![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Een aantal methoden om vonk bij aansluiten van accu's te vermijden. Deze vonken vernielen op den duur de connectors. Blitz vermeiden Een commerciλle vonkenblusser: SLS-Sinusleistungssteller! -> AVS Het voordeel van zo'n fikse vonk is wel dat je meteen weet of je ingangs condensatoren, die grote cylindrische aan de accu kant, nog goed zijn
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 3 mei 2011 om 15:52 |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2004 Locatie: Putten (Gld) Leeftijd: 50
|
De vonken genereren hoge temperaturen waardoor je connectoren inbranden en dus beschadigen.
__________________ , Erwin die vloog bij Aero Club Heemskerk En ook weer/nog steeds lid van de KNVvL(geloof ik) |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Nieuwegein Leeftijd: 20
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Steen aan den IJssel
|
Over vonken.... Ik heb nu de protech op de testbank, 12S 4100 lipo en reken maar dat dat een enorme pets geeft elke keer als je de accus aansluit. Los van het inbranden, je schrikt je elke keer weer rot. (van zoveel accus en vermogen ben je toch al meer op je hoede) Grappig genoeg heb ik net Brian van CC aan de lijn gesproken en hem oa. gevraagd wat voor een oplossing ze bij CC hiervoor hebben......en das ongeveer dezelfde als Ron hier post. Ik gaat hem iets anders fabrieken...dat post ik wel in het draadje van de Megastar. Tnx Ron (en is dit draadje toeval of niet ?)
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Lid sinds: 29 oktober 2004
| Citaat:
Ja ksnap et, ik acht dat iets anders was :P ik gebruik gewoon 2mm goudcontactjes, ook wel wat last van vonkjes, maar lig er niet wakker van | ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 22
|
bij mij knetterden die 4cellen ook al aardig, gewoon de stekker in een keer goed doordrukken helpt voor mij goed genoeg, maar inderdaad bij zulkegrote spanningen idd beter idee om zo'n aangepaste stekekr in te bouwen
__________________ TX: mx-12 40.925 kan88. Depron TigerMoth in aanbouw. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
het beroerde is , bij iedere PATS is er een stuk raakoppervlak naar de kloten.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 6 september 2002 Locatie: Steen aan den IJssel
|
Misschien handig voor de rokers onder ons...een goede manier om je longen met goud ipv. van teer te coaten... (als je tenminste goudconnectoren gebruikt) Veel petsen en veel snuiven.
__________________ Met (vooral) vriendelijke groet, Franck |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
| Citaat:
Ja ksnap et, ik acht dat iets anders was :P ik gebruik gewoon 2mm goudcontactjes, ook wel wat last van vonkjes, maar lig er niet wakker van[/quote] dat is een 3s vonkje, bij echte pakketen als 10s en `12s is het echt een knal van "he snel terugtrekken het gaat mis"
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |