![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 januari 2006 Leeftijd: 20
|
Hallo medemodelbouwers, Ik heb uiteindelijk gekozen uit het ontelbare aantal vliegtuigen wat je kan bouwen voor een Nomad 28 Dit is het model: ![]() In dit draadje zal ik ale vorderingen plaatsen, net zoals in het P51-B topic, en vragen stellen. Ik heb dan gelijk al een vraag aan de mensen die handig zijn met Acrobat Reader (PDF). Ik wil de tekeningen graag vergroten met 200%, oftwel alles x 2, maar ik kan het niet vinden bij printerinstellingen e.d. Weet iemand hoe ik dit kan doen, en of ik dit wel kan doen? Rond volgende week zal ik serieus beginnen met de bouw. Als lijm ga ik Bison D3 houtlijm gebruiken. Ik heb hier al ervaring mee met een BL speedboot en dit was erg stevig en droogt ook doorzichtig op. Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Groetjes, Maurits
__________________ To be old and wise, you have to be young and stupid first Laatst gewijzigd door Maurits; 10 juli 2008 om 11:35 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
De twee posts hierboven doen me een beetje denken aan iemand die aankondigt een hersenoperatie te gaan uitvoeren, en vervolgens vraagt: "Met wat voor zaag kan ik het beste de schedel lichten?" :P Bart
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 1 januari 2006 Locatie: zoetermeer Leeftijd: 40
|
Maurits, Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met bouwen en het vergroten van tekeningen van PDF, maar wat ik wel weet is dat er op marktplaats een bouwdoos van britten islander te koop wordt aangeboden, zoekterm: britten svenson norman icelander 1:7 ( verkoper heeft een typfout gemaakt in de naam) misschien wat voor jou. succes Eelco
__________________ Veni, vidi, velcro. I came, I saw, I stuck around |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
@emkeizer; Bedankt voor het aanbod, maar ik wil toch liever zelf iets bouwen
__________________ To be old and wise, you have to be young and stupid first | |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Raar, maar de orginele tekeningen blijken ook niet te kloppen. Het model zou een spanwijdte van 71CM moeten hebben, maar de vleugelbreedte is maar ong. 10CM
__________________ To be old and wise, you have to be young and stupid first |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Je kunt hem ook gewoon onder de plotter gooien bij de copyshop. Let wel dat je niet 'zomaar' een tekening kunt vergroten maar ik neem aan dat je behoorlijke bouwervaring hebt en dat wel ziet...
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
De tekeningen zijn met succes geprint en het hout is binnen, alleen nog niet genoeg voor de gehele vleugel maar er komt maandag meer bij
| | |
| | #11 (permalink) |
|
De twee vleugelhelften klaar om aan elkaar gelijmd te worden, op de voorste ligger na van het rechtergedeelte. Deze komt nog binnen, want de liggers waren op in de LHS ![]()
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Dit is de link met de tekeningen in PDF: http://dbdesignbureau.buckmasterfami...omad_28_a4.pdf .
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |