![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2005 Locatie: vinkeveen
|
Gisteren met een klein beetje wind gevolgen. Ik kreeg de Fox niet de lucht. Het zwaartepunt was precies hetzelfde als de Fox als zwever (cq ongeveer op 2/3 vanaf de voorkant vleugel). Accu heb ik achter weggehaald en onder de vleugels geplaatst. Zwaartepunt is ongeveer op een 1/3 vanaf de voorkant van de vleugels komen te liggen. Dit ging veel beter. Het vliegt leuk en apart! Het toestel weegt nu 132 gr. Dit is in de lucht duidelijk te merken. Supper snelle schroeven is mogelijk. Het toestel wil graag zijn eigen gang gaan, opletten dus. Ben een aantal keer hard geland, door het lage gewicht geen enkel probleem. De vleugels zijn ernstig verzwakt door het insnijden van de rolroeren. Tijdens het vliegel staan ze ook flink onder druk. Het zwakste punt is de plek (vanaf de romp gezien) waar de rolroeren beginnen. Wellicht versterken? Mish |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2007 Locatie: Delft Leeftijd: 19
|
Ik heb ooit een depron zwevertje gebouwd met de zelfde afmeting, dat vloog ook wel goed met een 5gr motor. gewicht: 76 gram Waar kan ik een Fox kopen? en voor hoeveel? iets van €14,95 toch? grt |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2006 Locatie: Eerbeek Leeftijd: 61
|
@Martin Martens Klopt jij hebt er 2 omgebouwd 1 voor jou en 1 voor mij, die van mij daar heb je de ontvanger van naar de kl geholpen omdat je de (+/- verkeert om gestoken hebt) tis ni anders een foutje is zo gemaakt he. Inmiddels zelf de nodige aanpassing gedaan en mijn fox die vliegt nu super, de roeren op de zoals hier vermelde maten voldoen meer als nodig is, niks mis mee, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen vliegen. Op de vliegdagen op Spaarnwoude vloog ook een Fox en die ging helemaal toppie niks mis mee, was een lust om die te zien vliegen, zo'n klein ding toppie gewoon. Mijn servo's zitten in de romp en dat is wel zo netjes daar ik het geen gezicht vindt dat ik servo's enz enz aan de buitenkant te zien zijn. Groet Japio
__________________ Mijn thuis basis is wel bekend he!!!! Ik ouwehoer niet (soms wel), ik heb wat te vertellen (soms niet). Laatst gewijzigd door Jaap Gaasbeek; 31 mei 2009 om 02:37 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |