![]() |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 september 2011 Locatie: limboland
| Citaat:
Als iedereen een reactie zou plaatsen als jij dan was iedereen zo klaar met zoeken :P. Super bedankt Dennis | |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juli 2004 Locatie: 127.0.0.1 Leeftijd: 39
|
2,4 GHz zenders van Graupner: Graupner MX-16 COMPUTER SYSTEhannelsM GRAUPNER HoTT, 8 c Zij durven zelfs 4 km te noemen op de website... Deze zijn tevens voor best aantrekkelijke prijzen te vinden bij diverse modelbouwwinkeliers.
__________________ Tamiya Hornet|Kyosho Optima Pro|Graupner Arrow|Micro rc Fitracer|HPI Savage SS|Silverlit Picoo Z|Walkera HM 5#6|Team Losi Micro Baja|Blade MCX|LRP S18 BX|Blade MSR |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
| Zo werkt dat niet helemaal met modelbouw ontvangers. De antenne is kunstmatig verlengt intern, dus de draadlengte heeft niet direct met kwart-lambda afstemming te maken. Antenne x2 maakt het bereik dan waarschijnlijk slechter. Ik heb trouwens het grondwet artikel "moet kunnen" of "maar het is leuk" nog steeds niet gevonden waarop FPV-ers zich op beroepen om onwettig bezig te zijn. Hou het binnen de regels, anders ben je een bedreiging voor mijn hobby. Wat Plotterwelt noemde is zicht houden (vanaf de grond) een vereiste, maar ook max 300m hoog en 500m ver is geldig. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Harold. Klopt. Alleen in de praktijk toch wel. Gevoeligheid voor storing neemt ook toe maar toch gaat de reikwijdte bijna evenredig omhoog met je antenne lengte. Dus 101 202 404 808 (sommige ontvangers wijken iets af van deze lengte.) Ga geen getallen noemen maar met dubbele antenne lengte kwam ik met een Graupner SMC16 PCM 3x verder.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2002 Locatie: Almere, Gooi&Eemland Leeftijd: 42
|
Ok. Wel uitproberen dan. Kan per merk en type verschillen Ik heb namelijk kisten zien crashen met verlengde antennes (bv aan het eind van de antenne nog een lange staaf op 1/4 piper).
|
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Weet ook niet waarom het zo is maar de ervaringen zijn er. Verkeerde lengte geeft wel problemen. Stukje eraf of erbij maar dan willekeurig kan een hoop bereik kosten. Heb zelf eerst ook een kleine grond check gedaan. Eerst naar 107cm maar dat haalde niets uit. Waarom 107. Er zijn ontvangers (corona) die daar veel beter op presteren. Toen naar 202. En van zo goed als in de failsafe naar volledig bereik. Daarna gewoon gaan vliegen en goed op de failsafe blijven letten. Schiet ie er te vaak in dan nadert het einde. Kan per locatie of dag uitmaken hoe erg het is. Team BlackSheep FPV - Corona Synth Receiver Preparation Corona (al je een goede hebt) Standard Range (< 3km): 1.07 meters Medium Range (< 5km): 2.14 meters Long Range (< 10km): 4.28 meters
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Zucht. Daar gaat het niet om dus kom er ook niet mee aan. Dat is een ander probleem.
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 29 september 2011 Locatie: limboland
|
Wat hoor ik hier wetgeving ...!!!!!!!!!! Dat mensen nog bezig zijn met wetgeving hahaha .. WIFI 2000 mw adapter met 20 dbi antenna wat dacht je daar van ,en praat hier iemand over wetgeving hahahahaha Ik gebruik nu al 7 jaar 1000 mw en 2000 mw wifi adapter thuis met 20dbi en meer voor internet en heb nooit iemand horen zeuren hahaha |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Zou ik ook moeten doen. Onlangs een nieuwe redelijk dure 2.4 5.8 router gekocht maar op zolder blijft het ontvangst slecht. Helaas heeft ie interne antennes dus denk niet dat er veel aan te doen valt of het moet een repeatertje worden.
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2012 Leeftijd: 23
|
ik heb een turnigy 9x van hobbyking en daar heb ik een patch antenna op gezet de zender zelf is niet de beste maar wel goedkoop...HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware) en voor de patch antenna:2.4 GHz 8 dBi Flat Patch Antennas het is alleen lastig om hem aan de transmitter de verbinden succes ermee |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |