![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 26
|
Hier begon het allemaal mee, een setje, door Martijn van Doesburg gesneden, Zagi vleugels en Schülze Slim24BE overgenomen van Peter Veerman (Jetpower). Op het Modelvliegkamp 's nachts gebouwd. Benodigde onderdelen bij W&W Modellbau aangeschaft. 8c-1100NiMh pakket, 2x Hs55, Jamara Sp480HS, Günter propje en wat klein spul. Graupner R700 had ik nog over, beetje 4mm balsa en blauw solarfilm 'geleend' bij Bas Haasnoot (Bazzz) en plakken maar. Hij vliegt perfect met die Jamara 480HS. Wil er goed vandoor! ![]() ![]() ![]() Snijbeugel in elkaar geprutst. Meer informatie daarover is hier te vinden. En zo gezegd zo gedaan. Er bleek interesse voor te zijn binnen de MVA. Heb deze stapel piepschuim weten te bemachtigen. Waren 10 platen, zijn er nu nog 7,5 van over. Gaan 2 Zagi's per plaat uit! Perfect spul! Hard piepschuim, kleine cel structuur en houdt zichzelf goed bij elkaar. M'n ouders zijn alleen iets minder blij met deze stapel in de garage... ![]() ![]() Zo gaat dat in z'n werk... ![]() ![]() Het resultaat van een dagje snijden (met de nodige mislukkingen) samen met m'n moeder. Die ik toch heb weten over te halen om me te helpen... ![]() Een van de betere, opzich een mooi glad resultaat. Al zijn sommigen wel wat geribbeld. ![]() En m'n hond, Whisper, kwam ook even een kijkje nemen...
__________________ Serval.tk |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 21 januari 2004 Locatie: eenrum Leeftijd: 37
|
Heb je weer zo'n stuk vliegend isolatie materiaal! Bij ons vloog er afgelopen dinsdag avond eentje met van die oogverblindende ledjes erin.. Je weetwel , 1 ledje is duurder dan all het materiaal dat je kwijt bent om zo'n zagi te maken.. Peter
__________________ OldskoolNL Not Old, just Older |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ik heb ook zo'n tsagi Ik haal 30 min vliegtijd met een Vertraagde Mega 16/7/6 1:2.8 met een 8x4 CAM prop op 3s1p KOKAM 2000HD cellen. Trekt volgas 10A en gaat bijna recht omhoog. Zonder led's weegt hij vliegklaar 470 gram
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 20 april 2004 Locatie: Veenendaal / EHTL
|
Gloeidraad maken, malletjes aan de zijkant van het piepschuim en dan voorzichtig de draad over de mallen heen halen. Zo snij je het piepschuim mooi glad en smelten de open 'gesneden' piepschuim cellen ook nog eens mooi dicht waardoor een wat hardere laag ontstaat aan de buitenkant. Mark |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
__________________ Serval.tk | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2003 Locatie: Scheemda
|
Hallo, Ik heb ook een Zack maar dan zonder motor in Duitsland besteld en ga deze binnenkort bouwen. Ik heb hem gekocht voor het hangflug zoals ze dat op zijn duits zeggen. Ik woon in de buurt van een zeedijk waar het altijd lekker waait, daar moet je dan volgens mij hangwind hebben omdat de wind daar tegen de dijk opwaait. Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen als ik hem klaar heb.
__________________ www.3D(CNC)Daniël.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ik wil er ook nog 1 als zwever
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2003 Locatie: Zaandam Strafpunten: 3 Leeftijd: 34
|
Konden jullie deze site al: http://www.yourzagi.com Naast bouwtips staat er zelf de geschiedenis van de (1:1) Zagi.
__________________ Gelukkig is de paardensport van mijn vriendin nog veel duurder |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Afgelopen donderdag flink rondgevlogen met de Zagi's. Filmpje van het invliegen van Rico's Zagi. Het ging niet echt lekker omdat zijn regelaar tijdens de eerste worp afsloeg. De tweede worp zag ik het model niet omdat de werper tussen de Zagi en het model in stond, en de derde vlucht ging beter. Filmpje De foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() Ongeveer zo moet het gegaan zijn... ![]() Let even op de deuk!
| | |
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
Ja het was een mooie klap Je vergeet alleen te zeggen dat tijdens de midair mijn accupakket losgerukt werd van de regelaar waardoor m'n zagi in een mooie flatspin naar beneden ging. Één nadeel is wel dat we dat ding moesten zoeken in het hoge gras, een groen accupakket zoeken in zo'n 40 cm hoog gras is niet zo heel leuk. Gelukkig wel gevonden, volgende keer maar vast-tapen. Maar als er nou wat meer mensen een degelijke zagi bouwen bij de mva kunnen we met meer man rausen |
|
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Jorrit wij maakten de motor verder naar voren. En dan met 1 tyrep gewoon door het schuim naar de onderkant en aan de andere kant van de motor weer omhoog om de motor heen. de motor met een uitgeholt stukje schuim en in de juiste motordomping met tape even vast plakken en dan het tyrepje er omheen trekken. dat ging bijna Ook deden wij de accu aan de onderkant in de vliegrichting. Dat was makkelijker met gooien we sneden ze er niet helemaal meer in, te lui :P Maar het belangrijkste was dat je aan de bovenkant het profiel kapot maakt je heb dan een stuk minder draagvermogen. En nog even een tip als de propjes er tig keer zijn afgegaan. Zijn die zwarte spinnertjes niet meer vast te krijgen. Wij boorden het propje dan flink op TIP niet bij je ogen houden Maar er is er nooit 1 kapot gesprongen bij ons. En we gebruikten speed 400 6 volt met 8 cellen. Je kon dan leuk spelen. ![]() Ik hoop dat je het een beetje kan zien Een beter foto heb ik niet |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2002 Leeftijd: 41
|
Ze hebben op ons veld liever niet meer dat we er mee vliegen We hadden uitgevonden, om zo laag mogelijk, recht op je af te vliegen en dan op tijd springen, zodat je onder jezelf door vloog. Dat werd niet zo gewaardeert Dus zijn we er maar mee gestopt ze hadden in ons geval wel gelijk. Ook leuk is om bij je maat op zijn zender te landen. Die schrikt dan lekker Alleen bij elkaar doen als je met die dingen bezig ben hoor. En je het van elkaar weet. Ik stop nu want ik zal wel weer een lading over me heen krijgen |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hey Bertus, Ja, ik heb ook wel eens een prop meenemertje gebruikt. Eigenlijk moet de motor inderdaad verder naar binnen. Denk dat ik dat bij een volgende Zagi ook ga doen. We komen namelijk moeilijk uit met het zwaartepunt, vandaar dat de accu dwars ligt om zoveel mogelijk gewicht op de neus te hebben. Wat het profiel betreft heb je ongetwijfeld gelijk. Binnenkort het geheel maar weer eens doorontwikkelen, kijken waar het eindigt.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |