![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2012 Locatie: Reuver - Nederland Leeftijd: 17
|
Hallo, Ik heb altijd met kant en klare modellen gevlogen en ik heb nu voor het eerst een model gekocht wat nog niet ready to fly is. Ik heb een accu met exact de specificaties die ik nodig heb alleen er is een probleempje. De aansluiting van de accu en die van het model komen niet overeen. Dit is de accu aansluiting ![]() En dit is de aansluiting in het model: ![]() ![]() Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Zijn er winkels waar ik een simpele omloop of converter kan kopen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2009
|
Weg met die gele, die heb ik grote problemen mee gehad om te solderen, waardoor ik neerstorte. Als je niet neerstort ermee, is het wel handiger om op de gele over te gaan. Scheelt elke nieuwe accu er een stekker op solderen.
__________________ RTF450 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Enig idee waar ik dit soort stekkertjes kan verkrijgen? Op het internet zou het handigste zijn natuurlijk, Ik heb geen flauw idee hoe die aansluiting heet. In ieder geval bedankt voor de info.
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Het is een XT60 connector. Die is verkrijgbaar bij veel winkels en ook via het Internet. Zoek maar eens met Google.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Is dit niet een goede oplossing? Ik heb het er niet zo op om te gaan solderen aan die electronika. HobbyKing R/C Hobby Store : Male XT60 <-> Female T-Connector (1pc/bag) |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Nee, dat is geen goede opossing. Je krijgt een extra connector die zorgt voor extra verlies. Bovendien geven die rode connectoren soms probemen. Je hoeft niet te solderen aan electronica, hooguit aan een draad die aan electronica zit. Als je zelf het solderen niet aandurft, zoek dat hulp bij iemand met soldeerervaring.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Ik heb een kennis die elektricien is. Ik denk dat ik dan zo'n setje XT60 Male connectors bestel en aan hem vraag of hij de T-connector wil verwijderen en daarna een XT60 erop zetten.
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 januari 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 27
|
Ach, iedereen heeft zn eigen stekkers als je dan toch moet gaan hannessen met stekkers, ga dan meteen voor iets goeds de dean stekkers (die rode op je foto) staan berucht om enigszins te vervuilen, en gaan erg stroef in en uit elkaar (als je echte deans hebt). heb je namaak, heb je kans dat de veer er mee stopt, en de verbinding in de lucht uit elkaar valt de andere heb ik geen ervaring mee. ikzelf gebruik 4mm goudpluggen bv deze: 4mm Power Connectors Set Male/Female [AM1009] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac! lastig solderen aangezien alles al over de draad moet zitten voor je de connector vast zet, maar ik heb er nog nooit 1 kapot of versleten gehad..
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Vorig jaar heb ik al m'n 4 mm goudconnectoren vervangen door XT60 connectoren. Gebruik deze tot een stroomsterkte van 45 tot 50 Ampère. Werkt probleemloos. De connector is goed te solderen. Een groot voordeel van de XT60 connector vind ik de compacte bouw. Wat een goede connector is, hangt erg af van de toepassing. XT60 connectoren zijn bruikbaar tot 60 Ampère. Een vier mm goudconnector kan een hogere stroom aan.
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 november 2009 Locatie: Hoorn - NH Leeftijd: 33
| Citaat:
Design van deze type deans is oud, en nee zeker niet bewezen, want er was gewoon weinig aan vergelijkbaar alernatief. Wat juist vaak gebeurd bij deans is dat die klembeugeljes breken, en de klem kracht dan weg is uit de connector. Veelal bij ons in de club regelmatig problemen (heli) door de monotone resonanties in de heli gaven deze connectoren als eerste de geest. Dat je aangeeft dat "jij" grote problemen gehad hebt met solderen zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van deze xt60 connectoren Als je een goede bout hebt, en de connectoren goed voorvertind, en de draden ook.. dan zitten ze als een huis. Zoals boven, wil je echt iets goed, dan goede bullet connectoren nemen.. Hier kan je snel aan XT60's komen voor een zeer redelijke prijs, neem Airsure Post, met 2 a 3 dagen in huis vanuit de UK. http://www.giantcod.co.uk/xt60-conne...-p-404418.html
__________________ Gr. Björn www.myflydream.com | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ghlight=bagger Ik zou het ook de elektricien kennis laten lezen, specifieke kennis, en zoveel solderen elektriciens niet (nooit?): knippen, strippen, klemmen, schroeven.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |