![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #677 (permalink) |
| Lid sinds: 7 september 2009 Locatie: Cuijk Leeftijd: 28
|
Ja dat klopt wel, maar als je dan bij conrad gaat kijken: Bouwpakket (zonder motor en servo's) 65,- Brushless aandrijvingset 150,- Kom je totaal al op 215,- en dan moet je nog 2 servo's erbij aanschaffen. Ik ga zometeen naar die winkel, en dan zie ik wel. |
| | |
| | #679 (permalink) |
| Guest
|
Ben vandaag voor de eerste keer met mijn funjet gaan vliegen (dit is mijn tweede vliegtuig, hiervoor had ik een easystar). Opstijgen en wat rondjes vliegen ging goed op half gas (was erg bang dat je enkel hard kon vliegen maar traag ging ook redelijk goed en hij leek wel goed als opvolger van de easystar) maar bij het landen brak de propeller meteen af. Ik was al bang dat dit zou gebeuren omdat hij onder de romp uitsteekt als hij verticaal staat. Is dit normaal dat hij afbreekt als je pech hebt of zou hij zich achter de romp moeten draaien bij een zweeflanding? Is het een oplossing om een inklapbare propeller te gebruiken? Wat is jullie ervaring met afgebroken propellers na de landing? Alvast bedankt Groetjes Sam |
|
| | #680 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Ik heb nog nooit een propellor gebroken op de FunJet (bij het landen dan
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #682 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #683 (permalink) |
| Lid sinds: 19 november 2003 Locatie: Belgie(west-Vlaanderen)
|
Hallo. Zou iemand mij kunnen vertellen met welke motor de funjet het snelst zou gaan op 4S ? De Typhoon 2W23 of de 2W20. Ik heb ook zitten kijken naar de 2W18 maar dan op 3S, maar dan gaat de stroom wel fel omhoog.
__________________ in a spin Laatst gewijzigd door anthony; 21 september 2009 om 00:55 |
| | |
| | #685 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb het ook nog eens nagevraagd in de modelbouwwinkel toen ik een nieuwe prop ging kopen. Daar hebben ze me aangeraden de rem niet te programeren omdat de motor hij het stoppen de propellor in een willekeurige positie zal vasthouden en dat deze dan niet door de wind achter de vleugel kan wegdraaien?
|
|
| | #686 (permalink) |
Weblogartikelen: 2 |
De propellor wordt, als je een knappe regelaar hebt, eerst afgeremd. Dus hij draait nog een paar rondjes maar steeds langzamer omdat deze elektronisch wordt geknepen in zijn vrijloop. Het moment dat de prop achter de vleugels zit zal dan het moment zijn dat de prop makkelijker stopt en dat is de uiteindelijke positie. Dit is in de praktijk zowel op mijn Graupner Genius 40 als Turnigy Plush 40 zo. Als je in één keer zou stoppen krijgen je enorme stromen te verwerken en dat zal voor veel regelaars funest zijn.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #687 (permalink) |
|
Hallo. Niemand? Die mij kan vertellen met welke motor de funjet het snelst zou gaan op 4S ? De Typhoon 2W23 of de 2W20. Ik heb ook zitten kijken naar de 2W18 maar dan op 3S, maar dan gaat de stroom wel fel omhoog.
__________________ in a spin |
| | |
| | #688 (permalink) |
| Lid sinds: 21 januari 2006 Locatie: vlaardingen
|
Ik vlieg de funjet met een 2w20 en dan haald hij snelheden tussen de 140 en 160 km,en ik gebruik kokam 3200 4s met een vliegtijd van net 4 minuten .Dus ik denk dat de 2w20 de beste keuze is anders ga je veel te veel amp trekken als je een nog hetere motor ga gebruiken.
__________________ Jepe spitfire ,Jepe reno mustang, Jepe A4 ,jepe pyranha , blizzard, bullet , funjet 6s, sunracer,schubeler vector 10s, trex 700,Sundowner 50 op 8s ,Henseleit TDR |
| | |
| | #689 (permalink) |
|
Heb juist een hele leuke, snelle, goedkope setup gevonden: 2W20 op 3S 3300mhA met een 6X6 prop trekt +- 68A, volgens een draadje op RC GROUP forum rond de 120 mph of 190 kph.
__________________ in a spin |
| | |
| | #690 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Een Turnigy 2845 2700kV, Turnigy Plush 60A ESC, Zippy Flightmax 4S 2650mAh 30C en een APC-E 6x5,5 Speed haalt ook ruim de 175km/u bij 50A. Denk er wel aan sterke, bij voorkeur metal gear, servo's te gebruiken want er komen enorme krachten op te staan. Ook is het aan te raden de glasfiber vleugelbuis te vervangen door een massieve carbon staaf want de glasfiber buis buigt enorm bij een snelle bocht.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| funjet, setup |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |