in. Ik vlieg met deze niet zo hard, 50 tot 75% power. Motor en prop zijn origineel. Eerst had ik vliegtijden van 18 minuten ingesteld maar dat ging een keer bijna fout. De LVC trat in, en in het grote kale veld staat 1 stammetje.... ik kan mijn lipo's in 14 minuten opladen 12 minuten is dus voldoende voor mij. Heerlijk toestel om lekker mee te klooien trouwens... Grtz, Frans |
| | |
| | #89 (permalink) |
| Lid sinds: 4 december 2011 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 49
| Bij Almere, op de bouwterreinen achter/naast/tussen Top-sport en de landbouwschool. Afslag Muziekwijk is het geloof ik Hoop dat ze nog nix gaan bouwen daar, de infrastructuur ligt er al. Perfecte landingsbanen in meerdere richtingen. Anders op een stuk doodlopende dijk daar in de buurt Ik zie dat je ook in Amsterdam woont, waar vlieg jij? Grtz, Frans |
| | |
| | #90 (permalink) |
|
Achter bij mij over de weilanden van Abcoude. Een landingsbaan met een sloot ernaast :-s Als ik opstijg moet ik de sloot over om boven het weiland te kunnen vliegen. Geen grondstart mogelijkheden, alleen buiklandingen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |